پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

کروز

قطعه سازی کروز برای تحقق برنامه های جدید وزارت صمت اعلام آمادگی کرد

بزرگترین و پیشرفته ترین قطعه ساز کشور آمادگی خود را برای همراهی در اجرای برنامه های تحول صنعت خودرو وزارت صمت اعلام کرد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو شرکت صنایع تولیدی کروز حمایت قاطع خود را از برنامه های وزیر جدید صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد. از آن جا که کاهش تولید خودروسازان […]

سبحان قالیباف
چهارشنبه - ۵ آبان ۱۴۰۰

بزرگترین و پیشرفته ترین قطعه ساز کشور آمادگی خود را برای همراهی در اجرای برنامه های تحول صنعت خودرو وزارت صمت اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

شرکت صنایع تولیدی کروز حمایت قاطع خود را از برنامه های وزیر جدید صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد.

از آن جا که کاهش تولید خودروسازان و عرضه قطره چکانی در افزایش قیمت خودرو در بازار موثر بوده است، نادر سخا مدیر عامل کروز در این خصوص اظهار داشت: از برنامه های وزارت صمت در دولت سیزدهم برای تسکین بازار، افزایش تولید خودرو است. بدین منظور کروز بیشترین تلاش را در تحقق این برنامه خواهد داشت و آمادگی خود را برای داخلی سازی قطعات استراتژیک و هایتک خودرو اعلام می کند. کما این که کروز با قدمت 40 ساله در صنعت قطعه سازی خودرو، قطعاتی که روزی باوری برای تولید آن وجود نداشت، به منصه ظهور رساند و امروز بومی سازی کنترلر ایربگ، ECU و… نیز حاصل این تفکر و تلاش مهندسان داخلی است.

وی افزود: داخلی سازی قطعات هایتک توسط کروز در دوران تحریم ها به کمک صنعت خودرو آمد و اثرات منفی ناشی از آن را کمرنگ تر کرد.

مدیر عامل کروز با اشاره به اینکه استحکام کشور در گرو توسعه صنعتی است، اعلام کرد: با برنامه های در نظر گرفته شده در وزارت صمت به شرط همراهی و کمک به بخش خصوصی می توان به نجات صنعت خودرو امیدوار بود. همچنین برای افزایش تولید باید همه مراکز دولتی و خصوصی هم‌سو با یکدیگر حرکت کنند تا شاهد خروجی مناسبی باشیم.

سخا با تاکید بر شعار امسال که به تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها نامگذاری شده است، گفت: مشکلات و موانعی پیش روی صنعت قطعه سازی وجود دارد. عدم پرداخت به موقع مطالبات معوق توسط خودروسازان بدلیل زیان ده بودن، عدم امکان خرید مواد اولیه و اجزای مورد نیاز از تامین کننده اصلی و لزوم تامین از واسطه ها به دلیل تحریم، مشکلات اصلی هستند که امید است با حمایت های وزیر صمت حل و فصل شود.

مدیرعامل کروز ادامه داد: از سال ۲۰۲۰ جهان با بحران کمبود تراشه های نیمه رسانا مواجه شده و اکنون این موضوع خودروسازان را گرفتار کرده است.

صنعت خودرو کشور طی سه سال اخیر به دلیل تحریم های بین المللی با مشکلاتی دست و پنجه نرم می کرد و حالا نیز با مشکل جدید جهانی کمبود تراشه های نیمه هادی رو به رو شده است. این بحران در سطح جهانی به دلیل شیوع ویروس منحوس کرونا از نظر کمی و قیمت منجر به اختلال اساسی در روند تولید قطعات الکترونیکی مورد نیاز خودروسازان از قبیل ACU، ECU، مالتی مدیا، رادیوپخش، جلو آمپر و… نمایشگر شده است.

مدیرعامل کروز با اشاره به اینکه در برنامه های وزیر جدید صمت به پرداخت معوقات قطعه سازان اشاره شده است، تصریح کرد: با وجود مطالبات سنگین ما از خودروسازان که منجر به بروز مشکلاتی از جمله عدم امکان خرید و تامین به موقع و کافی مواد اولیه و قطعات مورد نیاز خطوط تولید شده است ولی این موضوع سبب نشد تا دست از تولید بکشیم و همه سعی خود را داریم تا قطعات مورد نیاز خطوط تولید خودروسازان به موقع تامین شود.

وی با بیان اهمیت موضوعات صنعت خودرو و نقش بی بدیل وزارت صمت در پیشبرد اهداف این حوزه افزود: با وجود این حجم از مطالبات، کروز به منظور تحویل به موقع قطعات و طبق برنامه آقای دکتر فاطمی امین در خصوص تجاری سازی خودروهای ناقص و تحویل تعهدات معوق تا پایان آذر ماه، ملزم به حمل هوایی اکثر مواد اولیه و اجزای مورد نیاز جهت تولید قطعات شده است که این خود هزینه بالایی دارد.

سخا در راستای برنامه وزارت صمت در خصوص تولید خودروهای جدید و اقتصادی تصریح کرد: کروز با دارا بودن توانمندی و دانش تخصصی و کیفی در بومی سازی قطعات می تواند در افزایش سطح کیفی و استفاده از تکنولوژی به روز در محصولات جدید ایرانی مشارکت داشته باشد.

انتهای پیام/

در چارچوب رکن قانون گذاری باید از چنین صنایع توانمندی پشتیبانی کرد

اصلاح موانع گمرکی، یکی از برنامه های فراکسیون تولید و فضای کسب و کار است

بازدید وزیر بهداشت از غرفه پادزا پاتن پژوه کروز در نمایشگاه ایران فارما

دوازده هزار پرسنل این شرکت سربازان جبهه جنگ اقتصادی هستند

خودروسازی باید از چارچوب دخالت مستقیم دولت خارج شود

در قطعه سازی کروز، دانش و صنعت به درستی باهم عجین شده است

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی