پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بیش از 70 درصد لاستیک خودروهای سنگین از طریق واردات تامین می شود

دبیر انجمن واردکنندگان لاستیک کشور بیان کرد: در حال حاضر در حوزه لاستیک خودروهای سنگین نیاز بازار کشور تنها از طریق واردات تامین می شود. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو سیدمحمد میرعابدینی دبیر انجمن واردکنندگان لاستیک کشور با اشاره به اینکه در حوزه تولید لاستیک های سنگین توانایی بالایی وجود ندارد، گفت: در حوزه […]

سبحان قالیباف
سه شنبه - ۶ مهر ۱۴۰۰

دبیر انجمن واردکنندگان لاستیک کشور بیان کرد: در حال حاضر در حوزه لاستیک خودروهای سنگین نیاز بازار کشور تنها از طریق واردات تامین می شود.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

سیدمحمد میرعابدینی دبیر انجمن واردکنندگان لاستیک کشور با اشاره به اینکه در حوزه تولید لاستیک های سنگین توانایی بالایی وجود ندارد، گفت: در حوزه لاستیک های سنگین وابستگی بالای 70 درصدی به واردات داریم و عمدتا تمام آن وارد می شود ؛ در حال حاضر در حوزه لاستیک خودروهای سنگین نیاز بازار کشور تنها از طریق واردات تامین می شود.

او با بیان اینکه سایز 12،24 بایاس است که به دلیل اینکه منسوخ شده در دنیا و در ایران هم بازار خوبی ندارد، بیان کرد: این نوع لاستیک به دلیل اینکه در ایران به فروش نمی رود، مصوبه ای گرفتند که آن را صادر به کشورهای حاشیه ای مثل عراق، پاکستان، افغانستان، سوریه و … کنند.

دبیر انجمن واردکنندگان لاستیک گفت: در حوزه تایرهای سواری وابستگی 30 تا 35 درصدی به واردات داریم . در رینگ های پر مصرف تولید به نحوی بود که فروشی نداشت و در مقابل انباشت زیادی از آن وجود داشت و به همین دلیل اجازه داده شد که هر کارخانه ای 15 تا 20 درصد تولیدات خود را صادر کند.

میرعابدینی با بیان‌ اینکه تایرهای سواری نیز مانند تایرهای سنگین به کشورهای حاشیه ای صادر می شود، گفت: کشورهای عراق، پاکستان، افغانستان، سوریه و … واردکننده تایرهای ایرانی هستند.

او بیان کرد: اکنون شرایط طوری است رقیبان سرسختی مانند کره ای ، ژاپنی، چینی و … با تایرهای ایرانی رقابت می‌کنند و می تواند باعث شود صادرات خوبی نداشته باشیم. با توجه به اینکه در 3 ماه اخیر هزینه هر کانتینر به شدت افزایش یافته است ممکن است صادرات متوقف شود.

دبیر انجمن واردکنندگان لاستیک با بیان اینکه تمام برندهای لاستیکی که وارد کشور می شود استاندارد جهانی دارد، گفت: متاسفانه تولیدات داخل هنوز استاندارد جهانی را نگرفته و با توجه به رقیبان سرسختی که داریم در صادرات به مشکل خواهیم‌ خورد.

او با اشاره به سایز لاستیک هایی که قرار است صادر شود، گفت: اکنون رینگ های 13،14 و 15 در داخل تولید می شود و سایز 13 تنها در کشور متقاضی دارد و رینگ های 14 به بالا صادر می شود. در یک زمانی واردات رینگ 15 ممنوع اعلام شده بود اما اکنون از ممنوعیت خارج شده بود.

انتهای پیام/ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

جدیدترین قیمت لاستیک در بازار + جدول

رشد ناچیز چهار دهم درصدی تولید تایر

رشد 15 درصدی قیمت تایر تنها با موافقت سازمان حمایت اجرایی می شود

مشکلی در تامین نیاز داخلی لاستیک کشور نداریم

افزایش قیمت تایر با تذکر سازمان حمایت ملغی شد

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی