پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خط تولید پژو پارس در ایران خودرو

چرا خودروسازان انگیزه ای برای افزایش تولید خودرو ندارند؟

مدیرکل صنایع حمل و نقل وزارت صمت بیان کرد: وقتی در تولید یک محصول ۵۰ میلیون تومان زیان وجود داشته باشد انگیزه برای تلاش جهت افزایش تولید از بین می‌رود. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو سهیل معمارباشی مدیرکل صنایع حمل و نقل وزارت صمت در مورد وضعیت تولید صنعت خودروسازی کشور، اظهار کرد: تولید […]

سبحان قالیباف
سه شنبه - ۱۱ آبان ۱۴۰۰

مدیرکل صنایع حمل و نقل وزارت صمت بیان کرد: وقتی در تولید یک محصول ۵۰ میلیون تومان زیان وجود داشته باشد انگیزه برای تلاش جهت افزایش تولید از بین می‌رود.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

سهیل معمارباشی مدیرکل صنایع حمل و نقل وزارت صمت در مورد وضعیت تولید صنعت خودروسازی کشور، اظهار کرد: تولید خودرو امسال به حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار دستگاه می‌رسد و هدفی که برای سال آینده برای خودروسازان در نظر گرفته شده است تولید یک میلیون و ۶۰۰ هزار دستگاه است.

مدیرکل صنایع حمل و نقل وزارت صمت در مورد نقش خودروسازان بخش خصوصی در تولید خودرو، افزود: چشم انداز تولید ۱.۶ میلیون دستگاه خودرو، هم برای دو خودروساز بزرگ کشور و هم برای خودروسازان بخش خصوصی است؛ بخش خصوصی حتماً باید به میدان بیاید و در این زمینه حرکت جدی داشته باشد زیرا وزیر صمت حساب ویژه ای روی بخش خصوصی باز کرده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا امکان افزایش ۵۰۰ هزار دستگاهی تیراژ تولید برای سال آینده وجود دارد، تصریح کرد: در حال حاضر نیز امکان افزایش تولید وجود دارد اما به دلیل اینکه برخی از محصولات زیان ده هستند، خودروساز تمایلی به افزایش تولید ندارد. وقتی در تولید یک محصول ۵۰ میلیون تومان زیان وجود داشته باشد انگیزه برای تلاش جهت افزایش تولید از بین می‌رود.

معمارباشی گفت: درخواست وزیر از خودروسازان، افزایش تولید است اما این موضوع الزاماتی دارد. اگر این الزامات محقق شود خودروساز و قطعه ساز پای کار هستند و با توجه به اینکه زیرساخت‌ها تا این سطح وجود دارد و نیاز به سرمایه گذاری زیادی در حوزه زیرساخت نداریم، تولید یک میلیون و ۶۰۰ هزار دستگاه قابل تحقق است.

مدیرکل صنایع حمل و نقل وزارت صمت در مورد اینکه در ساخت هر خودرو چه میزان ارزبری داریم، گفت: سال گذشته ارزبری هر دستگاه خودرو ۲ هزار و ۲۰۰ دلار بود که امسال با کاهش ۴۰۰ دلاری، ارزبری هر خودرو به صورت میانگین به یک هزار و ۸۰۰ دلار رسیده است.

انتهای پیام/ منبع: مهر

روش فروش و قیمت گذاری خودرو مورد قبول هیچ کس نیست!

سرمایه گذاری سایپا برای طراحی و تولید خانواده موتور/ تحول و توسعه در سایپا مایه مباهات و امیدواری است

وزیر صمت قول داده است تا ایده ای برای ساماندهی بازار خودرو بیاورد

تداوم امواج افزایش تولید خودرو در خودروسازی ها

اصلاح طرح ساماندهی صنعت خودرو توسط کمیته صنعت مجلس

تولید یک میلیون و 600 هزار دستگاه خودرو قطعا شدنی است!

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی