پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

چراغ بنزین

اثرات رانندگی با بنزین کم چیست؟

یکی از عادت های اشتباهی برخی از رانندگان دارند رانندگی با بنزین کم یا چراغ بنزین روشن است این موضوع می تواند سبب فشار مضاعف به پیشرانه خودرو شود. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو بسیاری از رانندگان عادت دارند که مخزن سوختی که رو به اتمام است رانندگی کنند اما آیا از بی خطر […]

سبحان قالیباف
یکشنبه - ۱۶ آبان ۱۴۰۰

یکی از عادت های اشتباهی برخی از رانندگان دارند رانندگی با بنزین کم یا چراغ بنزین روشن است این موضوع می تواند سبب فشار مضاعف به پیشرانه خودرو شود.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

بسیاری از رانندگان عادت دارند که مخزن سوختی که رو به اتمام است رانندگی کنند اما آیا از بی خطر بودن این موضوع آگاهی دارند؟. این موضوع می تواند جالب باشد که بدانید با یک باک بنزین چه مسافتی را می توانید پیمایش کنید.

رانندگی با مخزن کم بنزین به این معنی است که پمپ به اندازه‌ای که برای کارکرد موثر نیاز دارد، روغن کاری نمی شود. هنگامی که این اتفاق می‌افتد، ماشین می‌تواند بیش از حد گرم شود و مشکلات مضر دیگری برای سیستم سوخت خودرو ایجاد کند.

رانندگی با سوخت کم چه خطری در پی دارد؟

وقتی متوجه شدید که نشانگر سوخت خودرو به پایین ترین حد رسید، باید باک خودرو را زودتر پر کنید. اگر بیش از حد با باک خالی رانندگی کنید، ممکن است آسیب جدی به خودرو وارد شود. پمپ بنزین سوخت را از باک به موتور می‌فرستد و این وظیفه را دارد تا همه چیز را خنک و روان نگه دارد، اگر به رانندگی با سطح سوخت پایین ادامه دهید، ماشین روغن کاری مورد نیاز را دریافت نمی‌کند و باعث می شود که موتور بیش از حد داغ شود که خطرات زیادی به دنبال دارد علاوه بر این، می‌تواند منجر به خرابی زودرس پمپ شود.

علاوه بر این، پمپ بنزین یک فیلتر نیز دارد که وقتی با باک خالی رانندگی می‌کنید، با سرعت بسیار بیشتری کثیف می‌شود. وقتی کثیفی و سایر زباله‌ها به ته مخزن راه پیدا می‌کنند، فیلتر می‌تواند مسدود شود یا سوخت کثیف را وارد کند که همچنین می‌تواند آسیب قابل توجهی ایجاد کند.

هنگامی که بنزین می زنید، آن از طریق یک صافی وارد پمپ بنزین می‌شود تا در نهایت به موتور پمپ الکتریکی راه پیدا کند تا شروع به خنک کردن وسایل کند. اگر این سوخت کم باشد، ماشین می‌تواند فقط با استفاده از هوا شروع به خنک شدن کند، به این معنی که بیشتر مستعد گرم شدن است.

به دلیل اختلاف دما، حتی ممکن است خوردگی در سیستم سوخت ایجاد شود که اگر این اتفاق رخ دهد موتور به درستی کار نخواهد کرد. این به طور خاص برای خودرو‌های قدیمی که مخازن قلع دارند، بر خلاف مخازن مدرن که معمولا از پلاستیک ساخته می‌شوند، نگرانی ایجاد می کند.

وقتی ماشین سوخت نداشته باشد، باقیمانده ای که در مخزن است را استفاده می کند؛ این باقیمانده ثابت است که معمولاً با داشتن مخزن پر پنهان می‌شود. با این حال، هنگامی که به ته مخزن می‌رسید و تنها چیزی که باقی می‌ماند، باقی مانده است، می‌تواند فیلتر‌ها و پمپ الکتریکی شما را مسدود کند.

در نهایت به موضوعی که باید توجه داشت، گرفتگی فیلتر سوخت یا همان فیلتر بنزین است، چرا که رسوبات انتهای باک به داخل فیلتر سوخت رفته و آن را اشباع می‌کند و در صورتی که فیلتر سوخت به خوبی عمل نکند، موتور اسیب می‌بیند.

انتهای پیام/ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

یاتاقان زدن سانتافه و دلایل آن + پیشنهادهایی برای تعمیر موتور یاتاقان زده

حامی بدنه خودرو خود باشید/ چند روش ساده برای حفاظت از خودرو

نکاتی که هر راننده باید درباره روغن موتور خودرو بدانند

بهترین شیوه برای شست و شو خودرو در فصل سرد سال

چطور صدای سوت کشیدن ترمز خودرو را متوقف کنیم؟

نکات کنکوری تعمیر و نگهداری باتری خودرو!

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی