پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خط تولید ایران خودرو

کمبود اقلام الکترونیکی عامل افزایش خودروهای پارکینگ/ اعلام آمار خودروهای دارای کسری به مراجع ذیربط

قائم مقام اجرایی مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، کمیاب شدن اقلام زیرمجموعه الکترونیک را عامل اصلی افزایش خودرو در پارکینگ‌های این شرکت دانست و تاکید کرد: آمار خودروهای دارای کسری قطعه به‌صورت دوره‌ای به مراجع ذیربط اعلام می‌شود. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو حمید مرادی، با بیان این که کمیاب شدن اقلام الکترونیک، سبب […]

سبحان قالیباف
دوشنبه - ۱۳ دی ۱۴۰۰

قائم مقام اجرایی مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، کمیاب شدن اقلام زیرمجموعه الکترونیک را عامل اصلی افزایش خودرو در پارکینگ‌های این شرکت دانست و تاکید کرد: آمار خودروهای دارای کسری قطعه به‌صورت دوره‌ای به مراجع ذیربط اعلام می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

حمید مرادی، با بیان این که کمیاب شدن اقلام الکترونیک، سبب افزایش تولید خودروهای دارای کسری قطعه شده، تصریح کرد: این موضوع روند تامین زیرمجموعه الکترونیک را در سطح جهانی دچار اختلال کرده است.

وی افزایش درخواست اقلام کامپیوتری و الکترونیکی به دلیل بیماری کرونا و تغییر سبک زندگی مردم از سویی و خروج یکی از شرکت‌های تولیدکننده این اقلام از چرخه تولید از سوی دیگر را از عوامل مهم مشکلات ایجاد شده در تامین آن دانست و گفت: مشکلات ایجاد شده، در برخی از کشورهای مبدا و عرضه کننده مواد اولیه سبب کاهش شدید تولید سیلیکون به عنوان ماده اولیه تولید اقلام الکترونیک شده است.

مرادی از برنامه‌ریزی برای کاهش تبعات این معضل جهانی در زنجیره تامین ایران خودرو خبر داد و گفت: اقدامات مناسبی برای تامین هر چه سریع‌تر اقلام الکترونیکی اختصاص یافته تا بتوانیم تاثیر این بحران جهانی در صنعت قطعه‌سازی کشور را به حداقل کاهش دهیم.

مرادی افزود: طبق جدول قطعات کسری محصولات ایران‌خودرو که در اختیار نهادهای نظارتی قرار می‌گیرد، در حال حاضر کسری قطعه سبب متوقف ماندن خودروهای ناقص در پارکینگ‌های این شرکت شده است. بیشترین کسری مربوط به قطعات با فناوری پیشرفته و الکترونیکی است.

وی تصریح کرد: با برنامه‌ریزی صورت گرفته، گروه صنعتی ایران خودرو با وجود مشکلات، تلاش کرده تحویل خودرو به بازار و مشتریان مطابق با قرارداد صورت گیرد و تعداد تعهدات دارای تاخیر زمانی در تحویل کاهش قابل توجهی داشته و این روند کاهشی ادامه دارد.

وی اظهار امیدواری کرد، در ماه‌های پایانی سال «تولید،‌ پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» و حمایت از سوی نهادها و سازمان‌های مرتبط، بتوانیم به هدف تولید امسال دست یابیم.

انتهای پیام/

صدور زودهنگام دعوتنامه‌های ۲۰۶/ تا پایان سال ۱۰۰ هزار دستگاه خودرو فراتر از تعهدات وارد بازار می‌شود

برندگان قرعه کشی پیش فروش محصولات ایران خودرو مشخص شدند

در حال حاضر طرح فروش اقساطی نداریم

فمینیسم در دنیای ماشین‌ها!/ با زنانه ترین خودروهای بازار ایران آشنا شوید

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی