پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

شماره گذاری خودرو

ضرر خودروسازان از تاخير در امور شماره گذاري محصولات/ فرآيند دريافت پلاك سنتی است

از جمله مسائل و مشكلاتي كه در حدود ٢ سال گذشته باعث ايجاد نارضايتي میان مشتريان خودروسازان شده است، موضوع شماره گذاري خودرو توسط پليس راهور است. به گزارش اختصاصی پایگاه خبری جوان خودرو از جمله مسائل و مشكلاتي كه در حدود ٢ سال گذشته باعث ايجاد نارضايتي میان مشتريان خودروسازان شده است، موضوع شماره […]

سبحان قالیباف
شنبه - ۹ بهمن ۱۴۰۰

از جمله مسائل و مشكلاتي كه در حدود ٢ سال گذشته باعث ايجاد نارضايتي میان مشتريان خودروسازان شده است، موضوع شماره گذاري خودرو توسط پليس راهور است.

به گزارش اختصاصی پایگاه خبری جوان خودرو

از جمله مسائل و مشكلاتي كه در حدود ٢ سال گذشته باعث ايجاد نارضايتي میان مشتريان خودروسازان شده است، موضوع شماره گذاري خودرو توسط پليس راهور است. زيرا در حالي كه بسياري از امور اداري بعد از شيوع ويروس كرونا به صورت آنلاين انجام مي شود و با ترك تشريفات اضافه تسريع شده است، امور شماره گذاري خودروهاي صفركيلومتر توليد شده توسط خودروسازان هنوز هم باعث ايجاد ضرر و زيان توليدكنندگان مي شود.

در شرايطي كه خودروسازان نمي توانند طبق قوانين خودروهاي توليد شده را بدون پلاك به مشتريان تحويل دهند، تاخير پليس راهور در شماره گذاري خودروها موجب بدقولي خودروسازان در تحويل محصولات به مشتريان و در نهايت ايجاد ضرر و زيان شده است.

قوانين سازمان حمايت از توليدكنندگان و مصرف كنندگان در فروش خودرو به گونه اي تنظيم شده كه خودروساز بايد با هر روز تاخير در تحويل محصولات، مبالغي را به عنوان زيان تاخير به مشتري پرداخت كند. اين قانون حتي براي تعهدات برجاي مانده دو خودروساز بزرگ كشور از سال هاي گذشته هم اجرا شده است. اما خودروسازان بخش خصوصي در اثر تاخير راهور در امور شماره گذاري حتي بيش از خودروسازان دولتي ضرر مي كنند و البته پاسخ قانع كننده ايي هم براي مشتريان خود ندارند.

اين مشكل وقتي بيشتر به چشم مي آيد كه بدانید خطوط توليد اغلب خودروسازان بخش خصوصي در استان هايي به جز تهران قرار دارد و علاوه بر مشكلات شماره گذاري، محدوديت هاي تردد در جاده ها را نيز پيش رو دارند.

اين خودروسازان بايد محصولات توليد شده را چندصد كيلومتر حمل كنند تا به دست مشتريان برسد. البته گِله خودروسازان از امور شماره گذاري توسط پليس راهور را حتي مي توان از زبان تجاري سازان هم شنيد.

شايد وقت آن رسيده كه پليس راهور بعد از سال ها استفاده از روش هاي سنتي در امور شماره گذاري خودروهاي توليدي، با طراحي یک فرآيند چابك در انجام امور اداري و استعلام هاي مختلف، مكانسيم شماره گذاري خودروها را تصحيح كند تا از ضرر و زيان خودروسازان و پرداخت جريمه هاي تاخير هنگفت جلوگيري شود.

انتهای پیام/

کامیون 2631 یورو 5+ جان سخت جاده ها و معادن

آسنا توربو اتوماتیک Limited Edition

چهره نمایی آسنا در مجتمع تجاری اپال

گام های بلند آمیکو برای لیدری بازار خودروهای تجاری و پیکاپ

برگزاری همایش سراسری نمایندگان شرکت ارس خودرو دیزل (آمیکو)

آسنا توربو اتوماتیک با گیربکس PUNCH POWERGLIDE 6L50

دومین نشست خبری پیکاپ آسنا توربو اتوماتیک

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی