پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

عرضه 4 مدل موتور جدید در سال 1402

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با حضور در مگاموتور از نزدیک از دستاوردها و پروژه های واحد تحقیق و توسعه این شرکت در زمینه طراحی و ساخت محصولات جدید بر روی پلت فرم های سایپا و برنامه های توسعه محصول گروه خودروسازی سایپا بازدید کرد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو این بازدید که با هدف […]

سبحان قالیباف
شنبه - ۴ تیر ۱۴۰۱

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با حضور در مگاموتور از نزدیک از دستاوردها و پروژه های واحد تحقیق و توسعه این شرکت در زمینه طراحی و ساخت محصولات جدید بر روی پلت فرم های سایپا و برنامه های توسعه محصول گروه خودروسازی سایپا بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

این بازدید که با هدف بررسی برنامه ها، اهداف و عملکرد تحقیق و توسعه مگاموتور صورت گرفت از توجه ویژه مدیریت ارشد گروه به آینده قوای محرکه گروه سایپا خبر می دهد.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا پس از جلسه ای با حضور مدیرعامل، هیات مدیره و معاونان مهندسی، تحقیق و توسعه و کیفیت مگاموتور، در جریان بازدید از معاونت تحقیق و توسعه با تاکید بر جایگاه این شرکت به عنوان شرکت طراز اول (tier one) و تنها شرکت تیرینگ صنعت خودرو با ویژگی دانش بنیان در تحقیق و توسعه و زنجیره تامین و زنجیره مالی در تامین قوای محرکه گروه سایپا گفت: مگاموتور اولین و تنها مجموعه موتور، گیربکس و اکسل سازی در ایران و خاورمیانه است که تمام فرایندهای طراحی تا تولید را در مجموعه خود انجام می دهد.

او افزود: مگاموتور باید ماموریت اصلی خود را که تحقیق و توسعه، زنجیره مالی و تامین است را با حمایت مالی و جذب نخبگان در طول مدت ۲ سال آینده محقق سازد.

محمدعلی تیموری با تاکید بر اهمیت موتور در خودرو گفت: استانداردها و قوانین سختگیرانه که در خودروسازی حاکم است عموما بر روی موتور اعمال می شود و بر اساس آخرین قوانینی که مصوب شده است باید بتوانیم در سال ۵ درصد از مصرف سوخت را کم کنیم.

او تاکید کرد: با عزمی که در مگاموتور وجود دارد به زودی شاهد تحولات بزرگ در قوای محرکه گروه سایپا خواهیم بود که این مهم از انتظارات سایپا از تیم تحقیق و توسعه مگاموتور است.

تیموری در ادامه گفت: سایپا در راستای حمایت از عملکرد مگاموتور، سه مدل زنجیره مالی را در شرکت تقویت کرده است، در فاز اول اوراق گام، فاز دوم تفاهم نامه های سه جانبه و در آخر SCF زنجیره مالی است که با اجرای این سه گام تیرینگ به شکل کامل در مگاموتور اجرایی خواهد شد.

او تاکید کرد: طی این مدت دو مدل اول عملیاتی شده است و در حال حاضر در تلاش هستیم تا با اجرایی شدن SCF، زنجیره مالی را اجرایی کنیم. در فاز بعدی باید۸۰ درصد قطعه سازان و در سال ۱۴۰۲ تمام قطعه سازان باید بتوانند با این مدل کار کنند.

تیموری در پایان با اشاره به توسعه سبد محصولات سایپا افزود: طراحی توسعه سبد محصولات سایپا تمام شده و در حال سرمایه گذاری برای قالب های بدنه آریا، اطلس، سهند و شاهین پلاس هستیم که در خودرو شاهین قالب بدنه تغییری نخواهد داشت.

او تاکید کرد: طی جلسه ای که با مدیران ارشد مگاموتور داشتیم به توافق رسیدیم که با برنامه زمان بندی که مگاموتور ارائه می کند از ۶ ماهه دوم سال ۱۴۰۲ تا پایان سال بعد ۴ موتور جدید را بروی محصولات گروه سایپا به بازار عرضه کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی