پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

شانزدهمین دوره از نمایشگاه بین المللی قطعات خودرو افتتاح شد

شانزدهمین دوره از نمایشگاه بین المللی قطعات و لوازم مجموعه های خودرو با حضور وزیر صمت افتتاح شد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری جوان خودرو شانزدهمین دوره از نمایشگاه بین المللی قطعات و لوازم مجموعه های خودرو امروز با حضور وزیر صمت و‌جمعی از معاونان و رئیس انجمن صنایع همگن قطعه سازی و دبیر انجمن […]

سبحان قالیباف
یکشنبه - ۱۶ آبان ۱۴۰۰

شانزدهمین دوره از نمایشگاه بین المللی قطعات و لوازم مجموعه های خودرو با حضور وزیر صمت افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری جوان خودرو

شانزدهمین دوره از نمایشگاه بین المللی قطعات و لوازم مجموعه های خودرو امروز با حضور وزیر صمت و‌جمعی از معاونان و رئیس انجمن صنایع همگن قطعه سازی و دبیر انجمن قطعه سازان آغاز به کار کرد.

شنیده ها حاکی از حضور ۵۰۰ شرکت تولیدکننده در حوزه قطعات خودرو است.

این نمایشگاه در نمایشگاه بین المللی تهران از امروز آغاز و تا ۱۹ آبان ماه بر قرار است.

لازم به ذکر است که وزیر صنعت، معدن و تجارت و مشاور نخست وزیر پاکستان در امور بازرگانی و سرمایه گذاری از شانزدهمین نمایشگاه بین المللی قطعات، لوازم و مجموعه های خودرو بازدید به عمل آوردند.

فاطمی امین وزیر صنعت معدن و تجارت در جمع خبرنگاران در خصوص بدهی‌های خودروسازان گفت: برنامه مالی ایران خودرو و سایپا که عمده بدهی‌ها و مطالبات مربوط به آن هاست، تعریف شده است. یکی از این بخش ها مدیریت جریان نقدینگی خودروسازهاست که در حال انجام است.

وی اشاره کرد: بحث دیگر مربوط به کاهش هزینه‌های سر بار خودروهاست و بحث بعدی اصلاح ساختار مالی شرکت هاست که آن هم در حال انجام است.

فاطمی امین بیان کرد: خودرو ساز‌ها میزان انباشته بالایی دارند و بدهی‌های زیادی به قطعه سازان دارند. این واقعیت‌هایی است که وجود دارد.

وی ادامه داد: برنامه‌ای که برای بهبود صنعت خودرو تعریف کردیم، به درستی پیش می‌رود و تا ۲ سال آینده صنعت خودرو به روزتر و بهبود سوخت و قیمت  خواهیم بود.

فاطمی امین درباره داخلی سازی قطعات خودرو توضیح داد: یکی از ۱۰ طرح برنامه ریزی شده بحث اصلاح ساختار صنعت است. روابط بین قطعه سازی و خودرو سازی روابط غلطی است و باید اصلاح شود.

او بیان کرد: ما دنبال مجموعه سازی هستیم یعنی اگر یک خودرو ساز قرار است با ۸ قطعه ساز کار کند هم مدیریت آن، سخت است و هم قیمت و کیفیت آن متفاوت خواهد بود.

وزیر صمت گفت: در مجموعه سازی، خودرو ساز با حدود ۷۰ مجموعه ساز، کار خواهد کرد و مجموعه سازان با قطعه سازان کار خواهند کرد. این ساختاری است که در اکثر صنایع خودروسازی در جهان موفقیت آمیز بوده است.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی