پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

مقایسه ام وی ام ایکس 22 و رنو کپچر (1)

ایکس 22 پرو بهتر است یا رنو کپچر؟

کراس اوورهای جمع و جور از جایگاه مناسبی در بازار خودرو جهانی برخوردار اند. در چند سال اخیر، بازار ایران هم به پیروی از موج کراس اوور سواری، روی خوشی به این کلاس از خودروها نشان داده است. به این ترتیب، بسیاری از خودروسازان وارد این سگمنت شدند و محصولات پر فروشی را روانه بازار […]

سبحان قالیباف
دوشنبه - ۲۲ آذر ۱۴۰۰

کراس اوورهای جمع و جور از جایگاه مناسبی در بازار خودرو جهانی برخوردار اند. در چند سال اخیر، بازار ایران هم به پیروی از موج کراس اوور سواری، روی خوشی به این کلاس از خودروها نشان داده است. به این ترتیب، بسیاری از خودروسازان وارد این سگمنت شدند و محصولات پر فروشی را روانه بازار کردند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

کراس اوورهای جمع و جور از جایگاه مناسبی در بازار خودرو جهانی برخوردار اند. در چند سال اخیر، بازار ایران هم به پیروی از موج کراس اوور سواری، روی خوشی به این کلاس از خودروها نشان داده است. به این ترتیب، بسیاری از خودروسازان وارد این سگمنت شدند و محصولات پر فروشی را روانه بازار کردند.

ام وی ام ایکس 22 یکی از خودروهایی بود که در کنار رقبای اروپایی و آسیایی وارد بازار شد و توانست نظر مثبت بسیاری از مشتریان ایرانی را به خود جلب کند.

پس از تجربه فروش موفق نسل اول ام وی ام ایکس 22، اکنون نوبت به نسل جدید آن رسیده تا خود نمایی کند. ایکس 22 پرو در مقایسه با رقبا برتری های زیادی دارد. یکی از رقبای مهم این خودرو، رنو کپچر است که همچون ایکس 22 در کلاس کراس اوورهای کوچک جای می گیرد. این دو خودرو هر چند از لحاظ قیمتی فاصله زیادی با یکدیگر دارند، اما نکته قابل توجه اینجاست که ایکس 22 پرو با وجود قیمت پایین تر از رنو کپچر، از مزیت های زیادی نسبت به آن برخوردار است.

مقایسه طراحی ایکس 22 پرو و رنو کپچر

اولین فاکتور در مواجهه با یک خودرو، طراحی ظاهری آن است. جایی که ایکس 22 پرو نسبت به رقبا، بسیار جذاب ظاهر شده است. نقطه قوت ظاهر ایکس 22 پرو را طراحی نمای جلویی آن باید دانست. جایی که محصول جدید مدیران خودرو از ترند روز طراحی پیروی می کند. سبک طراحی چراغ ها و جلو پنجره ایکس 22 پرو کاملا جوان پسندانه است و چهره ای خشن و متفاوت به این خودرو می دهد. در آن طرف، رنو کپچر هم ظاهر جذابی دارد، اما به اندازه ایکس 22 پرو مدرن به نظر نمی آید.

در طراحی داخلی، رنو کپچر فضایی اسپرت و زیبا در اختیار سرنشینان می گذارد. ایکس 22 پرو هم در داخل کابین به کلی تغییر کرده و داشبورد آن به شکل راننده محور طراحی شده است. برتری ایکس 22 پرو را در این بخش، نمایشگر چند رسانه ای بزرگتر آن باید دانست که رفاه بیشتر را برای سرنشینان به همراه می آورد. غربیلک فرمان ایکس 22 پرو به فرم اصطلاحا دی کات در آمده که خوش دست تر از فرمان رنو کپچر احساس می شود.

مقایسه ام وی ام ایکس 22 و رنو کپچر (2)

مقایسه امکانات ایکس 22 پرو و رنو کپچر

از لحاظ امکانات، رنو کپچر خودرویی متوسط محسوب می شود، حال آنکه ایکس 22 پرو با دست پر به میدان آمده است. سیستم کنترل الکترونیکی پایداری (ESP) در هر دو خودرو وجود دارد. اما سیستم کنترل کشش (TCS) فقط در ایکس 22 پرو تعبیه شده است. کروز کنترل و سیستم کنترل فشار باد تایرها (TPMS) از دیگر آپشن های مشترک میان دو خودرو به شمار می روند. نمایشگر مولتی مدیا به شکل فابریک در رنو کپچر وجود دارد و سایز آن، 7.0 اینچ است.

اما ابعاد نمایشگر ایکس 22 پرو به 9.0 اینچ می رسد که برای خودرویی در این کلاس، واقعا کاربردی است. قابلیت اشتراک محتوای تلفن همراه (Mirror Link) هم در نمایشگر لمسی ایکس 22 پرو وجود دارد.

سیستم کنترل حرکت خودرو در سر بالایی (HDC) در هر دو رقیب دیده می شود. اما سیستم کنترل حرکت در سراشیبی (HAC) فقط برای ایکس 22 پرو تعبیه شده است. چراغ های روشنایی روز (دی لایت) به شکل استاندارد در هر دو خودرو وجود دارند. جعبه فرمان رنو کپچر از نوع برقی است. شرکت مدیران خودرو هم ایکس 22 پرو را با فرمان برقی عرضه می کند.

ایکس 22 پرو به صورت فابریک با صندلی های چرمی به دست مشتریان می رسد. روکش صندلی های رنو کپچر هم در مدل های 2017 به بعد، از پارچه به چرم تغییر یافته است. در نسل جدید ایکس 22 ترمز پارک به صورت برقی در آمده است که برای خودرویی در این کلاس، واقعا جای تقدیر دارد. حال آنکه رنو کپچر در تمام مدل ها از ترمز پارک دستی بهره می برد. یکی دیگر از مهم ترین برتری های ایکس 22 پرو به رنو کپچر، برخورداری از سان روف است.

ارزش خرید ام وی ام ایکس 22 پرو

ام وی ام ایکس 22 پرو با انبوهی از امکانات جدید و ظاهر به روز شده پا به بازار خودرو گذاشته است. اگرچه این خودرو رقبای زیادی پیش روی خود می بیند، اما برگ برنده های اصلی آن نسبت به دیگر هم کلاسانش، قیمت مناسب تر، ظاهر به روزتر و امکانات رفاهی بیشتر هستند. با این اوصاف، ایکس 22 پرو خودرویی ارزنده در بازار ایران به حساب می آید که بسیاری از خریداران جوان را به سمت خود جذب می کند.

برای اطلاعات بیشتر در مورد ایکس22 پرو بر روی http://yun.ir/y5mp82 کلیک کنید.

انتهای پیام/

گزارش تست فنی تیگو7 پرو در پیست آزادی، محصول جدید مدیران خودرو

تیگو 8 پرو، سمبل تکنولوژی های جدید

گردهمایی مالکان آریزو 6 و تیگو 7 به دعوت باشگاه مشتریان مدیران خودرو

کابین لوکس و جذاب، نقطه قوت تیگو 7 پرو در مقابل رقبا

مشتریان همخوانی موتور و گیربکس آریزو 5 توربو را از اصلی ترین نقاط قوتش می دانند

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی