پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

شیائومی خودش را برای ورود به صنعت خودرو گرم می کند

شرکت شیائومی به عنوان غول فناوری خودش را برای ورود به صنعت خودرو گرم می کند. این شرکت چینی می خواهد سالانه 300 هزار دستگاه خودرو الکتریکی تولید کند. تولید خودروهای شیائومی در کارخانه این شرکت در پکن و از سال 2024 آغاز خواهد شد. به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو غول فناوری چینی […]

میلاد میرعابدینی
چهارشنبه - ۱۰ آذر ۱۴۰۰

شرکت شیائومی به عنوان غول فناوری خودش را برای ورود به صنعت خودرو گرم می کند. این شرکت چینی می خواهد سالانه 300 هزار دستگاه خودرو الکتریکی تولید کند. تولید خودروهای شیائومی در کارخانه این شرکت در پکن و از سال 2024 آغاز خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو

غول فناوری چینی شیائومی می خواهد کارخانه‌ای بسد که ظرفیت تولید سالانه ۳۰۰،۰۰۰ دستگاه خودروی الکتریکی در پکن را دارد. برخی مسئولان پایتخت چین فاش کردند که این کارخانه در 2 فاز ساخته خواهد شد. شیائومی همچنین دفتر مرکزی بخش خودروسازی خود و همچنین دفاتر فروش و تحقیقات را در منطقه توسعه اقتصادی و فناوری پکن ایجاد خواهد کرد.

مشخص نیست که ساخت‌وساز در این سایت چه زمانی آغاز می‌شود؛ اما لی جون، مدیر اجرایی شیائومی می‌گوید که این سایت باید بتواند تولید انبوه را در سال ۲۰۲۴ آغاز کند.

دقیقا در ماه سپتامبر بود که این برند فناوری، تشکیل شرکت خودروسازی شیائومی را با نام «Xiaomi EV Company Limited» اعلام کرد. نام تجاری شیائومی EV دارای سرمایه ثبت شده ۱/۵ میلیارد دلار (۱۰ میلیارد یوان) است و پس از آن شکل گرفت که شیائومی پنج ماه برای انجام تحقیقات کاربران و بازرسی‌های زنجیره‌ای در صنعت خودرو زمان صرف کرد. تا ماه سپتامبر، بخش خودروی الکتریکی شیائومی دارای ۳۰۰ کارمند بود.

شیائومی هنوز نقشه راهی برای آینده ارائه نکرده است که جزئیات سرمایه‌گذاری را در دنیای خودروی الکتریکی نشان دهد. اگرچه ساخت کارخانه‌ای بزرگ در چین نشان می‌دهد که با خودروسازان فعلی یا شرکت‌های سازنده به صورت قراردادی شریک نخواهد شد تا زمانی که اولین وسیله نقلیه خود را تولید کند. مسئولان شیائومی می‌گویند که مایل هستند ۱۰ میلیارد دلار برای سرمایه‌گذاری روی خودروی برقی طی ۱۰ سال آینده هزینه کنند.

بخش خودروی الکتریکی شیائومی، در ماه آگوست شرکت فناوری رانندگی خودران دیپ‌موشن تک (Deepmotion Tech) را خریداری کرد که نشان می‌دهد این شرکت همچنین به دنبال تجهیز مدل‌های تولیدی خود به سیستم‌های پیشرفته دستیار راننده است.

منبع: پدال

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی