پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

نقاشی خودرو را به متخصصش بسپار

اگر خودروی شما براثر خراشیدگی، تصادف یا هردلیل دیگری نیازمند این است که بدنه¬ی آن مجدد رنگ شود ، در این مقاله به شما آموزش میدهیم که چگونه این کار را به راحتی هرچه تمام¬تر انجام دهید. در ابتدا باید مواد و ابزارآلات مورد نیاز این کار رابشناسید تا بعد با نحوه¬ی کار کردن آنها […]

سبحان قالیباف
چهارشنبه - ۶ بهمن ۱۴۰۰

اگر خودروی شما براثر خراشیدگی، تصادف یا هردلیل دیگری نیازمند این است که بدنه¬ی آن مجدد رنگ شود ، در این مقاله به شما آموزش میدهیم که چگونه این کار را به راحتی هرچه تمام¬تر انجام دهید. در ابتدا باید مواد و ابزارآلات مورد نیاز این کار رابشناسید تا بعد با نحوه¬ی کار کردن آنها آشنا شوید. شناخت نوع رنگ ماشین و درک آن که این رنگ به¬عنوان مثال (متالیک، پیگمنت یا افزودنی میباشد) کاری است که با تجربه به دست می آید و حتما باید از نزدیک این نوع رنگ¬هارا دیده باشید تا بتوانید نوع آن را تشخیص بدهید و با به کاربردن بهترین نوع رنگ، خودروی خودرا به شکل روز اول دربیاورید.برای اطلاعات بیشتر هم میتوانید با کارشناسان وستینال تماس بگیرید. مجموعه وستینال یکی از معتبرترین مراکز صافکاری خودرو میباشد که آماده پاسخگویی به صورت 24 ساعته به شما میباشد.

برای رنگ کردن بدنه خودرو باید حتما از سایبان استفاده کنیم تا ذرات موجود در هوا روی سطحی که می خواهیم رنگ بپاشیم قرار نگیرد. بهتر است مکانی که انتخاب میکنیم برای رنگ کردن ماشین، هوای آزاد در جریان باشد که خود این امر باعث بهبود روند کار میگردد.

ابزارهای نقاشی خودرو

• اولین ابزاری که در نقاشی خودرو به آن نیاز خواهیم داشت سمباده با زبری متوسط می باشد. در مراکز تخصصی رنگ خودرو، از دستگاه¬های سمباده¬زنی برقی استفاده میشود که علاوه بر بالاتر رفتن سرعت، کیفیت مطلوب¬تری راهم به کار میبخشد.

• ابزار دیگر روزنامه و چسب کاغذی است تا از آنها برای پوشاندن محل¬هایی که احتیاجی نیست رنگ به آن قسمت برسد استفاده شود.

• ابزار مورد نیاز دیگر کمپرسور هوا و اسپری رنگ پاش تفنگی است

• تینر، ماسک برای پوشش صورت، عینک ایمنی، گرد¬و¬غبارگیر، رنگ¬های اکریلیک، حائل و سایر ابزار¬های محافظتی هم جزو ابزارموردنیاز برای نقاشی خودرو میباشد

• به مقدار قابل کافی بتونه

• به اندازه موردنیاز رنگ تثبیت کننده و رنگ پایه. البته بهتراست برای اینکه رنگی که میسازید دقیقا با رنگ فابریک ماشینتان یکی دربیاید، کد رنگ مربوط به خودرویتان را که در دفترچه اطلاعات ماشین نوشته است به فروشگاه ابزار فروشی اعلام کنید تا دقیقا همان رنگ را بگیرید.

نقاتشی خودرو.

مراحل نقاشی خودرو

در ابتدا باید محل مورد نظر را کاملا تمیز کنیم تا هیچ گونه خللی در روند کار نقاشی ماشین پیش نیاید. بعد از¬آن از ابزارهایی که برای محافظت از پاشیده شدن رنگ بر روی صورت و چشممان تهیه کردیم استفاده میکنیم. سپس روزنامه¬هایی که تهیه کردیم را با چسب کاغذی در اطراف محلی که می خواهیم رنگ بزنیم می گذاریم تا از پاشیده شدن رنگ به آن قسمت¬ها جلوگیری شود.

حالا نوبت میرسد به غبارگیری که با دستگاه سمباده زنی شروع میکنیم محل مورد نظررا تمیز کردن. اگر مکانی که می خواهید رنگ کنید در گوشه و کناره¬های ماشین بود بهتر است از سمباده-های دستی استفاده کنید. بعداز این مرحله یک دستمال را آغشته به مواد رقیق کننده میکنیم و روی محل مورد نظر را حسابی تمیز میکنیم و منتظر میمانیم تا کاملا محلول مورد نظر خشک شود.

حالا نوبت به مرحله سخت بتونه¬کاری میرسد که قبل از شروع بتونه¬کاری تاکید میشود که حتما بررسی کنید که مکان¬هایی که نمی خواهید رنگ به آن برسد با روزنامه کاملا پوشانده شده باشد. حالا باید پوشش پایه یا یتونه را با رقیق کننده¬ها طبق دستورالعمل¬ها مخلوط کنیم. فقط باید حواستان باشد که دستورالعمل¬ها برای هرنوع رنگی فرقی میکند و باید متناسب با رنگی که می خواهیم استفاده کنیم از آنها استفاده شود. اگر تا به حال نقاشی خودرو را انجام نداده¬اید، پیشنهاد میکنیم به حالت تمرین یک روشی را با تفنگ اسپری انجام دهید و بعد بر روی خودروی خود استفاده کنید. به عنوان مثال می توانید با فاصله ی 6 اینچی از محل مورد نظر به صورت رفت¬و-برگشت یکنواخت اقدام به پاشیدن رنگ نمایید. بعداز بتونه¬کاری با سمباده¬زن برقی شروع کنید سطح مورد نظر را یکدست و صاف کنید.

بهتراست در این مرحله هم یک دستمال تمیز را مجدد آغشته به محلول رقیق کننده کرده و محل مورد نظر را کمی تمیز کنید. البته باید رعایت شود که اگر مقدار استفاده از رقیق کننده بیش¬از¬حد شود باعث خوردگی بتونه شده و سطح مورد نظر از حالت صاف بودن درمیاید.

مرحله رنگ پاشیدن روی خودرو

در این مرحله باید رنگ را طبق دستورالعمل نوشته شده برروی ظرف با رقیق کننده¬ها مخلوط کرده و رنگ پودررا با احتیاط اسپری کنید. مدت زمان بیست دقیقه تا یک ساعت زمان لازم برای تثبیت رنگ می باشد که باید حتما این مدت را در کار اعمال کنید.

در مرحله آخر بعداز خشک شدن رنگ باید کاملا محل مورد نظررا بررسی کنید تا اگر نواقصی در کار بود آن را برطرف کنید.

هزینه نقاشی خودرو

نقاشی و صافکاری خودرو با خودروی دیگر متفاوت است. به عنوان مثال خودروهای لوکس و خارجی که نوع جنس بدنه و نوع رنگ به کار رفته در آنها با خودروهای مطرح و ارزان وپرتیراژ فرق میکند، ظرافت کاری، سبک و نوع نقاشی متفاوت¬تری دارند و باید با حساسیت بیشتری کار نقاشی را روی آنها انجام داد. تخصص مربوطه برای نقاشی هرنوع خودرویی با توجه به گران قیمت بودن و کمیاب بودن نوع خودرو، امری است که هر مجموعه¬ای دارا نمیباشد و همین تنوع نوع خودو و جنس رنگ به کار رفته در آن باعث افزایش حساسیت کار شده و هزینه اجرت این کار باتوجه به نوع خودرو تعیین میگردد. برای اینکه شما بتوانید قیمت دقیق و کارشناسی شده برای نقاشی ماشین خودرا متوجه بشوید، میتوانید با کارشناسان مجموعه تخصصی خودرو وستینال تماس گرفته و یا برای بازدید ماشین به این مرکز مراجعه نمایید. لازم به ذکر است که در این مجموعه هزینه صافکاری با رنگ خودرو با کمترین مبلغ ممکن و با بهترین کیفیت ارائه می‌گردد و با خیالی آسوده می‌توانید کار نقاشی و صافکاری خودروی خودرا به ما بسپارید و مانند روز اول تحویل بگیرید.

انتهای پیام/

برچسب‌ها : رپرتاژ

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی