پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

شماره 33 – خانواده آبی پوش/ حضور پرقدرت ایران خودرو و زیرمجموعه هایش در چهارمین نمایشگاه خودرو تهران

گروه صنعتی ایران خودرو با زیرمجموعه هایش از جمله امداد خودرو ایران، ایران خودرو دیزل و آپکو در چهارمین نمایشگاه خودرو تهران حضور دارد. بزرگ ترین خودروساز کشور ضمن نمایش محصولات تولیدی خود، 2 مدل از جدیدترین خودروهای هایما را که قرار است در آینده نزدیک در ایران به تولید برسند را نیز به شهر […]

میلاد میرعابدینی
چهارشنبه - ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱

گروه صنعتی ایران خودرو با زیرمجموعه هایش از جمله امداد خودرو ایران، ایران خودرو دیزل و آپکو در چهارمین نمایشگاه خودرو تهران حضور دارد. بزرگ ترین خودروساز کشور ضمن نمایش محصولات تولیدی خود، 2 مدل از جدیدترین خودروهای هایما را که قرار است در آینده نزدیک در ایران به تولید برسند را نیز به شهر آفتاب آورده است.

گزارش اختصاصی پایگاه خبری رسمی جوان خودرو

با وارد شدن به سالن مرکزی (از میان 3 سالن بزرگ نمایشگاه شهر آفتاب)، قطعا غرفه بزرگ ایران خودرو توجه تان را به خودش جلب می کند. می توان گفت از نظر تعداد خودرو به نمایش گذاشته شده و تنوع محصولات، ایران خودرو برترین شرکت کننده این دوره از نمایشگاه خودرو تهران است.

ایران خودرو در کنار معرفی نسخه های آپشنال رانا پلاس، تارا، ۲۰۶، ۲۰۷i مولتی کار و…، تیپ جدید دنا پلاس توربو اتوماتیک را نیز به چهارمین نمایشگاه خودرو تهران آورده است. تیپ جدید دنا پلاس توربو اتوماتیک ( L3 ) از امکانات جدیدی مثل سنسور نور و باران، استارت دکمه ای، ورود بدون کلید و… بهره می برد.

علاوه بر این خودروها، ایران خودرو 2 سورپرایز دیگر هم در این نمایشگاه دارد. هایما 8S و 7X دو محصول جدیدی هستند که ایران خودرو در این نمایشگاه از آن ها رونمایی کرده و حسابی توجه بازدیدکنندگان را به این 2 محصول جدید هایما جلب کرده است. از طرف دیگر حضور 2 دستگاه مرسدس بنز E200 زیر پرچم ستاره ایران در غرفه ایران خودرو، حسابی بازدیدکنندگان را به وجد آورده است. البته حضور این مرسدس ها که بالاترین مدل آن ها در بازار مربوط به سال 2018 است، صرفا جهت اعلام حضور ستاره ایران در نمایشگاه بوده و فعلا خبری از واردات یا تولید این خودروها در ایران نیست.

ایران خودرو پس از آن‌که تحت تحریم‌های اقتصادی قرار گرفت و شرایط همکاری با پژو را از دست داد، دور جدیدی از همکاری را با هایما آغاز کرده است. از بین سه محصول جدید ایران خودرو و هایما، اکنون مینی‌ ون هایما 7X‌ و کراس‌اوور هایما 8S در نمایشگاه خودرو تهران رونمایی شدند. هایما 8S و هایما 7X از مشخصات فنی مشابهی بهره می‌برند اما از نظر امکانات و تجهیزات، هایما 7X خودرو مجهزتری به نظر می رسد. حضور هایما X7 و فردا موتورز M4 در چهارمین نمایشگاه خودرو تهران، نوید رونق گرفتن بازار مینی ون ها یا MPV ها را در ایران می دهند. کلاسی که در کشورمان مغفول مانده و طرفدار چندانی ندارد.

بر اساس اعلام گروه صنعتی ایران خودرو، هایما 7X قرار است حدود 900 میلیون تا یک میلیارد تومان و هایما 8S حدود 800 تا 900 میلیون تومان قیمت‌گذاری شوند.

از هایما 7X بیشتر بدایند

هایما 7X یک موتور 1.6 لیتری توربوشارژ بهره می برد. این پیشرانه 4 سیلندر به سیستم پاشش سوخت مستقیم مجهز شده و می تواند 192 اسب بخار قدرت و 293 نیوتن متر گشتاور تولید کند. این پیشرانه در محصول جدید هایما یا یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک جفت می شود. هایما 7X به عنوان یک مینی ون، چندان خودرو چابکی نیست و با 1670 کیلوگرم وزن می تواند به حداکثر سرعت 165 کیلومتر بر ساعت برسد.

از جمله مهمترین امکانات هایما 7X می توان به رینگ‌های 19 اینچی، 6 کیسه هوا، دوربین 360 درجه، سه حالت رانندگی اسپرت، اقتصادی و برفی، نمایشگر 12.3 اینچی، فرمان برقی، آینه های جانبی تاشونده گرمکن دار، کنترل صوتی، سیستم کمکی پارک اتوماتیک، سیستم پایش میزان باد تایر (CTMS)، سیستم هشدار عبور از خطوط (LDW)، سیستم تشخیص نقاط کور (BSD)، سیستم کمکی جابجایی بین خطوی (LCA)، سیستم ترمز اتوماتیک (اتو هلد)، سیستم کمک ترمز (BAS)، سیستم کنترل پایداری الکتریکی، سیستم کنترل کشش، ترمز پارک برقی و سیستم‌های کمکی مانند کمک شروع حرکت در سر بالایی، و … اشاره کرد.

از هایما 8S بیشتر بدانید

هایما 8S همچون دیگر نماینده این خودروساز چینی که در پاراگراف قبلی آن را معرفی کردیم، از همان موتور 1.6 لیتری توربو و همان گیربکس 6 سرعته اتوماتیک بهره می برد. شاید خروجی این پیشرانه در ترکیب با بدنه مینی ون 7X آنچنان چشمگیر نباشد، اما داستان در مورد 8S متفاوت است. در مورد یک کراس اوور جمع و جور با وزن کمتر از 7X صحبت می کنیم. خودرویی که از اکثر رقبایش در بازار ایران پیشرانه قدرتمندتری دارد و می تواند در 7.8 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد.

پیش بینی می شود هایما 8S با این پیشرانه و ظاهر جذابش و از سوی دیگر عرضه توسط بزرگ ترین خودروساز کشور و اتصال به شبکه گسترده خدمات پس از فروش ایران خودرو، در بازار ایران موفق شود.

هایما 8S از امکاناتی نظیر رینگ‌های آلیاژ آلومینیومی 19 اینچی، دوربین 360 درجه، 6 کیسه هوا، سیستم‌های کمکی مانند برنامه کنترل پایداری(ESP)، سیستم کنترل کشش (TCS)، ترمز کمکی اضطراری (EBA)، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی، سه حالت رانندگی اسپرت، اقتصادی و برفی، فرمان برقی، سیستم ورود و استارت بدون کلید، ترمز پارک الکترونیکی، شیفتر تعویض دنده الکترونیکی و .. مجهز شده است. همچنین مجهز ترین نسخه‌های این خودرو در بازار چین به سیستم‌های همیار راننده (ADAS) مجهز شده که شامل امکاناتی مانند هشدار خروج از خط، دستیار حفظ خط، هشدار خواب آلودگی، کروز کنترل تطبیقی و … برخوردار است.

چهارمین نمایشگاه خودروی تهران در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب در حال برگزاری بوده و از روز ۲۷ تا ۳۰ اردیبهشت میزبان بازدیدکنندگان و علاقه مندان به صنعت خودرو است. ساعت بازدید برای بازدیدکنندگان ۱۱ تا ۱۸ است و هزینه ای هم بابت ورودی از بازدیدکنندگان دریافت نمی شود.

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی