پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

مینی کوپر (2)

60 سالگیت مبارک پیرمرد جذاب! / معرفی مینی نسخه سالگرد

پس از گذشت 60 سال، شرکت مینی با معرفی نسخه Mini Anniversary Edition سالگرد مدل محبوب خود مینی کوپر را جشن می گیرد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو سال 1961 بود که شرکت مینی، نام کوپر‌ را برای یک مینی با عملکرد بالا استفاده کرد. اکنون پس از گذشت 60 سال، نسخه‌ای را با […]

سبحان قالیباف
دوشنبه - ۱۹ مهر ۱۴۰۰

پس از گذشت 60 سال، شرکت مینی با معرفی نسخه Mini Anniversary Edition سالگرد مدل محبوب خود مینی کوپر را جشن می گیرد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

سال 1961 بود که شرکت مینی، نام کوپر‌ را برای یک مینی با عملکرد بالا استفاده کرد. اکنون پس از گذشت 60 سال، نسخه‌ای را با نام Mini Anniversary Edition معرفی کرده تا سالگرد این مدل محبوب را جشن بگیرد‌.

این نسخه از برپایه یک جان کوپر ورکز شکل گرفته است. بدنه تنها در رنگ سبز British Racing با نوارهای سفید روی کاپوت و لبه‌های قرمز رنگ تزئین می‌شود‌. سقف و آینه‌های جانبی نیز به رنگ سفید هستند که یک مونروف پانوراما قسمتی از آن است.

مینی کوپر (1)

رئیس بخش بازاریابی مینی آمریکا، Patrick McKenna، می‌گوید که جان کوپر، شصت سال پیش نوآوری در عملکرد خودرو را با مینی کوپر اصلی آغاز کرد و نسخه Anniversary به میراث کوپر و تاثیر آن بر عملکرد مینی در شش دهه گذشته، ادای احترام می‌کند.

جان کوپر به همراه پدرش، چارلز، در سال 1948 شرکت Cooper Car را تاسیس کردند. کوپر راننده حرفه‌ای مسابقات بود و افتخاراتی مانند کسب عنوان قهرمانی فرمول یک در سال‌های 1959 و 1960 را در کارنامه دارد. پس از آن، مینی‌های تقویت شده توسط وی در پیست و رالی‌ها به پیروزی رسیدند.

برای بزرگداشت کوپر، لوگوی Cooper Car روی گلگیرهای جلویی، بالای ستون‌های C و رکاب‌های نسخه Anniversary حک شده است. علاوه بر آن عدد 74، که شماره‌ مینی کوپر در اولین حضور آن در مسابقات بود، روی درها دیده می‌شود.

مینی کوپر (3)

نسخه‌ Anniversary به طور استاندارد با سیستم نویگیشن و اطلاعات و سرگرمی ارائه می‌شود. در فضای داخلی آن،امضای اعضای خانواده کوپر روی داشبورد حک شده است.

در قسمت مشخصات فنی، مانند سایر مدل‌های JCW، از یک پیشرانه‌ چهار سیلندر 2 لیتری توربوشارژ نیرو می‌گیرد، که قادر است 228 اسب‌بخار قدرت و 319 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. با توجه به مشخصات کارخانه، در مدت زمان 5.9 ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد.

انتهای پیام/ منبع: باما

فراتر از کاربرد!/ با عجیب ترین آپشن های خودرویی آشنا شوید

با کمترین پیش پرداخت صاحب ب ام و و مینی شوید | شرایط فروش جدید پرشیا خودرو

جشنواره فروش ویژه خودروهای مینی در نمایندگی پرشیا خودرو 102 شریعتی

پیرمردی که بازنشسته نمی‌شود!/ نگاهی به یکی مینی مسابقه ای با تغییراتی اساسی

آشنایی با مینی JCW مدل 2022

آشنایی با مینی 135 هزار دلاری!

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی