پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بازدید از کروز

یازده مجموعه قطعه های تک بومی سازی شده گروه کروز رونمایی شد

امروز با حضور رییس کیمیسون صنایع، معادن و دکتر سید مسعود خاتمی نماینده مردم گلپایگان و دکتر مجتبی توانگر عضو هیئت ریسه مجلس شورای اسلامی و غلامعباس ترکی معاون سازمان بازرسی کل کشور و دکتر مقیمی مدیرعامل ایران خودرو مهندس پیر محمدی مدیرعامل ساپکو از یازده مجموعه قطعه پیشرفته خودرو که توسط گروه قطعه سازی […]

سبحان قالیباف
دوشنبه - ۱۷ آبان ۱۴۰۰

امروز با حضور رییس کیمیسون صنایع، معادن و دکتر سید مسعود خاتمی نماینده مردم گلپایگان و دکتر مجتبی توانگر عضو هیئت ریسه مجلس شورای اسلامی و غلامعباس ترکی معاون سازمان بازرسی کل کشور و دکتر مقیمی مدیرعامل ایران خودرو مهندس پیر محمدی مدیرعامل ساپکو از یازده مجموعه قطعه پیشرفته خودرو که توسط گروه قطعه سازی کروز بومی سازی شده، رونمایی شد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

کروز به عنوان بزرگترین و پیشرفته ترین قطعه ساز کشور در شانزدهمین نمایشگاه قطعات خودرو در سالن ۳۵ با فضایی بالغ بر هزار دویست مترشرکت کرده که شانزده یونیت تولیدی با بیش از سه هزار قطعه و مجموعه قطعه در این نمایشگاه به نمایش در آمده است.

در این برنامه از یازده مجموعه قطعه شامل واحد کنترل الکترونیکی موتورهای پرخوران ، ماژول کنترل بدنه کامیونت شیلر، مبدل سرعت کامیونت FAW، رادیو و پخش سمند سوزن پلاس، مبدل ولتاژ سیستم تهویه شیلر(دارای استاندارد scania)، جلو آمپر دیجیتالی ساینا اس و کوئیک اس، کویل فیدلیتی، اسپویلر دیگنیتی و فیدلیتی، دوربین دید عقب شیلر، پدل شیفتر رانا سال و داشبورد کوییک سال است که با همت مرکز تحقیقات کروز طراحی و توسط مهندسان کروز بومی سازی شده، رونمایی شد.

پیرامون این بازدید عزت‌الله اکبری تالارپشتی رییس کمیسیون صنایع و معادن در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حرکت قابل تقدیر کروز در داخلی سازی وطراحی قطعات گفت: شرکت صنایع تولیدی کروز از شرکت های موفق است که این مجموعه را با عنوان یک شرکت موفق در داخلی سازس می شناسیم.
وی در پاسخ به اینکه شرکت صنایع تولیدی کروز در آینده صنعت قطعه سازی کشور چه نقشی دارد بیان داشت: بطور حتم نقش اثر گذاری را این شرکت در صنعت قطعه سازی ایفا می کند.و رویکرد به داخلی سازی و بهره گیری از دانش مهندسان کشور و زمینه سازی برای این امر بسیار حرکت بزرگی است.

نماینده مردم تهران ری شمیرانات در مجلس شورای اسلامی در خصوص حمایت مجلس از قطعه سازان و ارائه راهکار برای وصول مطالبات قطعه سازان تصریح کرد: با دو خودروساز بزرگ کشور که به ظاهر دولتی هستند اما دولت سهام قابل توجهی ندارد و نقش آفرینی و فعالیت و ابتکارات بخش خصوصی را بهم زده است در حال رایزنی هستیم.

وی با تاکید بر اینکه دولت بخواهد رقیب بخش خصوصی باشد را قبول نداریم خاطرنشان کرد: تصدی گری دولت در خودروسازی باید پایان یابد و نقش حمایتی و نظارتی اش در صنعت خودروسازی پر رنگ شود.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی