پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

لاستیک

صادرات تایر آزاد شد

دبیر انجمن زنجیره ارزش صنعت لاستیک کشور از آزاد شدن صادرات تایر به کشور های خارجی به صورت رسمی خبر داد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو عبدالله شهریوری دبیر انجمن زنجیره ارزش صنعت لاستیک کشور، اظهار کرد: این اتفاق با پیگیری‌های انجمن صنعت تایر ایران و انجمن زنجیره ارزش صنعت لاستیک کشور رخ داده […]

سبحان قالیباف
یکشنبه - ۷ شهریور ۱۴۰۰

دبیر انجمن زنجیره ارزش صنعت لاستیک کشور از آزاد شدن صادرات تایر به کشور های خارجی به صورت رسمی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

عبدالله شهریوری دبیر انجمن زنجیره ارزش صنعت لاستیک کشور، اظهار کرد: این اتفاق با پیگیری‌های انجمن صنعت تایر ایران و انجمن زنجیره ارزش صنعت لاستیک کشور رخ داده است و از سوم شهریور ممنوعیتی برای صادرات تایرهای تولید داخل به دیگر کشورها وجود ندارد.

وی با بیان اینکه تصمیم به لغو ممنوعیت صادرات تایر ابتدا در معاونت بازرگانی وزارت صنعت، معدن‌ و تجارت گرفته شد و پس از آن به تصویب ستاد تنظیم بازار رسید، متذکر شد: پس از تصویب در ستاد تنظیم بازار نوبت سازمان توسعه تجارت بود که با طرح این موضوع در کارگروه توسعه صادرات کار را نهایی کند و سرانجام پس از سه سال، ممنوعیت ها برای صادرات برداشته شود.

دبیر انجمن زنجیره ارزش صنعت لاستیک با تاکید بر اینکه محقق شدن امکان صادرات تایر به دیگر کشورها به‌ صورت کار تیمی با انجمن صنفی صنعت تایر صورت گرفته است، ادامه داد: براساس مجوز نهایی صادر شده از سوی سازمان توسعه تجارت از این پس شرکت‌های تولیدکننده تایر در ایران می‌ توانند 10 درصد تولیدات رادیال سواری، ‌30 درصد تولیدات محصولات بایاس و 20 درصد دیگر تولیدات خود را به خارج از مرزها صادر کنند.

وی در پایان با اشاره به از دست رفتن بازار صادراتی کشور طی سه‌ سال غیبت برندهای ایرانی یادآور شد: حالا نوبت شرکت‌ های تایرسازی است تا با دریافت استانداردهای بین‌المللی مانند ای‌مارک راه خود را برای حضور در کشورهای دیگر باز کنند. اما نکته مهم رفع موانع صادراتی بود که محقق شد و از این پس شرکت‌ هایی که در سال‌ های گذشته اقدام به اخذ استانداردهای بین‌المللی و حفظ و ارتقای کیفیت محصولات خود کرده‌اند، می‌توانند به‌ راحتی پا به این عرصه بگذارند.

انتهای پیام/

تایر هنوز گران نشده است!

تایر فقط 15 درصد گران شد!

تایر چه زمانی گران می شود؟

جدیدترین قیمت لاستیک در بازار + جدول

واردات لاستیک رینگ های کمتر از ۱۶ اینچ ممنوع شد

شکل تازه ای از بازار تایر ظهور کرد | دلایل چند قیمتی در بازار تایر خودرو

داستان ناپدید شدن انبار احتکار لاستیک

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی