پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

معاون امور صنایع

داخلی سازی 60 درصدی اتوبوس آمبولانس ایران خودرو

به گفته معاون امور صنایع وزارت صمت، ۲۰ دستگاه اتوبوسی که تولید شده است ۶۰ درصد هر کدام ساخت داخل است که باعث شد کاهش ارزبری ۶،۵ میلیون دلاری اتفاق بیفتد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو مهدی صادقی نیارکی معاون امور صنایع وزارت صمت در مراسم تحویل اتوبوس آمبولانس های سازمان اورژانس کشور گفت: ۲۰ […]

سبحان قالیباف
سه شنبه - ۲۰ مهر ۱۴۰۰

به گفته معاون امور صنایع وزارت صمت، ۲۰ دستگاه اتوبوسی که تولید شده است ۶۰ درصد هر کدام ساخت داخل است که باعث شد کاهش ارزبری ۶،۵ میلیون دلاری اتفاق بیفتد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

مهدی صادقی نیارکی معاون امور صنایع وزارت صمت در مراسم تحویل اتوبوس آمبولانس های سازمان اورژانس کشور گفت: ۲۰ دستگاه اتوبوسی که تولید شده است ۶۰ درصد هر کدام ساخت داخل است که باعث شد کاهش ارزبری ۶،۵ میلیون دلاری اتفاق بیوفتد و این شروع کار است.

صادقی نیارکی گفت: امروز بر اساس مزیت نسبی می توانیم نیاز داخل را تامین کنیم و برنامه صادرات را نیز داریم؛ اکنون این اتوبوس باعث می شود ۵۰ درصد ارزان تر نسبت به نمونه خارجی تولید شود.

معاون امور صنایع وزارت صمت گفت: در شرایطی صنعت را اداره کردیم که بیشترین حجمه به بخش مولد کشور با محدودیت ضالمانه تحمیل شد. امسال در سه ماه اول ۱۴۰۰، بخش صنعت کشور رشد ۱.۶ درصدی داشت که در سال ۹۹ رشد ۱.۰۸ درصدی بوده است که این نتیجه اعتماد و تمرکز در داشته هاست.

صادقی نیارکی گفت: در سال گذشته نسبت به ۱۰ سال گذشته کمترین ارز را استفاده کردیم. با یک واردات حدود مواد اولیه و واسطه ای حدود ۳۰ میلیارد دلار ارز استفاده شد که آن‌ اکنون کاهش پیدا کرده است.

معاون امور صنایع وزارت صمت گفت: در حوزه ناوگان تجاری امروز با ظرفیت کمتر از ۱۰ درصد کار می‌کنیم؛ سال های مختلف را که بررسی کنیم نشان می دهد بالاترین سال ۱۳۸۹ و ۱۳۹۰ هم در حوزه اتوبوس و مینی بوس و کامیون و کشنده بیشترین تولید را داشتیم چرا که هدفمند سازی را انجام دادیم.

صادقی نیارکی گفت: فضای دولت و مجلس مطالبه دارند که‌ به مسیر بازسازی و نوسازی ناوگان ها برویم که ۱۰ هزار میلیارد تومان نیاز به بودجه دارد، در حالی که می توانیم همان را تولید کنیم.

او‌ گفت: خودرو در ۶ ماه امسال ۴۸۵ هزار دستگاه تولید شده است که رشد ۴ درصدی داشته است؛ برنامه تولید برای ۶ ماه دوم ۲ برابر است. در سال ۹۷و ۹۸ تعهدات معوق داشتیم که امروز کل معوق به ۲۲ هزار دستگاه رسیده است.

معاون امور صنایع وزارت صمت گفت: برنامه تولید ۱۰۰ دستگاه اتوبوس را داریم. ادامه فعالیت رشد تولید منوط به نوآوری و ظرفیت درونی است.

انتهای پیام/

افزایش 60 درصدی تولید خودرو در ایران خودرو/ داخلی سازی اتوبوس آمبولانسی با موتور ۳۵۰ اسب بخار

اتوبوس آمبولانسی تولید داخل یک دهم نمونه خارجی ارزی بری دارد

رونمایی از نخستین پلتفرم بومی برق و الکترونیک خودرو به‌زودی/ آمادگی ایران‌ خودرو برای ارایه دستاوردهای دانش‌بنیان به سایر خودروسازان

تولید بیش از 370 هزار دستگاه طی 6 ماهه نخست سال جاری

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی