پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

نادر فقیه زاده

جدایی نادر از بنزین!/ ورود نادر فقیه زاده به فاز تازه‌ای از زندگی حرفه‌ای

نادر فقیه زاده وارد فاز تازه‌ای از زندگی حرفه‌ای خود شده و استودیو اختصاصی‌اش را با رویکرد طراحی خودروهای آینده‌دار الکتریکی و هوشمند به راه انداخته است. گزارش اختصاصی جوان خودرو نادر فقیه زاده طراح مشهور ایرانی خودرو است که با طراحی ب ام و سری 6 کوپه در کشورمان به شهرت رسید. فقیه‌ زاده […]

میلاد میرعابدینی
پنجشنبه - ۱۸ آذر ۱۴۰۰

نادر فقیه زاده وارد فاز تازه‌ای از زندگی حرفه‌ای خود شده و استودیو اختصاصی‌اش را با رویکرد طراحی خودروهای آینده‌دار الکتریکی و هوشمند به راه انداخته است.

گزارش اختصاصی جوان خودرو

نادر فقیه زاده طراح مشهور ایرانی خودرو است که با طراحی ب ام و سری 6 کوپه در کشورمان به شهرت رسید. فقیه‌ زاده که متولد تهران است و از 10 سالگی به مونیخ مهاجرت کرده تحصیلات آکادمیک خود را در دانشگاه فورتسهایم آلمان به پایان رساند.

نادر فقیه زاده

این طراح 45 ساله ایرانی مدت کوتاهی پس از فارغ‌التحصیلی به کمپانی مشهور ب ام و راه یافت و 20 سال در این کمپانی فعالیت کرد. از جمله مهم‌ترین دستاوردهای حضور نادر فقیه زاده در ب ام و را می‌توان سرپرستی تیم طراحی داخلی سری ۷، طراحی بدنه‌ سری ۶ کوپه و حضور در فرآیند طراحی مدل‌های برقی i8 و iNext دانست.

نادر فقیه زاده


برای آشنایی با مشاهیر ایرانی صنعت خودرو اینجا کلیک کنید


حال اما نادر فقیه زاده وارد فاز تازه‌ای از زندگی حرفه‌ای خود شده و استودیو اختصاصی‌اش را با رویکرد طراحی خودروهای آینده‌دار الکتریکی و هوشمند به راه انداخته است. فعالیتی که یکی از نخستین نتایج آن آواتر e11 خواهد بود.

 آواتر e11 خودرویی الکتریکی، هوشمند و حاصل همکاری چانگان و هوآوی است. 2 غول چینی در زمینه تولید خودرو و صنایع دیجیتال که اگر به آنها نام فقیه‌ زاده و شرکت CATL به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان باتری خودروهای برقی را نیز بیفزایید بهتر متوجه ابعاد عظیم پروژه خواهید شد.

آواترe11، مجهز به سیستم‌های الکترونیکی ساخت هوآوی و ذیل طرح بلندپروازانه چانگان و هوآوی موسوم به شبکه خودروهای هوشمند الکتریکی به تولید خواهد رسید. اخبار غیررسمی می‌گویند e11 توان پیمایش ۷۰۰ کیلومتر را داراست و به 2 پیشرانه الکتریکی با مجموع قدرت ۴۰۰ اسب بخار مجهز خواهد شد. شتاب صفرتاصد این خودرو نیز ۴ ثانیه برآورد می‌شود. کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند آواتر e11 ۴۷ هزار دلار قیمت داشته باشد.

نوشته: روزبه خندان دزفولی

در این مقاله با افراد مشهور ایرانی و خارجی که در تصادف رانندگی کشته شدند آشنا شوید (اینجا کلیک کنید)

با مانی خوشبین و کلکسیون بی نظیر اتومبیل هایش آشنا شوید (اینجا کلیک کنید)

از کشور مرموز (( کره شمالی )) و صنعت خودرو نیم‌بندش بیشتر بدانید (اینجا کلیک کنید)

ایده های طلسم شده!/ پای این خودروهای ایرانی هرگز به خط تولید نرسید

این خودروهای نحس!/ افراد مشهوری که تصادف رانندگی آن ها را به کام مرگ کشاند

پیر مردِ پرحاشیه!/ هر آنچه می خواهید از زوایای پنهان زندگی و ماشین بازی های جرمی کلارکسون بدانید

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی