پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

آئودی تی تی

تاریخچه و ویژگی‌های آئودی تی تی نسل دوم + جدول مشخصات فنی AUD TT

آئودی تی تی، یکی از خودروهای اسپرت در AUDI است که از سال ۱۹۹۸ تا کنون تولید شده‌است. در طی این مدت آئودی سه نسل از این اتومبیل را روانه بازار کرده‌است. در ادامه سعی می‌ کنیم بیشتر در مورد نسل دوم آئودی تی تی صحبت کنیم. با ما همراه باشید. به گزارش پایگاه خبری […]

سبحان قالیباف
شنبه - ۱۸ دی ۱۴۰۰

آئودی تی تی، یکی از خودروهای اسپرت در AUDI است که از سال ۱۹۹۸ تا کنون تولید شده‌است. در طی این مدت آئودی سه نسل از این اتومبیل را روانه بازار کرده‌است. در ادامه سعی می‌ کنیم بیشتر در مورد نسل دوم آئودی تی تی صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

آئودی تی تی، یکی از خودروهای اسپرت در AUDI است که از سال ۱۹۹۸ تا کنون تولید شده‌است. در طی این مدت آئودی سه نسل از این اتومبیل را روانه بازار کرده‌است. در ادامه سعی می‌ کنیم بیشتر در مورد نسل دوم آئودی تی تی صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

نسل دوم آئودی تی تی

سال 2004 میلادی، آئودی اعلام کرد که می خواهد نسل دوم مدل تی ¬تی خود را تولید کند و قصد دارد از آلومینیوم در ساخت آن استفاده کند. مدل مفهومی این خودرو در سال 2005 در نمایشگاه موتور توکیو نمایش داده‌شد. در نهایت، آئودی در سال 2006 موفق شد، نسل دوم TT را که به اندازه ی 5 اینچ کشیده‌ تر و 3 اینچ عریض‌ تر از نسل اول بود، تولید کند. تمامی بدنه از آلومینیوم ساخته نشد، بلکه برای ساخت از ترکیب آلومینیوم و فولاد استفاده شد. طراحی آن به صورتی بود که توزیع وزنی در جلو و عقب خودرو تقریباً یکسان باشد. علاوه بر این، به کارگیری آلومینیوم در ساختار AUDI TT ماشین باعث کاهش وزن این خودرو شد. این کاهش وزن در کنار موتور قوی¬‌تر این سری، چابکی فوق العاده‌ای به این کوپه داد.

این سری هم مانند سری قبل، کوپه 2+2 بود که البته به گفته¬‌ی برخی، صندلی¬‌های عقب آن برای فرزندان کوچک مناسب بود. با این حال فضای اتاق مناسب ارزیابی می‌شد. آئودی تی تی علاوه بر اینکه یک خودروی اسپرت است از راحتی و طراحی خاص نیز بهره می‌برد و رانندگی با آن بسیار راحت است به علاوه به نسبت، اتومبیل مقرون به صرفه¬‌ای نیز هست. اولین خودروهای این نسل چرخ جلو محرک بودند در حالیکه V6 آن به صورت استاندارد، چهار چرخ محرک بود.

برای کسب اطلاعات جامع در مورد آئودی تی تی نسل دوم به لینک زیر مراجعه نمایید:

https://bimeh.com/mag/auditt-second-generation/

آئودی اسپرت

نسل دوم آئودی تی ¬تی در دو نوع کوپه 2+2 و رودستر روانه بازار شد. در ابتدا خودروهای این نسل دارای موتور 1.8 لیتری، چهار سیلندر توربوشارژ بودند که خیلی زود به 2 لیتری آن ارتقا یافتند. سال 2008 مدل اسپرت تر TT یعنی تی تی اس (TTS) معرفی شد که موتور 2 لیتری آن قدرت 268 اسب بخار داشت و سیستم تعلیق و کنترل پایداری متفاوتی داشت. دو سال بعد هم آئودی تی تی آر اس (TTRS) تولید شد که موتور 2.5 لیتری با قدرت 330 اسب بخار داشت. حتی از مدل قبلی هم بهتر و پر قدرت تر بود.

فرم کوپه‌ ای در ابتدا در دسترس بود ظرفیت آن 290 لیتر بود که با خواباندن صندلی های عقب ظرفیت آن به 700 لیتر می‌ رسید. این مدل، موتور توربوشارژ 2 لیتری TFSI داشت و دارای 200 اسب بخار قدرت و همچنین دارای دنده دستی 6 سرعته بود.

سیستم تعلیق خودرو آئودی

سیستم تعلیق فعال آئودی، به نام مگنتیک راید (Audi Magnetic Ride)، از دمپرهای رئولوژیکی مغناطیسی استفاده می کند. یعنی یک بخش کنترل الکترونیکی برای تعلیق دارد که به صورت خودکار با شرایط جاده و حالت رانندگی تطبیق می یابد.

کابین آئودی تی تی

سال 2008 آئودی، موتور 2 لیتری TDI را در مدل تی تی به کار برد که قدرت 170 اسب بخار و گشتاوری معادل 350 نیوتن¬‌متر داشت و فقط به صورت چهار چرخ محرک در دسترس قرار گرفت.

ورود خودرو آئودی TT به ایران

خودرو‌های آئودی به صورت محدود وارد کشورمان شده‌اند. چند سال قبل، ورود این ماشین به کشور لغو شد. این موضوع باعث دردسر صاحبان و علاقمندان به آئودی تی تی شد. چون تی تی نمایندگی فعال در ایران ندارد و صاحب خودرو برای تعمیر و خرید قطعات، باید هزینه‌های گزافی بپردازد.

AUDI TT جدول مشخصات

در جدول زیر تمامی مشخصات آئودی تی تی را مشاهده می کنید:

حجم موتور ۲ لیتر
نوع موتور بنزینی دارای توربوشارژ
تعداد سیلندر ۴ سیلندر خطی مستقیم
تعداد سوپاپ ۱۶
محل قرارگیری موتور جلو
قدرت موتور ۱۵۵ کیلووات در ۶۰۰۰ – ۴۳۰۰ دور بر دقیقه

۲۱۱ اسب بخار در ۶۰۰۰ – ۴۳۰۰ دور بر دقیقه

گشتاور ۳۵۰ نیوتن‌متر
سیستم انتقال قدرت موتور جلو ۴ چرخ محرک
سیستم سوخت تزریق مستقیم
نوع سوخت بنزین
ظرفیت سوخت ۶۰.۲ لیتر
حداکثر سرعت ۲۴۳ کیلومتر بر ساعت
شتاب صفر تا صد ۵.۷ ثانیه
گیربکس 6 سرعته اتوماتیک S tronic
مشخصات ترمز جلو: دیسکی خنک شونده

عقب: دیسکی

سیستم ترمز ABS, EBD, EBA
ابعاد طول: ۴۱۷۸ میلیمتر

عرض: ۱۸۴۲ میلیمتر

ارتفاع: ۱۳۵۱ میلیمتر

نوع و اندازه چرخ‌­ها 45/245  R17
وزن ۱۴۵۵ کیلوگرم
مصرف سوخت شهری: ۹.۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر

بزرگراه: ۵.۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر

ترکیبی: ۷.۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر

امکانات ایمنی کیسه هوا برای سرنشینان جلو

کیسه هوا برای دو صندلی جلو جهت محفاظت از سر و سینه

نمایشگر باد تایرها

نگهدارنده‌­های فعال جلو خودرو

بیمه شخص ثالث آئودی تی تی

همان‌طور که می‌دانید، بیمه شخص ثالث خودرو یکی از بیمه‌های خودرویی است که هر خودرویی به آن نیاز دارد و جزو بیمه‌های اجباری محسوب می‌شود. قیمت بیمه شخص ثالث، به مواردی همچون: نوع خودرو، برند، کاربری و دیگر موارد، بستگی دارد. جهت خرید بیمه شخص ثالث برای خودروی آئودی تی تی خود، می‌توانید به لینک زیر در سایت بیمه دات کام مراجعه کنید :

https://bimeh.com/thirdparty

بیمه بدنه آئودی تی تی

احتمالا در جریان هستید که بیمه بدنه یک بیمه‌نامه اختیاری برای خودرو است. اما کارشناسان توصیه می‌کنند، این بیمه را نیز برای اتومبیل خود تهیه کنید؛ چرا که با افزایش شدید قیمت قطعات خودرو، بهتر است برای اینکه بعدا دچار دردسر نشوید این بیمه را داشته باشید. برای خرید بیمه بدنه می‌توانید به سایت بیمه دات کام مراجعه کرده و از منو محصولات اقدام به خرید این بیمه‌نامه کنید.

ماخذ: سایت بیمه دات کام (https://bimeh.com)

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی