پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

ضدیخ

چرا باید از ضدیخ استفاده کنیم؟

با آغاز فصل سرما باید از ضدیخ در خودرو استفاده کنیم اما آیا می دانید چرا باید این کار را انجام دهیم؟ به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو در آب و هوای زمستانی در اکثر روزها، صاحبان وسایل نقلیه باید خود را برای افزودن ضد یخ یا خنک کننده آماده کنند. ضد یخ حاوی اتیلن […]

سبحان قالیباف
پنجشنبه - ۴ آذر ۱۴۰۰

با آغاز فصل سرما باید از ضدیخ در خودرو استفاده کنیم اما آیا می دانید چرا باید این کار را انجام دهیم؟

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

در آب و هوای زمستانی در اکثر روزها، صاحبان وسایل نقلیه باید خود را برای افزودن ضد یخ یا خنک کننده آماده کنند. ضد یخ حاوی اتیلن گلیکول (مایعی سمی بی رنگ، بی بو و شیرین) است؛ در صورت غلیظ شدن، افزودنی باید با 50 درصد ضدیخ و 50 درصد آب رقیق شود.

به سادگی سیستم خنک کننده خود را با آب پر نکنید. ضدیخ، که معمولاً به عنوان خنک کننده موتور شناخته می‌شود، زمانی که محلول 50-50 باشد، مانع از یخ زدن آب در سیستم خنک کننده موتور شما در آن روز‌ها و شب‌های سرد زمستان می‌شود. همچنین نقطه جوش موتور شما را افزایش می‌دهد تا از گرم شدن بیش از حد آن جلوگیری کند. یخ زدن یا گرم شدن بیش از حد می‌تواند باعث آسیب جدی به موتور شده و باعث شود ماشین از کار بیفتد.

علاوه بر این، ضد یخ با جلوگیری از ایجاد زنگ زدگی روی واشر‌ها و سایر اجزای سیستم خنک کننده، باعث می شود موتور به خوبی کار کند. به انتقال حرارت کمک می‌کند و تشکیل رسوب را از بین می‌برد. آب به طور طبیعی حاوی کلسیم و منیزیم است که می‌تواند منجر به تجمع مواد معدنی یا رسوب در سطوح سیستم خنک کننده شود. مقیاس 1/16 اینچ ضخامت راندمان انتقال حرارت را تا 40 درصد در موتور شما کاهش می‌دهد.

در صورت یخ زدن آب در سیستم خنک کننده، اقدامات لازم را انجام دهید. صدای جیغ بی امان یا داغ شدن بیش از حد موتور، نشانه‌ای است که سیستم خنک کننده شما یخ زده است. ضروری است که احتراق را خاموش کنید و رانندگی را متوقف کنید. در غیر این صورت، موتور‌ها منفجر می‌شوند.

به موتور خود زمان دهید تا آب شود. اگر بیرون پارک شود ممکن است چند روز طول بکشد. اما اگر بتوان آن را با خیال راحت در داخل یک گاراژ یا سازه گرم جابجا کرد، باید سریعتر آب شود. با قرار دادن یک فن گرمکن در جلوی رادیاتور، این فرآیند را تسریع کنید. تا زمانی که موتور کاملاً آب نشده پشت فرمان برنگردید.

در نهایت، ماشین یا کامیون خود را به فروشگاه خودرو مطمئن خود ببرید و کل سیستم خنک کننده را تخلیه و شستشو دهید. مایع را با ضدیخ/خنک کننده با کیفیت بالا جایگزین کنید.

کارشناسان خودرو موافق هستند که معمولاً خودرو یا کامیون شما باید هر 30000 مایل یا سه سال یکبار تحت سرویس خنک کننده قرار گیرد. راهنمای مالک سازنده خود را برای توصیه آن بررسی کنید.

انتهای پیام/ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مراقب خودروهایتان در فصول سرد سال باشید/ چگونگی نگهداری از خودرو در زمستان

چرا گیربکس در دنده عقب صدا می دهد؟

حواستان به لنت ترمز خودرو باشد!

چطور وضعیت روغن گیربکس را برررسی کنیم؟

اثرات رانندگی با بنزین کم چیست؟

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی