پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

توقیف خودرو وارداتی

وزیر صمت: نظر شخصی من عدم واردات خودرو در شرایط فعلی کشور است

به گفته وزیر صمت، اگر طرح واردات خودرو نهایتا تبدیل به قانون شود ما مکلف به اجرا خواهیم بود اما نظر شخصی من و رسمی وزارت صمت عدم واردات در شرایط فعلی کشور است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو رضا فاطمی امین وزیر صمت در پاسخ به این سوال که اگر طرح واردات خودرو […]

سبحان قالیباف
شنبه - ۱۰ مهر ۱۴۰۰

به گفته وزیر صمت، اگر طرح واردات خودرو نهایتا تبدیل به قانون شود ما مکلف به اجرا خواهیم بود اما نظر شخصی من و رسمی وزارت صمت عدم واردات در شرایط فعلی کشور است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

رضا فاطمی امین وزیر صمت در پاسخ به این سوال که اگر طرح واردات خودرو توسط شورای نگهبان تصویب و در نهایت تبدیل به قانون شود واکنش وزارت صمت که پیش از این نسبت به واردات موضع منفی گرفته بود چه خواهد بود، اظهار کرد: بحث قانون یک بحث جداست و بحث منطق اقتصادی یک بحث دیگر است. مسلماً هر چه در قالب قانون تصویب شود ما مجری آن خواهیم بود.

وزیر صمت افزود: اما نظر کارشناسی من به عنوان مقام مسئول در حوزه صنعت و البته نظر رسمی وزارت صمت این است که واردات و صادرات جریان حیات اقتصادی هر کشوری است و همانطور که صادرات می‌کنیم باید واردات هم انجام دهیم اما این فرآیند باید هوشمندانه باشد.

وی ادامه داد: بنابراین وقتی تراز تجاری کشور مناسب باشد من مخالفتی با واردات خودرو نخواهم کرد و معتقدم بخشی از بازار باید با خودروی خارجی تأمین شود تا در رقابت، قیمت و کیفیت شاهد بهبود باشیم.

فاطمی امین گفت: در شرایط فعلی که منابع ارزی محدود است اگر این منابع صرف واردات خودرو شود منجر به افزایش نرخ ارز و گرانی برای همه مردم خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که اگر تبدیل به قانون شود واکنش شما چیست گفت: اگر واردات خودرو تبدیل به قانون شد قطعاً ما ملزم و مکلف به اجرا خواهیم بود اما نظر شخصی من و نظر رسمی وزارت صمت این است که نباید در دوران گذار تصمیمی بگیریم که یک بخشی به نظرمان بهبود یابد و بسیاری از بخش‌های دیگر دچار زیان شوند.

انتهای پیام/ منبع: مهر

طرح ساماندهی خودرو موجب رشد کیفیت و تنظیم قیمت ها می شود

طرح واردات خودرو به در بسته خورد!

واردات خودرو سبب ارتقا کیفیت خودروهای داخلی می شود

طرح مجلس موجب ریزش 20 تا 30 درصدی قیمت خودروهای داخلی می شود

بررسی طرح واردات خودرو توسط کمیسیون صنایع مجلس

با ممنوعیت واردات هرگونه کالای مجاز مخالف هستیم/ قطعه سازان چهار سال برای مجوز واردات مواد اولیه بدون خروج ارز التماس کردند

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی