پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

باتری خودرو

صادرات بیش از 3 میلیون دستگاه باتری

 رئیس انجمن صنعت باتری و ذخیره‌سازهای ایران از صادرات بیش از سه میلیون دستگاه باتری خودرو در سال ۱۴۰۰ خبر داد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو کاظم مرتاض رئیس انجمن صنعت باتری و ذخیره‌سازهای ایران اظهار کرد: عمده این محصولات به مقاصد عراق، افغانستان، ازبکستان و تاجیکستان صادر شده است. امسال و با خطوط […]

سبحان قالیباف
چهارشنبه - ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱

 رئیس انجمن صنعت باتری و ذخیره‌سازهای ایران از صادرات بیش از سه میلیون دستگاه باتری خودرو در سال ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

کاظم مرتاض رئیس انجمن صنعت باتری و ذخیره‌سازهای ایران اظهار کرد: عمده این محصولات به مقاصد عراق، افغانستان، ازبکستان و تاجیکستان صادر شده است. امسال و با خطوط راه‌اندازی شده، قصد داریم صادرات این کالا را به پنج میلیون دستگاه برسانیم.

وی اشاره کرد: تاکنون راه‌اندازی پنج خط جدید بزرگ در اردبیل، قم، مشهد، اصفهان و ارومیه قطعی شده که هر خط دست‌کم 250 هزار دستگاه باتری ظرفیت خواهد داشت.

این مقام صنفی در ادامه، به کیفیت بالای تولیدات باتری ایرانی اشاره کرد و گفت: این صنعت فناوری پیچیده‌ای ندارد و دانش فنی به‌روز تولید را در اختیار داریم.

وی با اشاره به برخی مشکلات باتری‌سازان، یادآور شد: عمده مواد اولیه موردنیاز این صنعت داخلی است، با این حال برخی مواد نظیر سکرتورها نیازمند خط تولید با 6 میلیون دستگاه ظرفیت است تا مقرون به‌صرفه باشد، این در حالی است که مجموع تولید باتری کشور سالیانه 9 میلیون دستگاه است.

مرتاض بیان داشت: در حالی که ایران هفدهمین تولیدکننده سرب و روی جهان است، اما عرضه این مواد به نحوی است که به‌سختی به دست تولیدکنندگان می‌رسد.

وی گفت: شاهد عرضه قطره‌چکانی برخی مواد اولیه از سوی شرکت‌ها در بورس کالا هستیم و همین مساله سبب شده مواد پتروشیمی 200 دلار بالاتر از قیمت‌های جهانی و درمجموع مواد اولیه به‌طور متوسط 10 درصد بالاتر از نرخ‌های جهانی به دست تولیدکنندگان برسد.

رئیس انجمن صنعت باتری و ذخیره‌سازهای ایران تصریح کرد:‌ این مشکلات و تولید با قیمت‌های بالا، سبب شده تا برخی واحدها بازارهای صادراتی‌شان را که سال‌ها برای به دست آوردن‌شان تلاش کرده بودند را از دست بدهند.

انتهای پیام/ منبع: ایرنا

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی