پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

ریماک

10 چهره برتر صنعت خودرو

نشریه موتورترند برای شانزدهمین مرتبه، اقدام به معرفی 50 چهره تاثیرگذار در صنعت خودروسازی کرده که در این مطلب قصد داریم ده نفر نخست را معرفی کنیم. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو بیش از 2 سال است که همه گیری ویروس کرونا تمامی صنایع، به خصوص صنعت خودرو را تحت تاثیر قرار داده و […]

سبحان قالیباف
شنبه - ۴ دی ۱۴۰۰

نشریه موتورترند برای شانزدهمین مرتبه، اقدام به معرفی 50 چهره تاثیرگذار در صنعت خودروسازی کرده که در این مطلب قصد داریم ده نفر نخست را معرفی کنیم.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

بیش از 2 سال است که همه گیری ویروس کرونا تمامی صنایع، به خصوص صنعت خودرو را تحت تاثیر قرار داده و سبب بروز مشکلاتی متعددی به ویژه کمبود تراشه شد چالشی که خودروسازان را مشکلات قابل توجهی رو به رو کرد و موجب افت تولید شد. در این گیر و دار برخی از فعالان صنعت خودرو توانستند با ارائه راهکارهای تازه و شیوه های جدید این مشکلات رفع کنند.

در همین راستا نشریه موتورترند برای شانزدهمین مرتبه، اقدام به معرفی 50 چهره تاثیرگذار در صنعت خودروسازی کرده که در این مطلب قصد داریم ده نفر نخست را معرفی کنیم.

Luc Donckerwolke

شماره 10: اوک دانکِروُک (Luc Donckerwolke)

سمت: مدیر برند و ریاست بخش خلاقیت جنسیس/ گروه هیوندای موتور.

رتبه در فهرست سال قبل: حضور نداشته است.

پس از حل اختلاف‌ها، دانکِروُک به هیوندای بازگشت و با تمرکز بر برند جنسیس و همچنین زیرمجموعه جدید یعنی آیونیک، اعضای سبد محصولات این شرکت را افزایش داد. خلق زبان طراحی جدید برای محصولات هیوندای، کیا و جنسیس توسط ایشان به تولد مدل‌های جدید همچون جنسیس GV70 ختم شد، خودرویی که لقب شاسی‌­بلند برتر 2022 را از موتورترند دریافت کرد.

آکیو تویودا

شماره 9: آکیو تویودا (Akio Toyoda)

سمت: مدیرعامل تویوتا.

رتبه در فهرست سال قبل: 24.

ساخت شهر Woven در ژاپن برای آزمودن فناوری خودران، افزایش تنوع خودروهای برقی و همچنین تزریق هیجان بیشتر به محصولات این شرکت از طریق عرضه سری GR و غیره، مهمترین اقدامات جدید تویوتا در سال 2021 بوده که تحت رهبری آقای تویودا در حال انجام است.

شماره 8: جیم بامبیک (Jim Baumbick)

سمت: قائم مقام شرکت و مدیر بخش محصول فورد.

رتبه در فهرست سال قبل: حضور نداشته است.

طراحی فورد ماوریک به عنوان یک پیکاپ جمع‌وجور با قیمت مناسب روی پلتفرم مشترک با مدل‌های اسکیپ و برانکو ظرف 20 ماه، از مهمترین اقدامات تحت نظارت آقای بامبیک در شرکت فورد است. هرچند این محصول نتوانست مثل F-150 نظر مشتریان را جلب کند، اما می­‌تواند به عنوان گزینه جایگزین بسیاری از شاسی­‌بلندها مطرح باشد.

ال اوپنهایزر

شماره 7: اَل اوپنهایزِر (Al Oppenheiser)

سمت: سرپرست تیم مهندسین هامر EV / جنرال موتورز.

رتبه در فهرست سال قبل: حضور نداشته است.

طراحی و قابلیت­‌های جالب هامر EV به عنوان خودرویی که پس از سال‌ها مجددا به میدان آمده، آن را از سایر خودروهای برقی متمایز ساخته است. برای آغاز فرآیند ساخت هامر EV در اواخر سال 2021، فرصت 4 ساله طراحی و توسعه این خودرو به 2 سال و نیم کاهش یافت که رکورد تازه­‌ای در جنرال‌موتورز است.

ریماک

شماره 6: مَت ریماک (Mate Rimac)

سمت: موسس و مدیرعامل ریماک گروپ و ریماک تکنولوجیز، مدیرعامل بوگاتی ریماک.

رتبه در فهرست سال قبل: 33.

علاوه بر معرفی ریماک نِوِرا به عنوان یک سوپراسپرت با قابلیت­‌های تحسین‌برانگیز، تامین سامانه باتری و سیستم اطلاعات سرگرمی استون‌مارتین والکایری هم برعهده شرکت ریماک قرار گرفته است. شرکت‌های تحت مدیریت آقای ریماک توانسته نظر شرکت‌های معتبر همچون هیوندای و پورشه را برای سرمایه­‌گذاری جلب نماید.

هیوندای

شماره 5: ایوسان چانگ (Euisun Chung)

سمت: مدیرعامل هیوندای موتور گروپ.

رتبه در فهرست سال قبل: 14.

در سال 2021 به عنوان نخستین سال مدیریت چانگ بر گروه هیوندای، چندین مدل جدید تحت برندهای کیا، هیوندای و جنسیس به جهانیان معرفی شد. غیر از این، هیوندای گام‌های بزرگی هم در جهت تنوع محصولات برقی، برنامه ساخت خودروهای سلول سوختی و گسترش فناوری خودران برداشته است.

کارلوس تاوارس

شماره 4: کارلوس تاوارِس (Carlos Tavares)

سمت: مدیرعامل استلانتیس.

رتبه در فهرست سال قبل: 9.

پس از اتحاد فیات-کرایسلر و پژو-سیتروئن و تشکیل گروه استلانتیس در ژانویه 2021 ، کارلوس تاوارس به عنوان مدیرعامل چهارمین خودروساز بزرگ جهان شناخته شد. وی برای ادامه فعالیت تمامی 14 برند زیر چتر استلانتیس و همچنین افزایش تنوع محصولات برقی در سال‌های آینده برنامه­‌ریزی کرده است.

شماره 3: پیتر رالینسون (Peter Rawlinson)

سمت: مدیرعامل و سرپرست بخش فناوری لوسید موتورز.

رتبه در فهرست سال قبل: 5.

خلاقیت تیم طراحان تحت نظر آقای رالینسون به ساخت لوسید ایر منجر شده که خودرویی قدرتمند و سبک با مجموعه باتری به ظرفیت 113 کیلووات ساعت و شعاع حرکتی بیش از 800 کیلومتر است، که البته لقب خودروی برتر سال 2022 از نگاه موتورترند را نیز برای این خودرو به ارمغان آورده است.

آر جی اسکارینگ

شماره 2: آر جِی اسکِرینگ (RJ Scaringe)

سمت: بنیانگذار و مدیرعامل ریویان.

رتبه در فهرست سال قبل: 15.

ریویان R1T به عنوان نخستین محصول این کمپانی تازه‌­وارد، به قدری توانایی دارد که به عنوان پیکاپ برتر سال 2022 از نگاه موتورترند دست یافته است. این محصول همچنین نخستین خودروی برقی است، که موفق شده فاصله بین سواحل شرق تا غرب ایالات متحده را بپیماید. ریویان برای عرضه یک شاسی­‌بلند، ناوگان ون برقی برای سرویس تحویل کالا در شرکت آمازون و همچنین توسعه زیرساخت شارژ خودروهای برقی در آینده نزدیک برنامه­‌ریزی کرده است.

شماره 1: جیم فِرلی (Jim Farley)

سمت: مدیرعامل فورد.

رتبه در فهرست سال قبل: 3.

جیم فِرلی در اول اکتبر 2020 به عنوان مدیرعامل فورد انتخاب شد. وی از علاقمندان پروپا قرص خودروست، که در این صنعت به عنوان یک مزیت شناخته می­‌شود. مدیریت وی بر شرکت فورد توانسته تحولات زیادی برای این شرکت آمریکایی به ارمغان آورد، خودروسازی که در سال‌های گذشته تاحد زیادی از رقبا عقب مانده بود.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی