پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بهمن لیزینگ

چشم انداز مطلوب “ولبهمن”

مرور عملکرد شاخص های فروش و سودآوری بهمن لیزینگ با در نظر گرفتن فعالیت های سال گذشته این مجموعه نشان میب دهد “ولبهمن” چشم انداز مطلوب و قابل توجهی برای سهامدانش دارد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو شرایط نامساعد بازارسرمایه در سال گذشته بسیاری از شرکت های بورسی را با چالش هایی از جمله […]

سبحان قالیباف
شنبه - ۱۰ مهر ۱۴۰۰

مرور عملکرد شاخص های فروش و سودآوری بهمن لیزینگ با در نظر گرفتن فعالیت های سال گذشته این مجموعه نشان میب دهد “ولبهمن” چشم انداز مطلوب و قابل توجهی برای سهامدانش دارد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

شرایط نامساعد بازارسرمایه در سال گذشته بسیاری از شرکت های بورسی را با چالش هایی از جمله ریزش قیمت سهم و زیان قابل توجه سهامداران مواجه ساخت. از آن جا که شرکت های لیزینگ همواره نقش قابل تاملی در تامین مالی مشتریان خود داشته اند، درشرایط ریزش بازار مشکلات مذکور برایشان محقق شد. اگر چه در این روند، شرکت های لیزینگ بیشترین روند اصلاح قیمت سهم را تجربه کردند، همچنین مرورعملکرد شاخص های فروش و سود آوری بهمن لیزینگ در سال 1400 با در نظر گرفتن فعالیت های سال گذشته این مجموعه حکایت ازآن دارد که “ولبهمن” چشم انداز مطلوب و قابل توجه ای برای سهامدارنش دارد.

در آمد و سود ناخالص

شرکت لیزینگ بهمن در گزارش صورت‌های مالی میاندوره‌ای ۳ماهه منتهی به خردادماه سال۱۴۰۰ درآمد حاصل از لیزینگ را طی این دوره برابر با ۷۸۸,۸۰۴میلیون ریال ارائه‌کرده و سود ناخالص این شرکت لیزینگ بالغ‌بر ۱۷۴,۱۱۳میلیون ریال گزارش شده است.

روند سود آوری دوره جاری

سود خالص شرکت لیزینگ بهمن پس از کسر مالیات در پایان دوره ۳ ماهه برابر با ۱۱۶,۳۶۱ میلیون ریال به ثبت رسید و در مقایسه با ۳ ماهه ابتدایی سال مالی گذشته ۲۱۶ درصد افزایش را در به همراه داشت. همچنین سود انباشته در پایان دوره مالی با رشد ۲۳۹ درصدی نسبت به دوره 3 ماهه سال گذشته به مبلغ ۱,۲۶۸,۴۶۵ میلیون ریال رسید . ضمنا سود هر سهم پس از کسر مالیات در پایان دوره ۳ ماهه منتهی به خردادماه ۱۴۵ ریال شناسایی‌شد.

روند سود آوری ها سال گذشته

بر اساس این گزارش ، شرکت لیزینگ بهمن در پایان اسفندماه سال ۱۳۹۹ مجموع سود خالص پس از کسر مالیات خود را برابر با ۸۱۴ میلیارد ریال به ثبت رساند که حاکی از رشد ۹۰ درصدی نسبت به سال گذشته بود. همچنین سود انباشته پایان دوره این شرکت با رشد ۸۷ درصدی به مبلغ ۱,۱۵۲ میلیارد ریال رسید. سود هر سهم نیز پس از کسر مالیات ۱,۰۱۸ ریال بر آورد شد .

افزایش ۱۶۲ درصدی منابع مالی

بهمن لیزینگ مجموع منابع خود را در پایان سال مالی ۱۳۹۹ را برابر با ۴،۴۶۲ میلیارد ریال شناسایی کرد و بیشترین منبع مالی مربوط به تسهیلات بانکی با ۱،۶۷۴ میلیارد ریال بود. البته برآورد شرکت تا پایان سال مالی جاری (منتهی به اسفندماه ۱۴۰۰) بر این بوده که مجموع منابع مالی شرکت با رشد 153 درصدی به ۱۱,291 میلیارد ریال خواهد رسید .

رشد شاخص های فروش

این گزارش می افزاید : بهمن لیزینگ در پایان سال مالی ۱۳۹۹ درآمد‌های عملیاتی خود را که شامل فروش خالص و درآمد تأمین مالی فعالیت لیزینگ بوده را مبلغی بالغ بر ۳,۲۶۵ میلیارد ریال به ثبت رساند. همچنین فروش خالص این شرکت ۲,۹۶۹ میلیارد ریال بود که از فروش ۷۸۳ دستگاه وسیله نقلیه حاصل شد . در مجموع فروش”ولبهمن” با رشد ۱۹۳ درصد نسبت به سال گذشته همراه شد.

البته طی یک سال گذشته پر فروش‌ترین محصول بهمن لیزینگ مربوط به «وانت کارا» با ۵۱۶ دستگاه بود که از فروش این محصول ۸۳۸ میلیارد ریال درآمد کسب شده است.

روند صعودی فروش و در آمد عملیاتی

گزارش منتشر شده عملکرد شش ماهه اول سال 1400شرکت بهمن لیزینگ در سایت کدال حاکی از آن است که میزان درآمد عملیاتی شرکت 2،172،544 میلیون ریال محقق شده که نسبت به گزارش مشابه دوره قبل با 178درصد رشد همراه بود . همچنین تعداد فروش شرکت در شش ماهه اول سال 535 دستگاه صورت پذیرفته که با توجه به فروش 278 دستگاه در شش ماهه اول سال 1399 نسبت به گزارش مشابه دوره قبل92 رشد داشت.

بهمن لیزینگ 1

تعداد خودروهای فروخته شده شرکت بهمن لیزینگ (سهامی عام) طی سالهای 1395 تا 31/06/1400

رشد سودآوری بهمن لیزینگ

بر اساس این گزارش مواردی از جمله ارزش آفرینی و تامین منافع سهامداران، ارائه روش های نوین و کاهش آهنگ رشد مطالبات معوق در حوزه وصول مطالبات ، ارتقاء مدیریت وجوه نقد برای استفاده بهينه از منابع مالی موجود از طریق انتشار اوراق در بازار سرمایه، ایجاد تعامل بیشتر با بانک ها در جهت اخذ منابع مالی ارزان قیمت و سعي در كاهش قيمت تمام شده تسهيلات اعطايي به مشتريان مورد توجه ،همچنین افزایش سهم بازار شرکت با تکیه بر استفاده از شبكه گسترده نمايندگي هاي مجاز فروش و خدمات پس از فروش گروه بهمن و رشد فروش و سود آوری بالاتر به عنوان اهداف و برنامه های بنیادین مدیران بهمن لیزینگ به شمار می آید . البته در این روند محتمل بودن برنامه افزایش سرمایه از محل سود انباشته به منظور بهبود ساختار مالی و جلوگیری از خروج نقدینگی و در پی آن افزایش حجم فعالیت عملیاتی شرکت جهت رشد صعودی سود آوری بیشتر مورد توجه قرار دارد .

تداوم داشتن رتبه اول

شركت بهمن ليزينگ همواره از لحاظ كيفيت افشا و اطلاع رساني به موقع جزء برترين ناشرين فرابورسي بوده و تلاش مجموعه بر حفظ جايگاه مطلوب بوده است. بر این اساس کسب رتبه اول در فرابورس از نظر کیفیت افشاء و اطلاع رسانی مناسب طي دو سال متوالي در سال هاي 1395 و 1396 از جمله دستاورد های “ولبهمن “به شمار می آید. ضمنا از سال 1397 دیگر چنین گزارشی توسط سازمان بورس اوراق بهادر ارائه نشده است.

بهمن لیزینگ 1

شفاف سازی صورت منابع و مصارف ” ولبهمن ” ( منبع: کدال )

لیزینگ بهمن

مانده موجودی پایان دوره از بابت تامین منابع بازپرداخت تسهیلات بانکی در ابتدای سال 1401 می باشد.

انتهای پیام/

عرضه چهار محصول جدید از سوی بهمن موتور

افزایش سرعت تولید و ارائه خدمات با کیفیت تعهد ایران دوچرخ به مشتریان

رضایتمندی پرسی ایران گاز از قیمت و کیفیت محصولات سیبا موتور

پیام مدیرعامل گروه بهمن به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس

استقبال سفارت تاجیکستان از همکاری مشترک تجاری با گروه بهمن

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی