پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

کامیون

واردات کامیون های دست دوم موجب آسیب به صنعت و اشتغال کشور می شود

مدیرعامل ایران خودرو دیزل بیان کرد: واردات کامیون‌های دست دوم اروپایی سبب کاهش تولید و آسیب به صنعت و اشتغال کشور می شود. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو جواد توسلی مهر مدیرعامل ایران خودرو دیزل با اشاره به افزایش کشنده های فرسوده در ناوگان حمل و نقل کشور گفت: در سال ۹۷ اعلام شد […]

سبحان قالیباف
چهارشنبه - ۳۱ شهریور ۱۴۰۰

مدیرعامل ایران خودرو دیزل بیان کرد: واردات کامیون‌های دست دوم اروپایی سبب کاهش تولید و آسیب به صنعت و اشتغال کشور می شود.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

جواد توسلی مهر مدیرعامل ایران خودرو دیزل با اشاره به افزایش کشنده های فرسوده در ناوگان حمل و نقل کشور گفت: در سال ۹۷ اعلام شد که حدود ۲۰۲ هزار دستگاه نیاز به نوسازی دارند‌؛ برخی از کشنده‌هایی که اکنون در جاده‌ها تردد دارند علاوه بر آلایندگی بالا، مصرف سوخت زیادی هم دارند.

او با بیان اینکه ظرفیت نوسازی ناوگان حمل و نقل سنگین در داخل کشور وجود دارد، گفت: نیاز بازار ۶ هزار دستگاه کامیون کشنده در سال است که هم اکنون ۳ هزار دستگاه آن در کارخانه‌های داخلی تولید می‌شود.

مزایا و معایب واردات کامیون چیست؟

این مقام مسئول با بیان اینکه واردات کامیون‌های دست دوم باعث می‌شود کامیون‌های اروپایی توسط کشور ما نوسازی شوند، گفت: در مقابل ما موظف به خدمات پس از فروش به کامیون‌های مستعمل هستیم و شاهد کاهش تولید داخل و آسیب به صنعت داخل و اشتغال باشیم.

وی گفت: این ادعا وجود دارد که در داخل کمبود کشنده وجود دارد و با واردات این کشنده‌ها این کمبود جبران می‌شود، اما این کار تنها باعث می‌شود صنعت کشور‌های دیگر رونق پیدا کند و هزینه‌های اضافی بر دوش رانندگان تحمیل کند.

مدیرعامل ایران خودرو دیزل با اشاره به اینکه برخی ادعا دارند کیفیت کشنده‌های اروپایی بیشتر از کیفیت کشنده‌های داخلی است، گفت: کیفیت کشنده‌های داخلی کمتر از کشنده‌های وارداتی نیست و تمام کشنده‌های داخلی استاندارد‌های لازم را دارند و قیمت آن‌ها نیز متناسب با کیفیت آنها است.

توسلی مهر با تاکید بر اینکه واردات کشنده‌های وارداتی توجیه اقتصادی ندارد، گفت: اکنون کشنده اروپایی را ۴ میلیارد تومان به فروش می‌رسانند؛ اگر فرض کنیم ۲ میلیارد تومان تسهیلات به آن تعلق گیرد، قسط ماهانه آن ۷۰ میلیون تومان می‌شود که علاوه بر این ماهانه ۳۵ میلیون تومان هزینه خودرو بر عهده راننده است، یعنی حدود ۱۰۰ میلیون تومان هزینه دارد، اما مگر یک راننده چقدر درآمد دارد که این کشنده را بخرد و از پس هزینه‌های آن بر آید؟

این مقام مسئول با بیان اینکه قیمت کشنده‌های داخلی نصف قیمت کشنده‌های وارداتی است، گفت: در مقابل کشنده داخلی ۲ میلیارد تومان است که یک میلیارد تومان تسهیلات به آن تعلق می‌گیرد و راننده باید ماهانه ۳۵ میلیون تومان قسط پرداخت کند و ۳۵ میلیون تومان هم هزینه دارد که جمعا ۷۰ میلیون تومان می‌شود که اگر یک راننده ماهانه ۱۱۰ میلیون تومان درآمد داشته باشد، ۴۰ میلیون تومان برایشان سود دارد؛ و توجیه اقتصادی برای خریداران ایجاد می کنند

به گفته مدیرعامل ایران خودرو دیزل، اگر بحث نوسازی توسط دولت فعال شود می‌توان تولید را افزایش داد و به نیاز داخل کشور پاسخ داد.

انتهای پیام/ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ضرورت انجام آزمون شتاب خودرو در شرایط استاندارد

نسخه اتوماتیک تارا به زودی به بازار می‌آید

ایراد واردات خودرو معقول چیست؟

افزایش تیراژ تولید موتورهای کم مصرف ایران خودرو

طرح پیش فروش «تارا»/ تنوع رنگ محصول افزایش می‌یابد

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی