پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

پورشه (1)

آشنایی با جذاب ترین و عجیب ترین محصول پورشه!

سال 2013 بود که پورشه یکی از عجیب ترین محصولات تاریخ خود را معرفی کرد که از پیشرانه 2 سیلندر موتورسیکلت دوکاتی سوپرلگرا استفاده کرده بود. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو در توسعه 904 افسانه زنده از شاسی یکپارچه کربنی استفاده شد تا این طراحی زیبا به شکل دقیقی مهندسی وزن شود زیرا طراحان […]

سبحان قالیباف
یکشنبه - ۵ دی ۱۴۰۰

سال 2013 بود که پورشه یکی از عجیب ترین محصولات تاریخ خود را معرفی کرد که از پیشرانه 2 سیلندر موتورسیکلت دوکاتی سوپرلگرا استفاده کرده بود.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

در توسعه 904 افسانه زنده از شاسی یکپارچه کربنی استفاده شد تا این طراحی زیبا به شکل دقیقی مهندسی وزن شود زیرا طراحان بلندپرواز پورشه برای آن یک برنامه خاص در سر داشتند!

پورشه (5)

بعد از این طراحی زیبا و چشم نواز، همه چیز به پیشرانه و رازی که افسانه زیردرپوش موتور خود پنهان کرده بود، مربوط می شد و اینجا خبری از آن پیشرانه های 6 سیلندر پرقدرت پورشه نبود!

مهندسان آلمانی یک پیشرانه 2 سیلندر از موتورسیکلت دوکاتی سوپرلگرا را برای این پروژه انتخاب کردند که این تپنده 1.2 لیتری 200 اسب بخار خروجی را در اختیار مجموعه قرار می داد.

پورشه (2)

شاید این پیشرانه در نظر مخاطب یک انتخاب احمقانه و تلاشی بی فایده از پورشه باشد اما نکته جالب ماجرا دقیقا همین جاست یعنی مکانی که مهندسی وزن(890 کیلوگرم وزن خالص)، قوانین ائروداینامیک در همراهی با یک پیشرانه بهینه شرایطی را ایجاد کردند تا افسانه زنده 904 طی 5 ثاینه از حالت توقف به سرعت 100 کیلومتر برساعت دست یابد!

پورشه (4)

متاسفانه این پروژه هیچگاه در مجموعه پورشه به خط تولید انبوه نزدیک نشد.

انتهای پیام/ منبع: عصر ایران

10 چهره برتر صنعت خودرو

جنگده ای برای پیست مسابقه / پورشه ویژن جی‌تی معرفی شد

خانه امن ب ام و و خودروهای آلمانی / آشنایی با خدمات تعمیرگاه تخصصی بهنام

اصالت خلاصه شده در 3 رقم/ بررسی 2 نسل از پورشه 911 در ایران

مروری بر تاریخچه پراید/ از آمریکا تا ژاپن، از کره تا ایران

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی