پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

مترو کرج تهران

آخرین وضعیت از حادثه برخورد 2 قطار / حادثه تلفات جانی نداشته است / علت وقوع حادثه مشخص نیست

صبح امروز ساعت 7:10 دقیقه قطار تندرو کرج – گلشهر به سمت ایستگاه تهران(صادقیه) درحرکت بود که با قطار عادی درایستگاه چیتگر برخورد کرد. براساس گزارشات به دست رسیده خوشبختانه این حادثه تلفات جانی در پی نداشته است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو صبح امروز ساعت 7:10 دقیقه قطار تندرو کرج – گلشهر به […]

سبحان قالیباف
چهارشنبه - ۱ دی ۱۴۰۰

صبح امروز ساعت 7:10 دقیقه قطار تندرو کرج – گلشهر به سمت ایستگاه تهران(صادقیه) درحرکت بود که با قطار عادی درایستگاه چیتگر برخورد کرد. براساس گزارشات به دست رسیده خوشبختانه این حادثه تلفات جانی در پی نداشته است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

صبح امروز ساعت 7:10 دقیقه قطار تندرو کرج – گلشهر به سمت ایستگاه تهران(صادقیه) درحرکت بود با قطار عادی درایستگاه چیتگر برخورد کرد. براساس گزارشات به دست رسیده خوشبختانه این حادثه تلفات جانی در پی نداشته است.

تیم‌های فنی هم‌اکنون در حال بررسی حادثه و عوامل امدادی نیز در حال جداسازی واگن‌ها هستند.

حادثه مترو چیتگر بدون آتش سوزی بود

در همین راستا جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران اظهار کرد: ساعت ۰۷:۰۸ صبح امروز یک مورد حادثه برخورد دو قطار مترو در ایستگاه چیتگر به سامانه ۱۲۵ سازمان آتش نشانی شهرداری تهران اطلاع داده شد و سه ایستگاه به محل اعزام شدند. علت این حادثه توسط کارشناسان مترو اعلام خواهد شد.

وی ادامه داد: یک نفر مصدومیت شدیدتری داشت که به مراکز درمانی اعزام شد. خوشبختانه این حادثه شعله وری نداشت و تحت کنترل است.

برخورد 2 قطار

شاخ به شاخ دو قطار صحت ندارد / علت حادثه در دست بررسی است

مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری مترو تهران در پاسخ به این پرسش که آیا طی روزهای قبل در مورد نقص فنی قطار یا خط در این مسیر گزارشی داده شده بود یا خیر،‌گفت: خیر، هیچ گزارشی مبنی بر نقص فنی طی روزهای قبل در این خط و قطارها نداشته‌ایم خط و قطار هر دو سالم بوده ولی متأسفانه این اتفاق رخ داده است.

محمدیان گفت: برخورد دو قطار مترو از بغل بوده و اینکه گفته می‌شود به اصطلاح دو قطار شاخ به شاخ شده‌اند صحت ندارد.

مصدومان قطار

حال مصدومان خوب است

سخنگوی اورژانس کشور لحظاتی پیش اعلام کرد: تعداد مصدومان حادثه برخورد دو قطار در ایستگاه چیتگر تهران به ۲۲ نفر رسید این حادثه تلفات جانی نداشته است.

خالدی از اعزام ۱۹ دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس به محل خبر داد و گفت: اورژانس هوایی نیز در حالت آماده باش قرار گرفت.

وی ادامه داد: ۱۱ نفر به مراکز درمانی منتقل شدند. متاسفانه حال یک نفر نیز وخیم گزارش شده است.

به گفته وی همه مسافران از قطار تخلیه شدند و جای نگرانی برای شهروندان نیست.

خالدی، سخنگوی اورژانس گفت: در حادثه امروز ضربه به سر، باعث مصدومیت شدید آقای ۵۲ ساله شد که تا ۲۴ ساعت آینده وضعیت مصدوم مشخص می شود.

وی گفت: خانواده‌ها نگران نباشند افرادی که به بیمارستان‌ها منتقل شدند جراحت سطحی در قفسه سینه و کتف داشتند و ان شاالله تا ظهر از بیمارستان مرخص می‌شوند.

شهردار تهران

دلیل واضحی برای علت وقوع این حادثه فعلا وجود ندارد / عقب افتادگی ها در حوزه مترو مشخص است

شهردار تهران با حضور در محل حادثه برخورد دو قطار مترو گفت: برای اینکه نتیجه قطعی علت حادثه حاصل شود باید کمیسیون سوانح تشکیل و همه موارد مورد بررسی قرار گیرد.

در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه شهرداری تهران چقدر برای درمان مصدومان حادثه متعهد است، گفت: همه این افراد بیمه اند و هیچ محدودیتی برای درمان آنها وجود ندارد.

وی افزود: خدا را شاکریم که این حادثه تلفات جانی به همراه نداشت و به طور کلی شش مصدوم در داخل واگن ها حضور داشته اند و تا کنون جمع مصدومان ۲۲ نفر بوده که تعداد زیادی از آنها به صورت سرپایی درمان شدند و ۱۱ نفر به بیمارستان انتقال یافتند ۲ نفر نیز وضعیتشان در حال خاص و ویژه است و ان‌شاءالله بهبود می‌یابند.

شهردار تهران با اشاره به اینکه ۹ نفر از مصدومان از بیمارستان ترخیص شده‌اند، گفت: خط ۵ متروی تهران اکنون از گلشهر تا ورداورد فعالیت عادی دارد و ۱۰۰ دستگاه اتوبوس هم برای جابجایی مسافران در نظر گرفته شده است تا خللی در رفت و آمد ایجاد نشود.

شهردار تهران درباره علت حادثه برخورد دو قطار اظهار داشت: همه صحبت هایی که تا الان اعلام شده گمانه‌زنی است و دلایل واضحی برای این قضیه وجود ندارد برای اینکه نتیجه قطعی حاصل شود باید در کمیسیون سوانح تشکیل شود و همه موارد مورد بررسی قرار گیرد.

زاکانی با اشاره به ابلاغ دستور خود برای تشکیل فوری کمیسیون سوانح جهت مشخص شدن دلایل این حادثه گفت: به هر حال فقر و عقب افتادگی ها در حوزه مترو مشخص است و نیاز به تجهیز و اورهال ناوگان حمل و نقل عمومی و رفع کمبودها داریم تا با کارهای جدید بتوانیم مشکلات در این زمینه را جبران کنیم و شهروندان از خدمات در سطوح بالا بهره مند شوند.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی