پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

رنو پی کی (12)

حرکت در لِین سرعت / رنو پی‌ کی، یک گزینه بسیار ارزان در بازار خودروهای دست‌دوم

رنو پی کی، خودرویی که شاید دیگر زیادی قدیمی شده باشد اما هنوز هم نسبت به قیمت‌ اش حرف‌ هایی برای گفتن دارد و در موارد بسیار نسبت به یک موتورسیکلت ارجح است. به گزارش اختصاصی پایگاه خبری جوان خودرو رنو پی‌ کی که کوتاه شده کلمه پارس‌ خودرو بود، به‌ عنوان هاچ‌ بکی شناخته […]

سبحان قالیباف
چهارشنبه - ۱۰ فروردین ۱۴۰۱

رنو پی کی، خودرویی که شاید دیگر زیادی قدیمی شده باشد اما هنوز هم نسبت به قیمت‌ اش حرف‌ هایی برای گفتن دارد و در موارد بسیار نسبت به یک موتورسیکلت ارجح است.

به گزارش اختصاصی پایگاه خبری جوان خودرو

رنو پی‌ کی که کوتاه شده کلمه پارس‌ خودرو بود، به‌ عنوان هاچ‌ بکی شناخته می‌ شد که از ابتدای دهه 80 شمسی در ایران تولید شد و نزدیک به 7 سال روی خط تولید قرار داشت. این خودرو نسخه تغییر پلت‌ فرم یافته و ژنتیکی رنو 5 بود و با استفاده از پلت‌ فرم پراید و موتور نسخه قدیمی آن در کنار چهره رنو 5 که در آن زمان همچنان جوان‌ پسند بود توانست جایگاه مناسبی در بازار انتهای دهه 70 و ابتدای دهه 80 برای خود دست و پا کند. در این نوشتار قصد داریم مزایای خرید این خودرو را به‌ عنوان یک ماشین ارزان دست‌ دوم برای ماشین‌ اولی‌ ها مورد بررسی قرار بدهیم. خودرویی که شاید دیگر زیادی قدیمی شده باشد اما هنوز هم نسبت به قیمت‌ اش حرف‌ هایی برای گفتن دارد و در موارد بسیار نسبت به یک موتورسیکلت ارجح است.

رنو پی کی (5)


بیشتر بخوانید: نگاهی به رنو 5 / نوستالژی هاچ‌بک های تولید شده در ایران


ابعاد جمع‌وجور

این خودرو را در هر فضایی می‌توانید پارک کنید. در واقع با خرید رنو پی‌ کی خودرویی ارزان‌ تر از پراید و ماتیز اما هم‌ رده آنها از نظر ابعاد خریداری کرده‌ اید.

فراوانی قطعات فنی

استفاده از پلت‌‌ فرم پراید در این خودرو سبب شده همچنان بتوان قطعات مختلف آن را در بازار یافت و پی‌ کی از دیدگاه تامین قطعات مشکل ویژه‌ای ندارد.

وزن کم

وزن اندک و حدود 800 کیلوگرمی این خودرو در ترکیب با پیشرانه چابک پراید موجب شده پی‌ کی خودرویی پرشتاب و جوان‌ پسند باشد و حتی در برخی موارد بتواند شتاب بهتری از ماتیز و پراید هاچ‌ بک در شتاب‌ گیری اولیه ارائه کند.


بیشتر بخوانید: خودروهای ارزان تر از 50 میلیون/ با این بودجه موتورسیکلت بخریم یا ماشین؟!


قابلیت‌ های بالای تیونینگ‌ فنی

اگر کمی اهل ماشین‌ بازی باشید می‌توانید به سراغ موتورهای استوک برای این خودرو بروید و با تقویت ترمزها و چند قطعه دیگر، خودرویی بسازید که در بزرگراه برای نیسان ماکسیما چراغ می‌ زند! حتی برای این خودرو با توجه به قالب بدنه استفاده از برخی مدل‌ های کلاسیک و جذاب رنو 5 همچون مدل توربو نیز امکان‌ پذیر است.

قطعات ارزان‌تر از رنو 5

برای کسانی‌ که همچنان چهره نوستالژیک خودرویی افسانه‌ای چون رنو 5 را در قالبی ارزان‌ تر می‌ خواهند، پی‌ کی گزینه مناسبی است. این خودرو با بهره‌ مندی از قطعات پراید در بخش فنی نسبت به رنو 5 خودرو مقرون‌ به‌ صرفه‌ تری به‌ شمار می‌ رود.


بیشتر بخوانید: بررسی جیپ چروکی چیف 1978 / همه فن حریف


قیمت مناسب

خرید یک رنو پی‌ کی رقم کم‌ تری نسبت به پراید، ماتیز یا اپل کورسای دهه نودی طلب می‌ کند.

ختم کلام

پی‌ کی خودرویی است با 53 اسب‌بخار قدرت و 97 نیوتن‌ متر گشتاور که حداکثر 120 کیلومتر بر ساعت سرعت می‌ گیرد و با یک جعبه‌ دنده دستی 5 سرعته جفت می‌ شود. از این هاچ‌ بک بی‌ هویت نباید توقع سواری خارق‌ العاده داشته باشید و روی هندلینگ‌ اش حساب کنید.

رنو پی کی (10)

اما اگر بتوانید یک نسخه تر و تمیزش را مخصوصا از نوع کولر دار (مدل‌های بالاتر از 1383) پیدا و به‌ اصطلاح ماشین‌ باز ها با استفاده قطعات استوک خوب جمع‌ اش کنید، می‌توانید بیشتر از یک موتورسیکلت از آن توقع داشته باشید.

همچنین با خرج کمی سلیقه و هزینه قادر خواهید بود خودرویتان را شبیه به مدل‌ های کلاسیک رنو 5 و یا نمونه توربو این خودرو افسانه‌ای بکنید و به آن اصالت ببخشید. خلاصه که در این اوضاع و احوال رنو پی‌ کی می‌ توانند تکافو نیازهای روزمره را بدهد. اگر هم ماشین اولی هستید، گزینه مناسبی پیش‌ رو شماست.

انتهای پیام/

نگاهی به پژو 404 ، یکی از ماندگارترین خودروهای تاریخ پژو

سوار بر بال خاطرات/ مروری بر خودروهای خاطره انگیز ایران در دهه 50 شمسی

ماشین سواری با حداقل بودجه/ رنو پی کی بخریم یا دوو ماتیز ؟

بررسی رنو PK توربو

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی