پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

مجلس شورای اسلامی

کمیسیون صنایع با دخالت های وزیر صمت برخورد می کند

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از برخورد این کمیسیون با دخالت‌های وزیر صمت در عزل و نصب‌های مدیران ارشد 2 خودروساز بزرگ که وجهه قانونی ندارد خبر داد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو عزت الله اکبری تالارپشتی رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به سهام اندک دولت […]

سبحان قالیباف
دوشنبه - ۲۰ دی ۱۴۰۰

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از برخورد این کمیسیون با دخالت‌های وزیر صمت در عزل و نصب‌های مدیران ارشد 2 خودروساز بزرگ که وجهه قانونی ندارد خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

عزت الله اکبری تالارپشتی رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به سهام اندک دولت در ایران خودرو (۶٪) و سایپا، (۱۷٪) گفت: دخالت‌های وزیر صمت در عزل و نصب‌های مدیران ارشد این دو خودروساز وجهه قانونی ندارد و کمیسیون صنایع و معادن برخورد قانونی خواهد کرد.

اکبری با بیان اینکه سایپا و ایران خودرو حیات خلوت دولت نیست گفت: بنده مکرر به وزیر صمت جناب فاطمی امین تذکر داده ام به این دو خودروساز بزرگ همچون گذشته به منزله حیات خلوت دولت نگاه نکنید، این نگاه مغایر با منافع ملی و قواعد درست اداره یک بنگاه اقتصادی است.

وی افزود: عدم دخالت دولت در این دو خودروساز، موجب شکوفایی استعداد‌هایی می‌شود که از درون و برون می‌توانند به این‌ها کمک نمایند.

این نماینده مجلس اظهار کرد: دولت باید در اصلاح ساختار سایپا و ایران خودرو کمک نماید، تا در شرایط مساوی با خودروسازان بخش خصوصی بتواند رقابت نماید، آنچه که تاکنون بوده نادیده گرفتن ظرفیت‌ها و توان بالای فنی و مدیریتی داخلی این دو خودرو ساز از طرف دولت بوده که همواره نگاه دستوری و هزینه ساز بوده، وموجب نارضایتی مردم شده است.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گوشزد کرد: در هر صورت وقتی وزیر صمت با کمک کمیسیون صنایع و معادن و نمایندگان مجلس موفق به اخذ رای اعتماد شده، خودش را بی نیاز از مشورت با مجلس و کمیسیون نداند، موفقیت وزیر صمت در بخش عظیم صنعت و معدن و خدمات وابسته که موتور حرکت اقتصاد کشور است در گرو مشورت و همکاری مجلس و اعتنا به نظرات دلسوزانه نمایندگان محترم است.

انتهای پیام/

معاملات خودرو در سامانه تجارت ثبت می شود

پیکان بازی از اردیبهشت تا اردیبهشت/ مروری بر تاریخچه ((پیکان)) و معرفی همه مدل های آن

انتشار گزارش عملکرد سه ماهه وزارت صنعت، معدن و تجارت

انجمن قطعه سازان در خصوص خودروهای ناقص بیانیه صادر کرد

مدیران خودروسازی دعوت شدند نه احضار!

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی