پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خرید خودرو دست دوم-بازار خودرو

راهکار کشف کارکرد واقعی خودرو!

اصولا نخستین سوالی که خریدار یک خودرو از فروشنده می پرسید این است که کارکرد خودرو چقدر است؟ اما چطور از صداقت فروشنده خودرو باخبر شویم؟ به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو هنگام خرید یک خودرو، اولین چیزی هر خریداری به آن توجه می کند، میزان کارکرد آن است یعنی اصولا اولین سوالی که از […]

سبحان قالیباف
سه شنبه - ۶ مهر ۱۴۰۰

اصولا نخستین سوالی که خریدار یک خودرو از فروشنده می پرسید این است که کارکرد خودرو چقدر است؟ اما چطور از صداقت فروشنده خودرو باخبر شویم؟

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

هنگام خرید یک خودرو، اولین چیزی هر خریداری به آن توجه می کند، میزان کارکرد آن است یعنی اصولا اولین سوالی که از فروشنده می شود، میزان کیلومتر شمار است چرا که مسافت پیموده شده خودرو بر ارزش آن تأثیر می‌گذارد. مسافت پیموده شده نشان می دهد که باید برای خرید خودرو بیشتر هزینه کنیم یا خیر؟

این امر باعث می‌شود دستکاری مسافت پیموده شده خودرو برای برخی فروشندگان بسیار وسوسه انگیز باشد، زیرا آن‌ها می‌توانند سود حاصل از کم کار کرد بودن خودرو را به جیب بزنند. برخی از نمایندگی‌های خودرو در کلاهبرداری‌های بازگردانده دستگیر شده اند.

تغییر مسافت پیموده شده مسافت پیموده شده خودرو آسان‌تر از همیشه شده است و این امکان را می‌دهد که چنین کلاهبرداری‌ها شکوفا شوند. سود فروشنده به ضرر شما تبدیل می‌شود، زیرا در اتومبیل گیر کرده اید که آنطور که فکر می‌کنید خوب نیست. بیایید مطمئن شویم که هرگز در چنین شرایطی قرار نمی‌گیرید. در اینجا چند مورد وجود دارد که باید از قربانی شدن برگشت دور سنج جلوگیری کنید.

بازگرداندن کیلومتر شمار چیست؟

مانند هر قسمت دیگر خودرو، مسافت پیموده شده مسافت پیموده شده شما نیز می‌تواند دستکاری شود. کلاهبرداران از زمان اختراع اتومبیل‌ها این موضوع را تنظیم کرده اند. قبل از اینکه اتومات کیلومتر شمار‌ها اتوماتیک شوند، می‌توان آن‌ها را به صورت دستی عقب انداخت یا تنظیم مجدد کرد. کیلومترشمار‌ها در حال حاضر دیجیتالی هستند و دستی‌ها در جاده‌ها کمتر دیده می‌شوند. این امر مانع از دستکاری کلاهبرداران در مسافت پیموده شده خودرو قبل از فروش آن نشده است. کیلومتر شمار‌های دیجیتالی خودرو را نیز می‌توان با تغییر برد اتومبیل و ویرایش صفحه مسافت پیموده شده برای خواندن هر عددی که وارد می‌کنید “عقب” کرد.

برخلاف برخی فیلم‌ها، قدم شمار کیلومتر خودرو شما بدون دستکاری نمی‌تواند به عقب برگردد. کاهش یا تغییر مسیر مسافت پیموده شده خودرو می‌تواند باعث شود خودرو طوری به نظر برسد که انگار کمتر از آنچه استفاده می‌شود استفاده شده و ارزش پولی آن را افزایش می‌دهد. چگونه می‌توان کیلومتر شمار را تنظیم کرد؟

معمولاً فرض بر این بود که با نصب کیلومتر شمار مدرن، روند برگشت کیلومتر شمار رو به کاهش است. در واقع برعکس بوده است در حقیقت، دستکاری کیلومتر شمار دیجیتال در مقایسه با دستگاه‌های مکانیکی قدیمی آسان‌تر است. گاهی اوقات افراد دستگاه را با کیلومتر شمار موجود در حیاط خلوت وسیله نقلیه عوض می‌کنند در حالی که دیگران کیلومتر شمار خودرو را ویرایش می‌کنند. در اینجا چند روش برای انجام این کار آمده است:

با استفاده از دستگاهی که به پورت کامپیوتر ماشین شما وصل می‌شود، افراد می‌توانند مسافت پیموده شده را طوری برنامه ریزی کنند تا آنچه را که می‌خواهند نشان دهند. پس از تنظیم مجدد سریع، ماشین مایل‌هایی را که در آن برنامه ریزی شده بود نشان می‌دهد. این دستگاه‌ها به طور فزاینده‌ای ارزان و در دسترس می‌شوند. بسیاری از دستگاه‌ها چند صد دلار فروخته می‌شوند.

برخی دیگر واحد سرعت سنج خودرو را برچیده تا مدار برد اصلی مدار نمایان شود. این به آن‌ها امکان می‌دهد تراشه حافظه را جایگزین کنند، که تمام مسافت‌های طی شده در طول عمر خودرو را ذخیره می‌کند. آن‌ها می‌توانند از این روش برای تنظیم مسافت پیموده شده مسافت پیموده شده خودرو در ۰ یا جایگزینی آن با یک تراشه حافظه با مایل کمتر در آن استفاده کنند.

برای تغییر کیلومترشمار‌های آنالوگ به تجهیزات خاصی نیاز نیست، اما برای برگشتن به عقب، دانش مکانیکی لازم است، زیرا کیلومترشمار باید جدا شود، صفحه جدا شود و صفحه‌ها به صورت دستی به عقب برگردند.

روش دیگر این است که چرخ‌های عقب را روی پایه‌های ایمنی بکشید و چرخ‌ها را در جهت معکوس بچرخانید. زمان بیشتری طول می‌کشد، اما این امر به آرامی اعداد مسافت پیموده شده در کیلومتر شمار را کاهش می‌دهد.

با کیلومتر شمار‌های آنالوگ، هرگونه دستکاری فیزیکی آشکار باعث نگرانی می‌شود. علامت‌های خراش، اثر انگشت زیر صفحه نمایش و پیچ‌های شل نشان می‌دهد که کیلومتر شمار شما دستکاری شده است. خودروسازان برخی از اقدامات حفاظتی را در کیلومترشمار خود ایجاد کردند تا به مردم در مورد دستکاری مسافت پیموده شده هشدار دهند.

برای برخی از کیلومتر شمار‌ها، این عدد پس از دستکاری هرگز هرگز به درستی تنظیم نشده است. اگر متوجه شدید که اعداد کمی کج هستند، فاصله ناهموار دارند یا به هیچ وجه خواندن آن‌ها دشوار است، ممکن است کیلومتر شمار کیلومتر شما دستکاری شده باشد. همچنین می‌توانید با ماشین رانندگی کنید و ببینید آیا اعداد افزایش می‌یابد یا خیر-راهی مطمئن برای اینکه ببینید کیلومترشمار به هم خورده است یا خیر.

تشخیص عقبگرد کیلومتر شمار دیجیتال به راحتی دشوارتر است، اما باید به چند نشانه توجه کرد. می‌توانید ببینید آیا فضای داخلی خودرو (فرمان، صندلی راننده و الگوی روی ترمزها) با مسافت پیموده شده و کاغذبازی مطابقت دارد یا خیر. اما اگر وقت دارید، بهتر است قبل از خرید یک نگاه حرفه‌ای به آن داشته باشید. در حالی که در وسیله نقلیه هستید، می‌توانید نگاهی سریع به سایش و پارگی داشته باشید که نشان دهنده سن خودرو و تقریبی برای چند مایل آن است. همچنین می‌توانید از این فرصت برای جستجوی برچسب‌های سرویس که مسافت پیموده شده خودرو را نشان می‌دهد، استفاده کنید.

انتهای پیام/

چطور خط و خش بدنه خودرو را از بین ببریم؟

چرا چراغ چک خودرو روشن می شود؟

ریمپ کردن خودرو به چه معناست؟

گرانفروشی، کم فروشی، تقلب و عدم درج قیمت در صدر شکایات مردمی!

چرا مصرف سوخت خودرو افزایش می یابد؟

چرا آب رادیاتور خودرو کم می شود؟

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی