پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

رونمایی از آتامان

آتامان؛ کشنده پر قدرت ایران خودرو دیزل رونمایی شد / خودرو آماده داریم اما شهرداری وارد می کند

مدیرعامل ایران خودرو دیزل گفت: پس از گذشت ۶۲ سال تصمیم گرفتیم که کامیون دماغه دار نارنجی رنگ بنز را تعویض و کشنده ای پر قدرت براساس پلتفرم بنز تولید کنیم. به گزارش پایگاه خبری جوان‌خودرو‌ جواد توسلی مدیرعامل ایران‌‌ خودرو دیزل در مراسم آیین رونمایی کامیون کشنده آتامان اظهار کرد: بعد از گذشت ۶۲ […]

سبحان قالیباف
دوشنبه - ۳۰ خرداد ۱۴۰۱

مدیرعامل ایران خودرو دیزل گفت: پس از گذشت ۶۲ سال تصمیم گرفتیم که کامیون دماغه دار نارنجی رنگ بنز را تعویض و کشنده ای پر قدرت براساس پلتفرم بنز تولید کنیم.

به گزارش پایگاه خبری جوان‌خودرو‌

جواد توسلی مدیرعامل ایران‌‌ خودرو دیزل در مراسم آیین رونمایی کامیون کشنده آتامان اظهار کرد: بعد از گذشت ۶۲ سال، ایران خودرو دیزل با توجه به نیاز بازار تصمیم گرفت تا کشنده دماغ دار بنز خودرو را تغییر دهد و کشنده ای با پلتفرم مرسدس بنز با اتاقی جدید تولید کند.

وی بیان کرد: حمل و نقل نشانه توسعه یافتگی یک‌ کشور است چراکه صنعت خودرو تجاری، صنعتی راهبردی است در همین راستا طی این سالها با ۴ مسئله اصلی رو به رو است.

مدیرعامل ایران خودرو دیزل توضیح داد: هم اکنون ۷۷۹ هزار دستگاه خودرو تجاری در کشور فعال بوده حدود ۳۲۱ هزار دستگاه هم از رده خارج شده است.

وی اشاره کرد: طبق آمار اعلامی از حجم ترانزیت کشور، باید سالانه ۱۱ هزار دستگاه خودرو تجاری وارد ناوگان شود همچنین در این میان سالی ۳۴ هزار دستگاه باید نوسازی شود.

این مقام مسئول در ایران‌خودرو دیزل با اشاره به منویات مقام‌معظم رهبری مبنی بر اینکه تولید ملی شاه کلید اقتصاد کشور است بیان کرد: تولید ملی و افزایش آن موجب اشتغال پایدار، رشد اقتصادی، بهبود بازار سرمایه می شود.

وی ادامه داد: در بحث آلودگي هوا ميدانيم كه ٧٠ درصد از اين آلودگي به دليل  وجود ٣٢١ هزار دستگاه خودروي فرسوده و آلايندهتجاري است كه باعث مي شود هزينه هاي بسياري بر كشور تحميل شود. ما هزاران ميليارد تومان در سال بابت كاهش آلايندگي دركشور هزينه مي كنيم ولي تا نوسازي ناوگان حل نشود مشكل پا برجاست.

توسلي مهر اشاره کرد: در سال ٢ ميليارد و ٣٠٠ ميليون دلار سوخت اضافه به خاطر خودروهاي فرسوده تجاري بيشتر از حد نرمالمصرف مي شود و اگر ٨ سال اين نوسازي انجام نشود، حدود ٢٠ ميليارد دلار ضرر خواهيم كرد.

این فعال صنعت خودرو بیان کرد: در حال حاضر رشد توليد در ايران خودرو ديزل به گونه ايي است كه صادرات به كشورهايي چون تركمنستان و حوزه اتفاقافتاده است. ضمن اين كه با كشورهاي آفريقايي هم در اين خصوص در حال مذاكره هستيم. اين به لطف خودكفايي در پلتفرم است.

توسلی مهر با اشاره به برنامه توليد ايران خودرو ديزل در سال جاري گفت: در سال ١٤٠١ برنامه توليد ايران خودرو ديزل ٢٥ هزاردستگاه است كه همراه با افزايش كيفيت بوده است.

وی تصریح کرد: امروز به لطف رشد توليد نزديك به ٣ هزار و پانصد ميليارد تومان از زيان انباشته ايران خودرو ديزل كاهش يافته است ودر پايان سال زيان را به صفر ميرسانيم و بايد سود اعلام كنيم. در حال حاضر ايران خودرو ديزل سوده ترين شركت خودروسازي كشوراست. اين باعث شده ايران خودرو ديزل تا ١٢٠٠ نفر نيروي جديد جذب كند.

مدیرعامل ایران خودرو دیزل بیان کرد: ما زورمان به شهرداري تهران نميرسد اما ما بيش از يك هزار ميليارد توليد اتوبوس در كف كارخانه داريم ولي ٥٠ دستگاهاتوبوس كاركرده را شهردار محترم از تركيه نقد خريده اند كه جاي تاسف دارد.

وی در خصوص كشنده آتامان نيز گفت: موتور اين خودرو  ورژن ٤٥٧ با ٤٣٠ اسب لخار و گيربكس ZF است. امروز روس ها براي خريداين موتور از ما در حال مذاكره هستند. انشاالله در سال جاري ٥٠٠ دستگاه توليد آتامان خواهيم داشت و حتي نگران استقبال بازار ازمحصول خودمان يعني فوتون H7 هستيم.

مهدی خطیبی مدیرعامل ایران خودرو

مهدی خطیبی مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو در ادامه بیان کرد: قرار ما این بود که در سال ١۴٠١ هر ۲ ماه محصول جدید داشتهباشیم که امروز آتامان یکی از این محصولات است. همین که دغدغه بزرگ ایران خودرو یعنی ایران خودرو دیزل در حال حاضر رفع شدهاست باید از مهندس توسلی مهر و کل مجموعه ایران خودرو دیزل تشکر کرد.

وی ادامه داد: در ایران خودرو نوین از ۵ ماه قبل برنامه ریزی هایی انجام شد که دستاوردهایی داشته است. از جمله آنها افزایش تولیدو کیفیت بود و در سال ١۴٠١ ما تولید ٧۵٠ هزار دستگاه خودرو را هدف قرار داده ایم. متاسفانه در گذشته کار بد را بدتر از بد انجاممی دادیم. به طور مثال پژو ۴٠۵ که زیان ده بود، کیفیت مناسب هم نداشت با تیراژ بالا تولید می شد.

این مقام مسئول ایران خودرو اشاره کرد: نکته مهم این است که اشتباه در تعریف تولید صورت گرفته بود و به همین دلیل تولید ناقص راتولید مکانیکی می نامیدیم در حالی که این کلابی در فرایند ساخت بود. اما در تعاریف جدید ما تولید یعنی خودرویی که بتوانیم در اختیارواحد فروش بگذاریم. ما سه مرحله پروژه تعریف کرده ایم تا ١٠٠ در صد تولیدات در خرداد ماه کامل باشند و تیراژ تولید امروز از ٢۵٠٠دستگاه در حال رشد به سمت ٢٩٠٠ دستگاه است.

وی  در خصوص مشکلات در شرایط فعلی گفت: با انتقادهای نادرست و فضاسازی هایی که انجام شد در دوران تحریم ها، قیمت چیپست از ٢ یورو به ١٢٠ یورو رسید و امروز به دلیل غلبه در بسیاری از مشکلات قیمت این قطعه به ۴٠ یورو رسیده است.

خطیبی ادامه داد: ٢٧٢ برنامه کیفی در ایران خودرو تعریف شده است و حداقل ۴٠ درصد نسبت به اسفند سال قبل افزایش کیفیتداسته ایم و این آمار شرکت بازرسی کیفیت و استانداردهای کشور است. واقعیت این است که بدون هر نوع نگاه تعصبی عملکرد صنعتخودرو در حوزه کیفیت با همه مشکلاتی که وجود داشته است قابل دفاع نیست و باید این را بپذیریم.

مدیر عامل ایران خودرو با اشاره به برنامه های آینده ایران خودرو گفت: امیدواریم در روزهای آینده اخبار خوبی از ایران خودرو مردمخواهند شنید. ضمن این که پروژه k125 نیز با حضور آقای وزیر رونمایی می شوند و البته خودروی ریرا هم در برنامه رونمایی داریم. ضمنا TF21 محصول دیگری است که ظرف ١٨ ما باید به تولید برسد و در سگمنت قیمتی ١٨٠ تا ٣٠٠ میلیون تومان راهی بازار میشود.

خطیبی گفت: واردات خودرو به درستی انجام شود و فشار از روی ایران خودرو برداشته شود زیرا ما مخالف واردات نیستیم و موافقرقابت هستیم. البته امیدواریم موضوع قیمت دستوری هم حل شود تا بتوانیم متناسب با قیمت تمام شده محصول را به فروش برسانیم.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی