پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

دایون Y5 (1)

ایران بازاری با پتانسیل بالاست، ریسک سرمایه گذاری در ایران را پذیرفته ایم

قائم مقام مدیرعامل دایون در گوان جو چین در نشست خبری شرکت صنایع خودروسازی ایلیا با ذکر این نکته که ایران بازاری بزرگ است و در منطقه ای قرار گرفته که پتانسیل بالایی دارد گفت: دایون به بازار ایران به عنوان یک بازار استراتژیک نگاه می کند و قصد دارد در بخش تحقیق و توسعه […]

سبحان قالیباف
سه شنبه - ۲۰ مهر ۱۴۰۰

قائم مقام مدیرعامل دایون در گوان جو چین در نشست خبری شرکت صنایع خودروسازی ایلیا با ذکر این نکته که ایران بازاری بزرگ است و در منطقه ای قرار گرفته که پتانسیل بالایی دارد گفت: دایون به بازار ایران به عنوان یک بازار استراتژیک نگاه می کند و قصد دارد در بخش تحقیق و توسعه در ایران سرمایه گذاری کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری جوان خودرو

Lou Guoyi قائم مقام مدیرعامل دایون در نشست خبری شرکت صنایع خودروسازی ایلیا شریک تجاری شرکت دایون چین در حضور خبرنگاران گفت: شاسی بلند Y5 در واقع محصولی است که در رده SUV های واقعی جای میگیرد. این خودرو به دلیل این که شاسی و بدنه مستقل دارد، یک محصول شاسی بلند خالص است.

او ادامه داد: در این بخش از بازار ایران خلعی وجود دارد و بازار خودرو در این بخش عمدتا به خودروهای کارکرده سال های گذشته می رسد و تنها یک محصول صفر کیلومتر در این رده قرار دارد. از این رو دایون Y5 می تواند این خلع را برای مشتریان ایرانی پر کند.

دایون Y5 (2)

او ضمن اشاره به داخلی سازی 20 درصد این خودرو در ایران افزود: این شاسی بلند در ایران با داخلی سازی 20 درصد در آغاز تولید همراه است و کم کم به 25 درصد داخلی سازی خواهیم رسید. او اشاره کرد تا پایان 1401 هدف تولید 6 هزار دستگاه از این خودرو است. این خودرو در صورت ثبات شرایط اقتصادی و به خصوص نرخ ارز با قیمت 880 تا 890 میلیون تومان به بازار عرضه می شود.

صرافی مدیر مارکتینگ صنایع خودروسازی ایلیا نیز در این نشست ضمن اشاره به زیرساخت های موجود در شهرک صنعتی کاوه که قبلا در 20 هزار متر مربع در ساوه احداث شده است، گفت: زیرساخت هایی که در گذشته برای تولید خودروهای برند بورگوارد احداث شده بود، با تولید پلتفرم دایون کالیبره شده است. هر چند کیان موتور وارنا که یکی دیگر از شرکت های هولدینگ است، هنوز هم نماینده رسمی بورگوارد در ایران به حساب می آید و در صورتی که شرایط همکاری دوباره فراهم شود، این خودرو نیز در سبد ما قرار می گیرد.

دایون Y5 (4)

قائم مقام مدیرعامل دایون در خصوص شرایط همکاری دایون با شرکت صنایع خودروسازی ایلیا در شرایط تحریمی گفت: در حال حاضر ایران و چین دو شریک تجاری خوب هستند و این ارتباط در همین شرایط سخت ادامه دارد. دایون حتی ممکن است محصولاتی با توجه به شرایط ایران تولید کند که از هر نظر بتواند نظرات مصرف کنندگان ایرانی را برآورده کند. ضمن این که در عراق، یمن، افغانستان و چند کشور دیگر دایون مشتری دارد اما فکر می کنیم ایران ثبات بهتری دارد.

دایون Y5 (3)

Lou Guoyi در ادامه این نشست تصریح کرد: در شرایط فعلی با صنایع خودروسازی ایلیا در خصوص این که بتوانیم بازار منطقه را از طریق تولید در ایران تغذیه کنیم، صحبت هایی شده است و می توانیم صادرات به منطقه را از طریق ایران انجام دهیم.

صرافی مدیر مارکتینگ صنایع خودروسازی ایلیا در خصوص سوالی درباره قیمت و شرایط فروش دایون Y5 گفت: برنامه فروش این محصول به صورت فوری است و قصد داریم اولین برنامه فروش را در اواخر آبان و یا اوایل آذر انجام خواهیم داد. خدمات پس از فروش که امروز یکی از نگرانی های خریداران در ایران است، توسط کیان موتور وارنا که خدمات پس از فروش بورگوارد را نیز ارائه می کند، انجام می شود. تا پایان سال بازار فروش به سمت شهرهای شمالی گسترده می شود و تا پایان یک سال آینده بین 10 تا 15 مرکز خدمات پس از فروش در کشور خواهیم داشت.

انتهای پیام/

خودروی آفرودی دایون Y5 به زودی توسط صنایع خودروسازی ایلیا به بازار عرضه می شود

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی