پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

قیمت خودرو در بازار

ما قیمت گذاری دستوری موافق نیستیم!

رئیس شورای رقابت گفت: مرکز ملی رقابت هیچ وقت موافق قیمت گذاری دستوری نبوده و مخالف آن هستیم اما برای بازاری که انحصار در آن وجود دارد باید قیمت تعیین شود. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو رضا شیوا رئیس شورای رقابت اظهار کرد: مرکز ملی رقابت هیچ وقت موافق قیمت گذاری دستوری نبوده بلکه […]

سبحان قالیباف
شنبه - ۲۳ بهمن ۱۴۰۰

رئیس شورای رقابت گفت: مرکز ملی رقابت هیچ وقت موافق قیمت گذاری دستوری نبوده و مخالف آن هستیم اما برای بازاری که انحصار در آن وجود دارد باید قیمت تعیین شود.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

رضا شیوا رئیس شورای رقابت اظهار کرد: مرکز ملی رقابت هیچ وقت موافق قیمت گذاری دستوری نبوده بلکه با مخالف آن هستیم.

وی ادامه داد: بر اساس قانون اجرای سیاست‌های اصل ۴۴، تشخیص انحصار کالا‌ها با شورای رقابت بوده فلذا ماده ۵۸ و ۵۹ شورای رقابت در فصل ۹ اصل ۴۴ می‌گوید شورای رقابت موظف است بازار‌ها را رصد کند و کالای انحصاری را تشخیص دهد، اگر رقابتی نیست باید برای آن قیمت تعیین کند.

رئیس شورای رقابت بیان کرد: اگر در بازاری تعداد تولیدکنندگان کم است که عملکرد تولیدی آن ها بر قیمت تاثیر گذار است بازار آن ها انحصاری است باید شورای رقابت برای آن تعیین قیمت کند. وضعیتی که در بازار خودرو شاهد آن هستیم. اینکه برخی می گویند بگذارید قیمت را بازار مشخص کند سوال من اینجاست که کدام بازار؟

انتهای پیام/ گفت و گو: باشگاه خبرنگاران جوان

نیاز بازار خودرو چند دستگاه است؟

زیان خودروسازان کاهش یافت

تعیین قیمت خودرو با چه کسی است؟

شورای رقابت از قیمت گذاری خودرو حذف نشده؟!

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی