پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

راهنمای خرید خودرو

راهنمای کامل خرید خودرو

خریدارانی که تازه می‌خواهند ماشین بخرند، قبلا هرگز با این‌ همه گزینه‌های متعدد روبه‌رو نشده‌اند؛ چرا که بازار خودرو پر از مدل‌های مختلف نو و دست دوم است و مدل‌های جدیدتری هم هر ماه به آنها اضافه می‌شوند. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو خریدارانی که تازه می‌خواهند ماشین بخرند، قبلا هرگز با این‌ همه […]

سبحان قالیباف
چهارشنبه - ۱۰ آذر ۱۴۰۰

خریدارانی که تازه می‌خواهند ماشین بخرند، قبلا هرگز با این‌ همه گزینه‌های متعدد روبه‌رو نشده‌اند؛ چرا که بازار خودرو پر از مدل‌های مختلف نو و دست دوم است و مدل‌های جدیدتری هم هر ماه به آنها اضافه می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

خریدارانی که تازه می‌خواهند ماشین بخرند، قبلا هرگز با این‌ همه گزینه‌های متعدد روبه‌رو نشده‌اند؛ چرا که بازار خودرو پر از مدل‌های مختلف نو و دست دوم است و مدل‌های جدیدتری هم هر ماه به آنها اضافه می‌شوند.

بخش زیادی از این گستردگی به تولیدکنندگانی برمی‌گردد که بخش جدید تولید ماشین‌های جدید را در دست گرفته‌اند. امروزه خودروهایی مثل SUVها و کراس اوورها آنقدر پرفروش هستند که بیشتر می‌توان گفت این خودروها قلب بازار را در دست دارند. این مدل ها دیگر صرفاً مدل‌های متوسط هاچ بک خانوادگی محسوب نمی شوند.

مسئله فقط نوع ماشین نیست، بلکه انتخاب نوع موتور نیز روز به ‌روز پیچیده‌تر می‌شود. افزایش تعداد وجود ماشین‌های هیبریدی ساخته شده توسط بسیاری از تولیدکنندگان اصلی در بازار، کار را بسیار دشوار می‌کند، هر چند این نوع اتوموبیل ها در ایران محدود هستند. خریداران مجبور هستند که درباره انواع مختلف هیبریدها، ظرفیت‌های رو به افزایش باطری‌ها و انواع موتورهای الکتریکی اطلاعاتی کسب کنند و همه این موارد تبدیل به ضروریات خرید خودرو در دنیای امروز شده‌ است.

با وجود تمامی این گزینه‌هایی که در دسترس خریداران تازه‌کار قرار دارد، واقعاً باید نقاط قوت و ضعف هر مدل خودرو را بدانید تا بتوانید راهتان را انتخاب کنید. شما به ‌عنوان فردی که می‌خواهد آینده‌نگرانه خرید کند، باید ببینید که از تجربه خریدتان چه انتظاری دارید؟ قطعا انتخاب خودرویی با بهترین قیمت ممکن، اولویت دارد اما آیا فکر می‌کنید برای انتخاب خودروی مناسب به کمک نیاز دارید؟ قصد دارید هزینه خودرو را چگونه بپردازید؟ آیا تجربه خدمات پس ‌از فروش برای شما اهمیت دارد؟ آیا راضی هستید که برخی از مزایا را قربانی کنید تا معامله‌ی بهتری نصیبتان شود؟ با همه این حرف‌ها، قبل ‌از این ‌که تصمیم بگیرید چگونه ماشین جدیدتان را بخرید، اول باید تصمیم بگیرید که چه نوع ماشینی می‌خواهید بخرید.

مهمترین سوالات درباره خرید یک ماشین جدید

ابعاد و فضا از جمله موارد کلیدی برای بررسی هنگام انتخاب ماشین جدیدتان هستند. در زیر سؤالات اصلی آورده‌ شده که باید قبل ‌از خریدن ماشین جدیدتان به آن‌ها فکر کنید تا در تصمیم گیری آسان‌تر به شما کمک کنند.

بودجه شما چقدر است؟

میزان بودجه شما مهم‌ترین عامل هنگام انتخاب یک خودرو است. خب از آنجایی ‌که بقیه سوالات را می‌توان به سبک غیرخطی پاسخ داد (از جمله خود فرایند خریداری ماشین)، اولین چیزی که باید درباره آن به نتیجه برسید این است که دقیقاً می‌خواهید چه مقدار هزینه کنید.

ماشین شما باید چقدر بزرگ باشد؟

کاهش اندازه خودروها در سال‌های اخیر از اصطلاحات پرتکرار در صنعت خودروسازی بوده ‌است اما باید تمرکز شما باید بر «اندازه صحیح» هنگام انتخاب یک خودروی جدید باشد. با دقت به این فکر کنید که شما قرار است از خودرویتان چگونه استفاده کنید و مدلی را بخرید که بیشترین تناسب را با نیازهای شما دارد. یک ماشین بیش‌ از حد کوچک برای زندگی روزمره کمی آزاردهنده می‌شود و از طرف دیگر ماشینی که بیش ‌از حد بزرگ باشد، صرفاً هزینه اضافی روی دستتان می‌گذارد.

ابعاد خودرو چقدر باشد؟

خریدن یک ماشین بزرگ یعنی شما باید فضای کافی برای پارک کردن آن را هم داشته باشید – اصلا پیچیده نیست! اما بسیاری از رانندگانی که به ابعاد خودروی خود توجه نکرده‌اند، برای پارک کردن آن در یک پارکینگ تنگ با مشکل مواجه می‌شوند.

کلاس خودرو چه باشد؟

کسانی که به‌ دنبال یک خودروی شهری می‌گردند، احتمالاً قبلاً یک سیتی کار یا سوپرمینی داشته‌اند؛ اما SUVهای کوچک به‌ خاطر تواناییشان در عبور آهسته از روی سرعت‌گیرها، برای رانندگی در شهر بسیار جذاب هستند.

خانواده شما چند نفره است؟

خوشبختانه جواب این سوال ساده است؛ اما خوب است که درباره اندازه فیزیکی و شکل اعضای خانواده‌تان نیز فکر کنید. خانوارهایی که بچه‌های کوچک دارند، باید به فضای اشغال شده توسط صندلی رو به عقب کودک توجه داشته باشند. از طرفی بقیه پدر و مادرها باید نوجوان‌های قد بلندشان را هنگام ارزیابی ماشین‌ها با خودشان ببرند تا مطمئن شوند که فاصله سقف و فضای پا در ماشین برای فرزندانشان مناسب باشد.

کابین ماشین باید چقدر بزرگ باشد؟

یک ماشین کوچک می‌تواند یک کابین واقعاً بزرگ داشته باشد، درحالی‌که برخی از خودروهای بزرگ‌تر برعکس هستند – پس اصلاً فکرش را هم نکنید که خودتان را به کلاس خاصی محدود کنید. هنگام در نظر گرفتن اندازه کابین، حتما توجه کنید چه میزان فضای داخلی وجود دارد و ویژگی‌های مفید آن چه هستند (مثلاً محفظه‌های قابل حذف یا گیره‌های نایلون خرید). خوب است که بچه‌ها را هم با خودتان ببرید تا درباره صندلی‌های عقب نظر بدهند؛ به ‌ویژه اگر معمولاً هنگام مسافرت‌ در ماشین بیمار می‌شوند. اگر مشتاق داشتن یک سانروف پانورامیک هستید، توجه داشته باشید که ممکن است کمی بلندی سقف را کاهش دهد.

آیا به یک خودرو هفت سرنشین نیاز دارید؟

اگر جوابتان «بله» ‌است، به ‌احتمال زیاد باید به مدل‌های MPV یا SUV نگاهی بیندازید – انتخاب خودرویی با ردیف صندلی سوم معمولاً هزینه‌ها را افزایش می‌دهد و برابر است با انتخاب یک ماشین درازتر! اما برخی از والدین از حرف خودشان کوتاه نمی‌آیند – هیچ دلیلی هم نداشته باشند فقط می‌خواهند دوستان فرزندانشان را هم با خود به گشت ‌و گذار ببرند. حواستان باشد که با وجود این‌همه صندلی، احتمالاً فضای صندوق عقب به حد زیادی کاهش پیدا می‌کند.

صندوق عقب باید چقدر بزرگ باشد؟

هر چه در زنجیره اتومبیل‌ها بالاتر بروید، اندازه صندوق عقب هم افزایش پیدا می‌کند. اما درست مثل فضای کابین، تمام فضاهای ایجاد شده برابر نیستند. اگرچه توجه به ظرفیت حجمی صندوق هنگام ارزیابی فضای قرار دادن چمدان‌ها معیار خوبی است اما مطمئن شوید که شکل صندوق عقب و دهانه آن را هم در نظر بگیرید؛ همچنین توجه کنید که آیا جایی وجود دارد که بتوانید چمدان‌هایتان را روی آن قرار دهید. اگر از کالسکه کودک استفاده می‌کنید، این موارد را هم در نظر بگیرید تا ببینید که چه گزینه‌ای برای خرید شما مناسب است.

چه نوع مسافت‌هایی را قرار است طی کنید؟

بحث مسافت طی شده به نوع جاده‌هایی که معمولاً در آن‌ها رانندگی می‌کنید نیز مربوط می‌شود. کسانی که زمان زیادی را در جاده‌های پیچ در پیچ رانندگی می‌کنند، ممکن است به‌ دنبال ماشینی با کنترل قوی‌ باشند؛ در حالی ‌که رانندگان بزرگراه‌ها معمولاً به جزئیات و ظرافت‌ها توجه می‌کنند. از طرف دیگر رانندگان شهری را داریم که معمولاً به قابلیت مانور اهمیت می‌دهند -اگرچه بیشتر خودروها ترکیبی از این ویژگی‌ها را در خود دارند.

موتور خودرو شما چقدر باید بزرگ باشد؟

هر چه مصرف بنزین سالیانه شما بیشتر باشد، موتور شما هم باید بزرگ‌تر باشد؛ درست است؟ لزوماً نه! تکنولوژی توربو مدرن یعنی یک واحد 1.0 لیتری می‌تواند به ‌اندازه‌ی 138 bhp قدرت داشته باشد – که در بیشتر شرایط از کافی هم بیشتر است. با این‌وجود بیشتر رانندگان بزرگراه‌ها معمولا به ‌دنبال موتور بزرگ‌تر هستند و خریداران ماشین‌های اسپرت هم شاید این ذهنیت را داشته باشند که بزرگ‌تر تقریبا همیشه بهتر است.

ماشین جدیدتان را از کجا خریداری کنید؟

گزینه‌های مختلفی برای خریداری یک ماشین جدید وجود دارد که هر کدام نقاط ضعف و قوت مخصوص به خود را دارند؛ به همین دلیل ما این راهنمای کوتاه را برایتان تهیه کردیم تا در انتخاب بهترین گزینه برای خریداری خودرو به شما کمک کنیم.

شرکت سپند خودرو در زمینه خرید اقساطی خودرو فعال است. با توجه به افزایش شدید قیمت خودروها، خرید قسطی یکی از بهترین گزینه هاست.

انتهای پیام/

برچسب‌ها : خرید خودرو

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی