پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

معوقات سایپا به سادگی صفر نشده است/ مشتریان ساندرو از طرح های جایگزین استفاده کنند

قائم مقام مدیر عامل سایپا در امور فروش و خدمات پس از فروش گفت:یکی از ملاک های مهم کهشرکت های خودروسازی را مورد ارزیابی قرار می دهد شاخص های تعهدات و معوقات است و این شاخص ها در کشور ما از اهمیت دوچندانی برخوردار است که این شاخص متاثر از برنامه ریزی در نظام‌تولید، توزیع […]

سبحان قالیباف
چهارشنبه - ۱۷ شهریور ۱۴۰۰

قائم مقام مدیر عامل سایپا در امور فروش و خدمات پس از فروش گفت:یکی از ملاک های مهم کهشرکت های خودروسازی را مورد ارزیابی قرار می دهد شاخص های تعهدات و معوقات است و این شاخص ها در کشور ما از اهمیت دوچندانی برخوردار است که این شاخص متاثر از برنامه ریزی در نظام‌تولید، توزیع و تامین است.  

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری جوان خودرو

مجید باقری قائم مقام مدیر عامل سایپا در امور فروش و خدمات پس از فروش در نشست خبری اظهار کرد: یکی از ملاک های مهم کهشرکت های خودروسازی را مورد ارزیابی قرار می دهد شاخص های تعهدات و معوقات است و این شاخص ها در کشور ما از اهمیت دوچندانی برخوردار است که این شاخص متاثر از برنامه ریزی در نظام‌تولید، توزیع و تامین است.

وی ادامه داد : شرکت سایپا با چالش های بیشتری رو به رو بود. ۵۲۰ هزار تعهد معادل ۱۵ ماه تولید یک شرکت خودروسازی است و ماباید این مشکلات را بر طرف می کردیم. از طرفی تحریم ها نیز مشکلات و مخاطرات جدی برای ما ایجاد کرده بود. به این مشکلات،تعهدات طرح اتو خدمت نیز وجود داشت که در ابتدا راه حل بود اما در ادامه به مشکلات عدیده تبدیل شد.

این مقام مسئول در حوزه فروش شرکت سایپا اشاره کرد : تعهدات مرتبط با رنو نیز گریبانگیر شرکت سایپا شده بود و از طرف تعهداتفروش سبدی نیز نمایان شد چرا که ما به برخی از نمایندگی های خود، محصولات را پیش‌تر به صورت سبدی فروخته بودیم.

باقری تصریح کرد : آنچه که گفتیم صرفا از این بابت بود که بدانید برای رسیدن به این جایگاه که گروه خودروسازی سایپا هیچ تعهدمعوقه ای ندارد به چه معناست!

به گفته باقری، وقتی رنو بدون توجه به تعهدات خود ایران را ترک کرد، ما طرح های جایگزین را در اختیار مشتریان گذاشتیم. در این طرحبا توجه به آورده اولیه مشتریان رنو، ۱۷۰۰ درصد سود می دهیم. در واقع پول مشتریان را ۱۸ برابر کردیم اما با این حال هنوز برخی ازمشتریان هنوز سراغ این طرح ها نیامدن و ما را متهم به عدم توجه به مشکلاتشان می کنند.

وی تشریح کرد : از گروه رنو ساندرو حدود ۱۲ هزار نفر در این طرح ها شرکت کردند و ما از آنها سپاسگذاریم. از همینجا به مشتریانیکه منتظر مانده اند تا ساندرو رنو را تحویل بگیرند باید بگوییم با توجه به مدت زمانی که از زمان تولید این محصول در دنیا گذشته،نمیتواند استاندارد های جدید را در کشور بگذراند و در نتیجه پلاک نخواهد شد.

وی افزود : تمام معوقاتی که باید فاکتور میشد و اوایل هفته ۲۵۰ هزار و ۳۴۰ دستگاه خودرو فاکتور شده و نسبت به سال گذشته ۳۰درصد رشد داشته ایم.

باقری خبر داد : ۱۰ هزار دستگاه خودرو شاهین تا کنون تحویل مشتریان شده همچنین در بهمن و اسفند ماه تولیدآزمایشی ۲ خودرو آریا و اطلس آغاز می شود و خودرو شاهین با گیربکس اتوماتیک نیز در دی ماه عرضه خواهد شد. 

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی