پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

شماره 21 – شوک ویرا دیزل به بازار کشنده ها و خودروهای تجاری

ویرا دیزل فعال در ساخت کشنده و کامیونت، حضور پررنگی در چهارمین نمایشگاه خودرو تهران دارد. این خودروساز خصوصی 4 محصول شامل 2 کشنده و 2 کامیونت را به نمایشگاه آورده و در معرض دید بازدیدکنندگان قرار داده است. گزارش اختصاصی پایگاه خبری رسمی جوان خودرو قطعا شاخص ترین محصول ویرا دیزل که نظر بازدیدکنندگان […]

میلاد میرعابدینی
سه شنبه - ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱

ویرا دیزل فعال در ساخت کشنده و کامیونت، حضور پررنگی در چهارمین نمایشگاه خودرو تهران دارد. این خودروساز خصوصی 4 محصول شامل 2 کشنده و 2 کامیونت را به نمایشگاه آورده و در معرض دید بازدیدکنندگان قرار داده است.

گزارش اختصاصی پایگاه خبری رسمی جوان خودرو

قطعا شاخص ترین محصول ویرا دیزل که نظر بازدیدکنندگان را حسابی به خود جلب کرده، یک کشنده دماغه دار است که با طراحی رترو در عین استفاده از المان های مدرن، بسیار جلب توجه می کند. قرار است عرضه این کشنده از چند ماه دیگر آغاز شود. ویرا دیزل فعلا کشنده هایش را با نام شاکمن در نمایشگاه معرفی کرده است.

 

کشنده دماغه دار شاکمن به پیشرانه 6 سیلندر 12 لیتری مجهز شده که از ریتاردر Voith آلمان بهره می برد. این پیشرانه می تواند 490 اسب بخار قدرت و 2300 نیوتن متر گشتاور تولید کند. همچنین در راستای رفتن به سمت ناوگان حمل و نقل جاده ای پاک، این کشنده به سیستم کاهنده آلایندگی SCR نیز مجهز شده است.

از جالب ترین تجهیزات رفاهی این کشنده دماغه دار می توان به صفحه نمایش لمسی و سستم چند رسانه ای، کروز کنترل، دوربین 360 درجه با مانیتورینگ نقاط کور، نشانگر باد تایر، 2 تخت خواب، صندلی بادی راننده مجهز به گرمکن، سردکن و ماساژور، یخچال، آبسردکن فیلتر دار، آینه های برقی، سانروف، سنسور باران، سیستم هشدار حرکت بین خطوط، سیستم هشدار برخورد از جلو و … اشاره کرد.

در کنار این کشنده دماغه دار شاخص، یک کشنده سنگین دیگر نیز در غرفه ویرا دیزل حضور دارد که زمان عرضه آن نسبت به مدل دماغه دار نزدیک تر است. زیر پوسته مدرن و زیبای این کشنده نیز پیشرانه ای مشابه پیشرانه مدل دماغه دار قرار گرفته است. همان پیشرانه 6 سیلندر خطی با 490 اسب بخار قدرت که کشش مناسبی را برای این کشنده به ارمغان آورده است. این پیشرانه با گیربکس 12+2R جفت شده است.

این کشده که فعلا با برند شاکمن عرضه شده، از سیستم تعلیق تخت پارابولیک در جلو و بالن بادی در عقب بهره می برد. سیستم ترمز این کشنده به 2 مدار پنوماتیک مجهز شده که در جلو از دیسک و در عقب از کاسه برخوردار است. ضریب دیفرانسیل این کشنده 3.087 و مخزن سوخت آن 200 + 800 لیتر گنجایش دارد و به مخزن سوخت ادبلو با ظرفیت 45 لیتر مجهز شده است.

2 کامیونت 6 تن و 5.5 تن نیز در غرفه ویرا دیزل حضور دارند.

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی