پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

لاستیک

مشکلی در تامین نیاز داخلی لاستیک کشور نداریم

به گفته نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس، در حال حاضر ظرفیت تولید داخلی لاستیک خودروهای سبک می‌تواند نیاز کشور را تامین کند. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو سیدجواد حسینی کیا نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار کرد: متاسفانه به دلیل عدم نظارت دقیق دستگاه‌های ناظر، با اظهارنظر افراد غیر مسئول […]

سبحان قالیباف
دوشنبه - ۱۵ شهریور ۱۴۰۰

به گفته نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس، در حال حاضر ظرفیت تولید داخلی لاستیک خودروهای سبک می‌تواند نیاز کشور را تامین کند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

سیدجواد حسینی کیا نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار کرد: متاسفانه به دلیل عدم نظارت دقیق دستگاه‌های ناظر، با اظهارنظر افراد غیر مسئول در عرصه قیمت‌گذاری، بازار به سرعت ملتهب می‌شود حال آنکه اگر دستگاه‌های نظارتی به درستی به مسئولیت و وظیفه خود عمل کنند، هیچ فردی نمی‌تواند با این اظهار نظرها زمینه گرانی را فراهم کند.

نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی درباره ادعای سخنگوی انجمن تولیدکنندگان تایر مبنی بر افزایش هزینه‌های تولید و ضرورت گران کردن لاستیک، افزود: در شرایطی که هزینه انرژی مورد استفاده تولیدکنندگان، حقوق کارگران، مالیات پرداختی، بیمه و… ریالی است و تنها بخشی از مواد اولیه تولید ارزبری دارد، افزایش قیمت با بهانه رشد نرخ ارز و افزایش هزینه‌ها پذیرفتنی نبوده و به مثابه سوءاستفاده است.

وی ادامه داد: وزارت صنعت، معدن و تجارت باید در حوزه نظارت و تنظیم بازار تلاش ویژه‌ای انجام دهد تا هیچ فردی فرصت سوءاستفاده از شرایط را نداشته باشد و در صورت بروز تخلف با جدیت با متخلفان برخورد شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه در حال حاضر ظرفیت تولید داخلی لاستیک خودروهای سبک نه تنها می‌تواند نیاز کشور را تامین کند بلکه بخشی از تولید، نیز مازاد بوده و می‌توان برای صادرات نیز برنامه‌ریزی کرد، اشاره کرد: در شرایطی که برخی از فروشندگان تایر، از رکود در بازار گلایه‌مند هستند، خبرهایی که منجر به گرانی لاستیک می‌شود نه تنها به نفع تولیدکننده و فروشنده نیست بلکه تعداد اندک مشتری موجود در بازار را نیز از خرید منصرف کرده و اثر منفی بر بازار خواهد داشت.

پایان پیام/ منبع: خانه ملت

افزایش قیمت تایر با تذکر سازمان حمایت ملغی شد

افزایش قیمت تایر در شرایط فعلی را اشتباه است

صادرات تایر آزاد شد

تایر هنوز گران نشده است!

تایر فقط 15 درصد گران شد!

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی