پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

نوبل M500 (2)

آشنایی با نوبل M500

شرکت بریتانیایی نوبل به تازگی تصاویری از محصول جدید خود به نام M500 را منتشر کرده است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو محصول جدید شرکت بریتانیایی نوبل به نام M500 معرفی شده است. مدل حاضر در تصاویر در واقع نمونه اولیه این خودرو است که قابلیت حرکت نیز دارد. نوبل M500 به پیشرانه شش […]

سبحان قالیباف
یکشنبه - ۲۶ دی ۱۴۰۰

شرکت بریتانیایی نوبل به تازگی تصاویری از محصول جدید خود به نام M500 را منتشر کرده است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

محصول جدید شرکت بریتانیایی نوبل به نام M500 معرفی شده است. مدل حاضر در تصاویر در واقع نمونه اولیه این خودرو است که قابلیت حرکت نیز دارد.

نوبل M500 به پیشرانه شش سیلندر 3.5 لیتری توئین توربو مجهز شده، که از شرکت فورد به عاریت گرفته شده و 550 اسب‌­بخار قدرت را از طریق جعبه‌دنده شش سرعته دستی ساخت Graziano به چرخ‌ها منتقل می­‌کند.

نوبل M500 روی شاسی فولادی لوله‌­ای شکل گرفته درحالی‌که پیشرانه در میانه خودرو و پشت سر سرنشینان نصب شده است. قطعات بدنه هم به صورت استاندارد از کامپوزیت فایبرگلاس ساخته شده است، اما نوبل قصد دارد امکان سفارش قطعات فیبرکربن را هم فراهم سازد که مطمئنا کاهش بیشتر وزن M500 را در پی دارد.

نوبل M500 (1)

طراحی ظاهری M500 به محصول قبلی نوبل یعنی M600 شباهت دارد، که البته ریشه آن را باید در شباهت 70 درصدی طراحی شاسی این دو خودرو به یکدیگر جستجو کرد. طول یکسان بدنه این خودروها می­‌تواند شاهدی بر این امر باشد، هرچند که عرض بدنه M500 چند میلی‌متر بیشتر است. وزن نمونه اولیه نوبل M500 هم 1400 کیلوگرم اعلام شده، ولی شرکت سازنده از هدف‌گذاری وزن 1250 کیلوگرم برای نسخه نهایی این محصول خبر داده است.

سیستم فرمان نوبل M500 از نوع هیدرولیک و آرایش سیستم تعلیق هم به صورت دوبل جناغی طراحی شده است، درحالی‌که از سامانه ضدقفل برای ترمزها خبری نیست.

نوبل M500 (3)

با عنایت به تصاویری که از فضای کابین نوبل M500 منتشر شده، صندلی‌­های مسابقه­‌ای ریکارو ، صفحه پشت آمپر دیجیتال، فرمان D کات و البته استفاده وسیع از روکش آلکانترا قابل تشخیص است.

درباره قیمت M500 فعلاً اطلاع دقیقی در دسترس نداریم، اما شرکت سازنده رقمی در حدود 205 هزار دلار را تخمین زده و هدفگذاری برای تولید 50 دستگاه در سال از این مدل نهایی شده است. براساس گزارش اتوکار، تحویل نوبل M500 به مشتریان تا پیش از پایان سال جاری آغاز می‌­شود.

انتهای پیام/ منبع: باما

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی