پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بازار لاستیک

بازار لاستیک در رکود به سر می برد

به گفته رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک، تولیدکنندگان ضمن محاسبه قیمت تمام شده در نهایت قیمت بالایی را برای محصولات خود تعیین می کند. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو داود سعادتی نژاد رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک با اشاره به اینکه در حال حاضر بازار خرید و فروش لاستیک در رکود قرار دارد، گفت: در مقطعی […]

سبحان قالیباف
چهارشنبه - ۲۲ دی ۱۴۰۰

به گفته رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک، تولیدکنندگان ضمن محاسبه قیمت تمام شده در نهایت قیمت بالایی را برای محصولات خود تعیین می کند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

داود سعادتی نژاد رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک با اشاره به اینکه در حال حاضر بازار خرید و فروش لاستیک در رکود قرار دارد، گفت: در مقطعی شکاف قیمتی بالایی میان کارخانه و بازار وجود داشت و همین موضوع فضا را برای رانت فراهم کرده بود که این موضوع در حال حاضر اصلاح شده و این شکاف قیمتی وجود ندارد.

وی با اعلام اینکه فروشندگان امروز حتی پایین تر از قیمت کارخانجات اقدام به فروش محصول می کنند، افزود: به عنوان نمونه لاستیکپراید 820 هزار تومان است اما در نهایت فروشندگان آن را ارزانتر می فروشند تا معامله ای در بازار صورت گیرد. در دسته محصولات پژو نیز قیمت کارخانه یک میلیون و 180 هزار تومان است اما این لاستیک ها در بازار یک میلیون و 40 هزار تومان به فروش می رسد.

رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک با انتقاد از اینکه پروسه قیمت گذاری لاستیک باید کارشناسی شود، تصریح کرد: به اعتقاد ما تولیدکننده ضمن محاسبه قیمت تمام شده در نهایت قیمت بالایی را برای محصولات خود تعیین می کند که همین امر عاملی شده تا فروشندگان در فروش محصولات با چالشهای جدی روبرو شوند. از آن طرف مصرف کنندگان نیز با مشاهده قیمت ها ترجیح می دهند دست از خرید کشیده و یا لاستیک های دست دوم خریداری کنند.

سعادتی تصریح کرد: در لاستیکهای باری وسنگین نیز فروش در قالب سامانه انجام می شود که همین امر باعث شده تا خریداران رغبتی به خرید لاستیک نداشته باشند زیرا پیش از این لاستیکها به صورت شرایطی خریداری می‌شد اما امروز باید نقدی نسبت به خرید لاستیک اقدام کنند.

انتهای پیام/ منبع: تسنیم

جدیدترین قیمت لاستیک در بازار + جدول

لاستیک به صورت سبدی در بازار بورس عرضه می شود

جدیدترین قیمت لاستیک در بازار + جدول

لاستیک دولتی وجود ندارد

داستان کلاه برداری ۸۰ میلیون دلاری از آستان قدس رضوی چیست؟

سازمان حمایت از مصرف کنندگان یا صرفا تولیدکنندگان؟/ افزایش قیمت 25 درصدی لاستیک خودروهای سنگین

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی