پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

سایپا

خودكفايي سايپا در توليد قطعات مورد نياز صنعت خودرو

فرمانده سپاه محمد رسول الله تهران بزرگ گفت: گروه خودروسازي سايپا در شرايطي كه كشور در سخت ترين شرايط تحريمي و جنگ اقتصادي روبرو است، توانست در زمينه توليد قطعات مورد نياز صنعت خودرو به خودكفايي كامل دست پيدا كند. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو سردار حسن زاده در حاشيه بازديد از نمايشگاه توانمندی […]

سبحان قالیباف
سه شنبه - ۶ مهر ۱۴۰۰

فرمانده سپاه محمد رسول الله تهران بزرگ گفت: گروه خودروسازي سايپا در شرايطي كه كشور در سخت ترين شرايط تحريمي و جنگ اقتصادي روبرو است، توانست در زمينه توليد قطعات مورد نياز صنعت خودرو به خودكفايي كامل دست پيدا كند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

سردار حسن زاده در حاشيه بازديد از نمايشگاه توانمندی های نخبگان بسیجی گروه سایپا كه به مناسبت هفته دفاع مقدس برپا شده است، اظهارداشت: گروه خودروسازي سايپا با روحيه جهادي و ايثارگر خود توانست در زمينه توليد قطعات خاص و استراتژيك صنعت خودرو كه قبل از تحريم، وابستگي به واردات آن صددرصد بود، به خودكفايي كامل برسد.

وي ادامه داد: خودكفايي در توليد قطعاتي كه به جهت تحريم، تامين (امكان واردات وجود نداشت) نمي شد و اين امر به شدت توليد خودرو را كاهش داده بود، بسيار ارزشمند و باعث افتخار است.

فرمانده سپاه محمد رسول الله تهران بزرگ تاكيد كرد: دشمنان تصور مي كردند كه جوانان اين مرز و بوم بعد از تجربه 8 سال جنگ تحميلي ديگر روحيه از خودگذشتگي و بسيجي را ندارند اما از اين امر غافل بودند كه جوانان كشور فرهنگ جهاد و مقاومت در برابر استكبار را ياد گرفته اند و با تمام قوا در مقابل زورگويي هاي دشمن ايستادگي مي كنند.

وي گفت: زماني كه خودروي پرايد از خط توليد اين گروه خودروسازي خارج شد، اين مجموعه خودرویي را به توليد انبوه رساند كه در آن مقطع تا 90 درصد داخلي سازي شده بود؛ اين امر براي كشور كه در تحريم است بسيار با ارزش است.

فرمانده سپاه محمد رسول الله تهران بزرگ با يادآوري اينكه در حال حاضر تمام قطعات خودرو توسط مهندسان داخلي توليد و تامين مي شود، اظهارداشت: نمايشگاه توانمندی های نخبگان بسیجی گروه سایپا، نشان داد كه اين مجموعه رشد و پيشرفت بسيار مناسبي در توليد قطعات داشته و توانسته تهديدهاي خارجي را به فرصت تبديل كند.

داوود حسين زاده، فرمانده بسيج گروه خودروسازي سايپا نيز در حاشيه بازديد از نمايشگاه توانمندی های نخبگان بسیجی گروه سایپا، گفت: در دوران تحريم و جنگ اقتصادي، سايپا موفق شد نسبت به داخلي سازي قطعات و مواد اوليه مورد نياز صنعت خودرو اقدام كند؛ تكنولوژي هايی كه در گذشته، كشور به آن وابسته بود و تنها از طريق واردات تامين مي شد اكنون با همت بسيج و مهندسان سايپا داخلي سازي شده است و ديگر نيازي به واردات نيست.

وي با بيان اينكه خودكفايي قطعات صنعت خودرو با همكاري نيروي هوايي ارتش، سازمان صنایع هوافضا و مجموعه هاي دانش بنيان محقق شد، تصريح كرد: هيچ قطعه اي در صنعت خودرو وجود ندارد كه امكان توليد آن در داخل نباشد.

انتهای پیام/

محصول جدید سایپا چه زمانی رونمایی می شود؟

بروز بودن تعهدات موجب جلب اعتماد مصرف كنندگان مي شود

قرعه‌کشی ۴محصول طرح فروش فوق العاده سایپا در نخستین روز پاییز / اسامی منتخبين جمعه اعلام می‌شود

مشکل تکمیل خودروهای ناقص خودروسازان چیست؟

ایراد واردات خودرو معقول چیست؟

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی