پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

رنو مگان E-Tech (1)

تصاویر رنو مگان E-Tech منتشر شد

شرکت رنو چند روز مانده به رونمایی رسمی از رنو مگان E-Tech در نمایشگاه خودرو مونیخ، تصاویر این محصول را منتشر کرد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو تنها چند روز پیش از رونمایی رسمی رنو مگان E-Tech در نمایشگاه خودرو مونیخ، شرکت سازنده تعدادی تصویر از این محصول جدید را منتشر کرده است. این […]

سبحان قالیباف
یکشنبه - ۱۴ شهریور ۱۴۰۰

شرکت رنو چند روز مانده به رونمایی رسمی از رنو مگان E-Tech در نمایشگاه خودرو مونیخ، تصاویر این محصول را منتشر کرد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

تنها چند روز پیش از رونمایی رسمی رنو مگان E-Tech در نمایشگاه خودرو مونیخ، شرکت سازنده تعدادی تصویر از این محصول جدید را منتشر کرده است.

این هاچ‌بک قدبلند به عنوان نخستین محصول برقی رنو در کلاس C به بازار می‌آید درحالی‌که پیش از این خودروهای برقی توئینگو E-Tech و زوئی به رده خودروهای A و B وارد شده‌­اند.

نمونه نهایی مگان E-Tech را باید همتای کانسپت مگان eVision دانست که سال گذشته و به عنوان یک طرح مطالعاتی رونمایی شد. با وجود تغییرات نسخه نهایی نسبت به نسخه کانسپت، طرح کلی آن به عنوان خودرویی بین هاچ‌بک و کراس‌­اور بدون تغییر باقیمانده است.

رنو مگان E-Tech (3)

شباهت میان تناسبات بدنه مگان E-Tech با کراس‌اور برقی نیسان یعنی آری‌یا، این فکر را تقویت می­‌کند که محصول رنو هم براساس پلتفرم مشترک با آن خودرو یعنی CMF-EV شکل گرفته و از قوای محرکه مشابه بهره‌­مند شده است.

غیر از فرم بدنه، چند تصویر هم از داشبورد مگان E-Tech منتشر شده که وجود دو نمایشگر به همراه چند دکمه لمسی را تایید می­‌کند. نمایشگر اطلاعات سرگرمی ظاهری شبیه به تبلت دارد و به صورت عمودی در میانه داشبورد ایستاده است، درحالی‌که صفحه نمایش دیجیتال پشت آمپر به صورت مستطیل افقی در پشت فرمان D کات خودنمایی می­‌کند.

با وجود بخش محدودی از فضای کابین که در تصویر دیده می­‌شود، می­‌توان خطوط ساده و مستقیم طراحی داشبورد و بخشی از نمایشگر مرکزی این خودرو را تشخیص داد.

رنو مگان E-Tech (4)

در تصویر دیگری که از این بخش منتشر شده می­‌توان محفظه کوچک دیگری در کنسول میانی را تشخیص داد. دوخت طلایی رنگ پوشش صندلی و زیرآرنجی، نکته قابل توجه دیگری است که در این تصاویر جلب نظر می‌­کند.

مشخصات فنی رنو مگان برقی

برخی مشخصات فنی این محصول جدید هم توسط سازنده اعلام شده است.

موتورهای برقی این خودرو 217 اسب‌­بخار قدرت در اختیارش قرار می‌دهند، که احتمالاً به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. مجموعه باتری به ظرفیت 60 کیلووات ساعت از این سامانه پشتیبانی می‌کند و نیروی لازم برای پیمودن 450 کیلومتر مسافت را براساس استاندارد WLTP در اختیار این خودرو قرار خواهد داد. ضخامت 11 سانتی‌متری باتری‌ها، باریک‌ترین در میان نمونه­‌های مشابه بشمار می‌­آید و براساس اعلام شرکت سازنده، ابعاد باتری تاحدی به ابعاد فضای کابین یاری رسانده است.

رنو مگان E-Tech (2)

البته احتمال دارد که در هنگام رونمایی نسخه نهایی مگان جدید، طیف گسترده‌­ای از پیشرانه‌­ها به همراه مجموعه‌­ای متنوع از باتری­‌ها با ظرفیت گوناگون هم برای این خودرو معرفی شود، ولی فعلاً نمی‌­توان دراین باره مطمئن بود.

شرکت رنو قصد دارد تولید مگان E-Tech را در تاسیسات خود در شمال فرانسه آغاز کند. این خودرو از نیمه اول سال 2022 و در کنار نسل فعلی مگان هاچ‌بک و استیشن در بازار اروپا به فروش خواهد رسید.

هرچه باشد، مگان برقی به عنوان بخشی مهم از برنامه رنو برای ساخت خودروهای بدون آلایندگی تا سال 2030 شناخته می‌­شود. رنو امیدوار است تا سال 2030، 9 خودرو از مجموع 10 محصول عرضه شده توسط این شرکت، مجهز به پیشرانه برقی باشد.

انتهای پیام/ منبع: باما

رنو داستر از تست تصادف انکپ با نمره تجدیدی بیرون آمد!

آیا لوگو رنو تغییر می کند؟

سود 10 برابری در انتظار مشتریان طرح تبدیل محصولات رنو

‎طرح های جدید برای تبدیل محصولات رنو/ اختصاص کوییک اتوماتیک به طرح تبدیل

رشد 13 درصدی تولید خودرو در کشور

نسل جدید مگان معرفی شد

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی