پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خط تولید ایران خودرو

آیا خودروسازان از چرخه تصمیمات دولتی خارج می شود؟

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: توافقاتی با وزیر صنعت، معدن و تجارت بر سر تغییر ساختار مالکیت خودروسازان صورت گرفته است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: توافقاتی با وزیر صنعت، معدن و تجارت بر سر تغییر ساختار مالکیت خودروسازان صورت گرفته […]

سبحان قالیباف
دوشنبه - ۳ آبان ۱۴۰۰

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: توافقاتی با وزیر صنعت، معدن و تجارت بر سر تغییر ساختار مالکیت خودروسازان صورت گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: توافقاتی با وزیر صنعت، معدن و تجارت بر سر تغییر ساختار مالکیت خودروسازان صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه مدیران عامل خودروسازی‌ها به جای پاسخ به سهامداران و مجمع، مجبور به پاسخگویی به وزیر صمت هستند، گفت: تا وقتی این وضع ادامه یابد، نمی‌توان به بهبود اوضاع در خودروسازی امیدی داشت.

وی تاکید کرد: از همین رو با وزیر صمت توافق شد تا در یک بازه زمانی حداکثر 2 ساله تمامی اختیارات و تصمیمات مجامع شرکت‌های خودرویی به صاحبان سهام بازگردد.

به گفته پورابراهیمی، هدف از این اقدام این است که شرکت‌ها بتوانند در ساختار مالکیتی تصمیم‌گیری و از اقدامات غیر اقتصادی اجتناب کنند.

وی این را هم گفت که در حال حاضر دولت با وجود سهم اندک در خودروسازی، در این بنگاه‌ها مدیریت می‌کند، حال آنکه براساس اصل 44 قانون اساسی، ایران‌خودرو و سایپا {با توجه به اینکه بیشتر سهام‌شان خارج از اختیار دولت است} باید توسط غیر دولتی‌ها اداره شوند.

اظهارات رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس را می‌توان به نوعی تاکتیک جدید در اداره دو خودروساز بزرگ کشور و کلید خوردن خروج آنها از زیر سایه تصمیمات دولتی دانست.

البته این موضوع فعلا در حد توافق است و باید منتظر ماند و دید آیا در عمل نیز دولت حاضر می‌شود عنان خودروسازی را به دست سهامداران غیر دولتی بسپارد.

انتهای پیام/ منبع: خانه ملت

چرا ایران، روسیه و ترکیه یک خودرو مشترک تولید نکنند؟

کاهش ارزبری بیش از ۳۷ میلیون یورو برای داخلی‌ سازی قطعات میز پنجم ایران خودرو

قیمت جدید خودروها به زودی اعلام می شود

بورس بهترین مکان برای عرضه خودرو / حمایت مجلس از قیمت گذاری دستوری

ایرادات طرح ساماندهی صنعت خودرو در کمیسیون رفع شد

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی