پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خط تولید خودرو

چه کسی اجازه کاهش قیمت در بازار خودرو را نمی دهد؟

به گفته دبیر انجمن قطعه سازان ایران،  شبکه‌ هایی وجود دارند که بازار خودرو را مدیریت می‌کنند. هر چقدر قیمت در کارخانه بالا می‌رود قیمت در بازار خارج از تصور بالا می‌رود. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو مازیار بیگلو دبیر انجمن قطعه سازان ایران، گفت: شبکه‌ هایی وجود دارند که بازار خودرو را مدیریت […]

سبحان قالیباف
یکشنبه - ۱۴ شهریور ۱۴۰۰

به گفته دبیر انجمن قطعه سازان ایران،  شبکه‌ هایی وجود دارند که بازار خودرو را مدیریت می‌کنند. هر چقدر قیمت در کارخانه بالا می‌رود قیمت در بازار خارج از تصور بالا می‌رود.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

مازیار بیگلو دبیر انجمن قطعه سازان ایران، گفت: شبکه‌ هایی وجود دارند که بازار خودرو را مدیریت می‌کنند. هر چقدر قیمت در کارخانه بالا می‌رود قیمت در بازار خارج از تصور بالا می‌رود. به نظر می‌رسد این شبکه‌ها برای خودشان حاشیه سودی را تعریف کرده‌اند که در هر صورت باید این حاشیه سود را حفظ کنند.

وی اظهار کرد: زمانی که قیمت ارز افزایشی است، قیمت خودرو و مواد اولیه ساخت آن نیز افزایش پیدا می‌کند.

بیگلو متذکر شد: اکنون عرضه خودروسازان افزایش یافته است و این منطقی نیست که افزایش عرضه داشته باشیم و از طرفی افزایش قیمت خودرو هم اتفاق بیفتد. اکنون بحث سوداگری مطرح است که همان اختلاف قیمت بین حاشیه بازار و کارخانه را ایجاد کرده است.

دبیر انجمن قطعه سازان گفت: اولین عامل در اقتصاد آزاد، این است که دولت باید از قیمت‌گذاری دستوری کنار بکشد، وقتی قیمت‌گذاری دستوری باشد روند عرضه کاهش و تقاضا افزایش پیدا می‌کند.

وی در پایان با تاکید بر اینکه قیمت مواد اولیه سرسام آور شده و ما مجبور به خرید بالاتر از قیمت جهانی هستیم، اشاره کرد: قطعات نیمه هادی و آی سی افزایش قیمت چهار برابری داشته‌ است که این قطعات ساخت داخل نیستند و از طریق واردات تامین می‌ شود.

انتهای پیام/

قیمت پر فروش ترین شاسی بلندهای موجود در بازار

مدیر عامل بهمن موتور از شتاب در تولید خودروهای جدید خبر داد

بازار خودرو از دور افزایش قیمت افتاد

جدیدترین قیمت لوزام برقی سمند و دنا در بازار + جدول

عامل گرانی در بازار خودرو هنوز مشخص نیست!

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی