پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

قطعه سازی

قطعه سازان ایرانی توان همکاری با خودروسازان و قطعه سازان بین المللی را دارند

عضو هیات مدیره انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان خودروی کشور بیان کرد: برخی قطعه‌سازان ایرانی از سال‌های گذشته در بازار روسیه ورود کرده‌اند و اکنون نیز صادرات به این کشور دارند. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو رضا رضایی عضو هیات مدیره انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان خودروی کشور اظهار کرد: […]

سبحان قالیباف
سه شنبه - ۱۴ تیر ۱۴۰۱

عضو هیات مدیره انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان خودروی کشور بیان کرد: برخی قطعه‌سازان ایرانی از سال‌های گذشته در بازار روسیه ورود کرده‌اند و اکنون نیز صادرات به این کشور دارند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

رضا رضایی عضو هیات مدیره انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان خودروی کشور اظهار کرد: تعداد قابل توجهی از قطعه‌سازان کشور به دلیل استانداردهای کاری و رعایت الزامات مهندسی، حرکت روزآمدی در این صنعت داشته و دارند.

وی بیان داشت: تعداد زیادی از این قطعه‌سازان توانایی طراحی و کار کردن با قطعه‌سازان و خودروسازان بین‌المللی را دارند.

رضایی با اشاره به مطرح شدن همکاری با روس‌ها، اشاره کرد: در دو صنعت راهبردی خودروسازی و قطعه‌سازی بالاتر از صنعتگران روسی هستیم و از توان مهندسی بالاتری برخورداریم.

رضایی گفت: امروز جنگ روسیه و اوکراین فرصتی برای تعریف همکاری‌های مشترک با قطعه‌سازان و خودروسازان روسی به وجود آورده است و تاکنون تماس‌های متعددی از سوی روس‌ها برای همکاری‌ واصل شده است.

وی توضیح داد: در این راستا هیات‌هایی از این کشور به ایران سفر کردند و متقابلاً شرکت‌های ایرانی در روسیه حضور یافته‌اند و امیدواریم در آینده نزدیک این همکاری‌ها شکل بگیرد.

در همین راستا علیرضا عشقی عضو انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان خودروی کشور گفت: برخی قطعه‌سازان ایرانی از سال‌های گذشته در بازار روسیه ورود کرده‌اند و اکنون نیز صادرات به این کشور دارند.

وی گفت: تماس و همکاری شرکت‌های ایرانی با روس‌ها حتی قبل از جنگ این کشور با اوکراین انجام می‌شده و اکنون تقاضا از سوی فعالان صنعتی این کشور با شرکت‌های ایرانی بیشتر شده که فرصتی برای ما است.

عضو انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان خودروی کشور در خصوص مطرح‌شدن همکاری‌های سه‌جانبه بین قطعه‌سازان و خودروسازان ایرانی، روسی و ترکیه‌ای، خاطرنشان کرد: هر کنسرسیوم که بتواند منافع کشورمان را حفظ کند، با توجه به تداوم تحریم‌ها و محدود و بسته بودن فضای کار، می‌تواند خوب باشد.

وی تصریح کرد:‌ به‌طور قطع شرکت‌های روسی و ترکیه‌ای نیز منافع خود را در اولویت قرار می‌دهند و اگر وزارت صمت همراه با انجمن قطعه‌سازان بتواند کانال‌های ارتباطی قوی ایجاد کند، برای قطعه‌سازان ایرانی مثمر ثمر خواهد بود.

این فعال صنعت قطعه سازی افزود: متالوژی پودر یک فناوری است که در تولید قطعات دقیق و پیچیده که به شیوه‌های سنتی امکان تولید ندارند، استفاده می‌شود و فنّاوری به‌روزی است.

وی اشاره کرد: قطعات تولید حاصل این فناوری محصولاتی دانش‌بنیان بوده و در قطعات جانبی موتور و گیربکس خودروها مورداستفاده قرار می‌گیرد و از ارزش افزوده بالایی برخوردار است و به‌زودی صادرات آنها به کشور روسیه آغاز می‌شود.

انتهای پیام/ منبع: ایرنا

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی