پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

سانگ یانگ تیوولی

نگاهی به سانگ یانگ تیوولی جدید و معرفی مدل های مختلف آن

بعد از ترخیص آخرین تیوولی های 2018 از گمرک، رامک خودرو عرضه نمونه جدید این خودرو با مدل 1399 را آغاز کرده و آن را جهت رفع تعهداتش به خریداران می دهد. اگر خیلی دنبال قابلیت‌های فنی چشم‌گیر نباشید و بخواهید یک کراس‌اوور کوچک برای رفت‌وآمدهای روزمره شهری انتخاب کنید که ظاهر جذابی هم داشته […]

میلاد میرعابدینی
چهارشنبه - ۱۴ مهر ۱۴۰۰

بعد از ترخیص آخرین تیوولی های 2018 از گمرک، رامک خودرو عرضه نمونه جدید این خودرو با مدل 1399 را آغاز کرده و آن را جهت رفع تعهداتش به خریداران می دهد. اگر خیلی دنبال قابلیت‌های فنی چشم‌گیر نباشید و بخواهید یک کراس‌اوور کوچک برای رفت‌وآمدهای روزمره شهری انتخاب کنید که ظاهر جذابی هم داشته باشد، تیوولی یکی از بهترین انتخاب ها به شمار می رود. از نیسان جوک خودرو جدیدتریست، از C-HR ارزان تر است و نسبت به پژو 2008 امکانات متنوع تری دارد.اما به تازگی تیپ های جدیدی از این خودرو توسط رامک خودرو به بازار عرضه شده و سوالاتی را برای مخاطبان ایجاد کرده است.

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو

نمونه های اولیه تیوولی که در سال ۲۰۱۶ به بازار ایران آمدند، عموما از نسخه های «الیت» و «اسپرت» بودند. این دو خودرو آن چنان تفاوت خاصی با هم ندارند و تنها نمونه های اولیه تیپ اسپرت فاقد سانروف هستند. همچنین در تیوولی الیت ۲۰۱۶ رینگ آلومینیومی معمولی وجود دارد و نسخه اسپرت این کراس اوور کره ای، رینگ دو رنگ آلومینیومی دیده می شود.

سانگ یانگ تیوولی

نسخه سوم سانگ یانگ تیوولی اما با تیپ «آرمور» و مدل 2018 وارد ایران شد. این خودرو در بخش جلوپنجره، سپر جلو و غربیلک فرمان نسبت به نسخه های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ دستخوش تغییراتی شده و یک فیس لیفت معمولی را تجربه کرده است. آخرین تیوولی های وارداتی که در تعداد چند صد دستگاه از گمرک ترخیص شدند، همگی از تیپ آرمور با تغییرات ذکر شده هستند.

سانگ یانگ تیوولی

در حال حاضر شرکت رامک خودرو با عرضه نسخه هایی متفاوت تر از نمونه های وارداتی، به تعهدات خود پاسخ می دهد. این شرکت خصوصی چند وقتی است که عرضه 2 نسخه جدید سانگ یانگ تیوولی را با مدل ۱۳۹۹ و در 2 تیپ مختلف آغاز کرده است.

سانگ یانگ تیوولی

یکی از این تیپ ها، ظاهری مشابه به نسخه آرمور وارداتی دارد. اما این خودرو در بخش بیرونی تفاوت های جزیی نسبت به مدل ۲۰۱۸ دارد. رینگ های این مدل با نسخه آرمور متفاوت بوده و از نوع آلومینیومی ۱۸ اینچی با طرح جدید است. همچنین در قسمت پایین سپر عقب این خودرو، دو بخش کرومی نیز دیده می شود که در نسخه های وارداتی وجود ندارد.

سانگ یانگ تیوولی

وقتی وارد کابین این تیوولی جدید می شوید، با پنل دسته دنده جدید مواجه خواهید شد. همچنین نمایشگر جدید ۸ اینچی با سیستم عامل اندروید بر روی این مدل تیوولی نصب شده است. در پنل سمت چپ داشبورد نیز در کنار تنظیمات زاویه چراغ، دکمه سیستم کنترل پایداری، سنسور پارک و تنظیم حالت رانندگی، آپشن کنترل حرکت در سراشیبی هم اضافه شده است. برای همین در جمع بندی کلی، این مدل از تیوولی ۱۳۹۹ امکانات بیشتری نسبت به نسخه وارداتی آرمور مدل ۲۰۱۸ دارد.

سانگ یانگ تیوولی

تیوولی فیس لیفت با مدل 1399

اما جدیدترین مدل تیوولی، ظاهری منطبق با فیس لیفت ۲۰۲۰ این خودرو در بازار جهانی داشته و این روزها با مدل ۱۳۹۹ در بازار حضور دارد و با قیمتی حدود یک میلیارد تومان می توان رقیب سرسختی برای نیسان جوک پلاتینیوم دست دوم باشد. در این نمونه حجم تغییرات نسبت به دیگر مدل تیوولی وسیع تر است. قسمت جلو ظاهری کاملا متفاوت داشته و با فرم و گرافیک جدید چراغ ها، سپرهای جلو و عقب جدید و جلوپنجره جدید از مدل دیگر متمایز می شود.

سانگ یانگ تیوولی

همچنین تفاوت های ظاهری این مدل تیوولی با رینگ های 18 اینچی 2 رنگ کامل می شود. یکی دیگر از تفاوت های مهم مدل فیس لیفت 2020، تغییر قالب و الگوی کاپوت است. قالب در صندوق نیز در مدل فیس لیفت تغییر کرده و در بخشی پایینی شیشه عقب حالت برجسته تری نسبت به قبل دارد.

سانگ یانگ تیوولی

فضای کابین این مدل نیز با الگویی کاملا جدید طراحی شده و در بیشتر جزییات با مدل 2018 تفاوت دارد. ظاهر کلی داشبورد، جلو آمپر، نوع قرارگیری و فرم دکمه ها و دریچه های سیستم تهویه، پنل تنظیمات سمت چپ داشبورد، جایگاه نمایشگر و… از جمله مهمترین تغییرات کابین تیوولی 2020 هستند. همه این ها در حالیست که به صورت پیش فرض نوشتار فارسی روی صفحه آمپر تیوولی جدید نقش بسته است.

سانگ یانگ تیوولی

بر خلاف ظاهری بیرونی و کابین، زیر کاپوت تغییر چندانی به چشم نمی خورد. سانگ یانگ تیوولی ۱۳۹۹ که در دو تیپ معمولی (مشابه به آرمور) و فیس لیفت ۲۰۲۰ در بازار حضور دارد، از نظر فنی کاملا مشابه نمونه های وارداتی است.

یعنی به پیشرانه 1.6 لیتری تنفس طبیعی مجهز شده. پیشرانه ای که می تواند 128 اسب بخار قدرت و 160 نیوتن متر گشتاور تولید کند. این قدرت همچون مدل های قبلی توسط گیرباکس 6 سرعته اتوماتیک ساخت کمپانی ایسین به چرخ های جلو منتقل می شود. با این تفاوت که در مدل 1399، با تغییراتی در بخش نرم افزاری گیربکس، عملکرد بهتری را نسبت به مدل های اولیه شاهد هستیم.

سانگ یانگ تیوولی

آغاز عرضه مدل توربو فایتر

اما بعد از همه این مدل ها، به مدل جذاب توربو فایتز می رسیم. به تازگی تحویل نمونه توربو سانگ یانگ تیوولی به حواله داران این کراس اوور کره ای آغاز شده است و در حال حاضر این تیپ با نام « فایتر » در بازار آزاد خرید و فروش می شود.

سانگ یانگ تیوولی

سانگ یانگ تیوولی توربو که با تیپ فایتر به بازار ایران آمده است، دارای طرح رینگ جدید و نشان توربو بر روی درِ سمت شاگرد بوده و تحویل آن به حواله داران شروع شده است. دارندگان این خودرو که قصد فروش آن را دارند، قیمتی در بازه یک میلیارد و ۲۵۰ تا یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان را برای تیوولی توربو فایتر در نظر گرفته اند. البته هنوز خرید و فروش رسمی برای این کراس اوور کره ای جدید در بازار ثبت نشده و مشخص نیست که در نهایت، تیوولی توربو با چه قیمتی توسط خریداران پذیرفته می شود.

سانگ یانگ تیوولی

سانگ یانگ تیوولی جدید به پیشرانه ۱٫۵ لیتری توربو شارژر با پاشش سوخت مستقیم ۱۶۱ تا ۱۶۳ اسب بخار مجهز است و گشتاور ۲۸۰ نیوتن متر را تولید می کند. این توان از طریق جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک آیسین به چرخ های جلوی تیوولی توربو منتقل می شود.

سانگ یانگ تیوولی

این کراس اوور جمع و جور کره ای که با مدل ۱۴۰۰ و در مدل فیس لیفت وارد بازار ایران شده است امکاناتی مانند ۶ کیسه هوای ۱۰ نقطه ای، سانروف، تنظیم حالت رانندگی، فرمان کمکی برقی، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، سامانه کنترل حرکت در سراشیبی، نمایشگر لمسی اندروید، تهویه الکتریکی دستی، آینه حساس به نور، سنسور نور و باران، کروز کنترل، تریم داخلی چرم، گرمکن صندلی های جلو، استارت دکمه ای، سنسور پارک جلو و عقب، دوربین عقب، آینه های تاشو برقی، شارژر بی سیم تلفن همراه و… مجهز است.

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی