پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

حضور بانوی ایرانی در تالار مشاهیر FIVA

شهرزاد پاک نیت مسئول موزه خودروهای کلاسیک کاخ نیاوران در رای گیری سالانه فدراسیون بین المللی وسایل نقلیه تاریخی (FIVA) توانست به عنوان یکی از تاثیرگذار ترین افراد در حفظ میراث تاریخی و فرهنگی وسایل نقلیه در جهان انتخاب شود و نام او به تالار مشاهیر این فدراسیون جهانی خواهد رفت. به گزارش پایگاه خبری […]

سبحان قالیباف
پنجشنبه - ۱۶ تیر ۱۴۰۱

شهرزاد پاک نیت مسئول موزه خودروهای کلاسیک کاخ نیاوران در رای گیری سالانه فدراسیون بین المللی وسایل نقلیه تاریخی (FIVA) توانست به عنوان یکی از تاثیرگذار ترین افراد در حفظ میراث تاریخی و فرهنگی وسایل نقلیه در جهان انتخاب شود و نام او به تالار مشاهیر این فدراسیون جهانی خواهد رفت.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

خانم شهرزاد پاک نیت همدانی مسئول موزه خودروهای کلاسیک مجموعه فرهنگی-تاریخی نیاوران، به دلیل سال ها تلاش خستگی ناپذیر در حفظ و نگهداری از خودروها، موتورسیکلت ها و کالاسکه های کلاسیک، در رای گیری سالانه FIVA (2022) به عنوان یکی از پر تلاش ترین و تاثیرگذار ترین افراد در جهان انتخاب شده و نام او در تالار مشاهیر فیوا به عنوان نماینده ایران ثبت می شود.

در این گزارش که در سایت رسمی فیوا منتشر شده است، گابی فون اوپنهایم، یکی از داوران، توضیح می‌دهد: «نمایندگان رسمی FIVA در سراسر جهان دعوت شدند تا افراد تاثیرگذار خود را نامزد کنند، صرف نظر از اینکه این افراد نام‌های آشنا هستند یا نسبتاً ناشناخته. معیار اصلی این است که آنها مردان یا زنانی را به عنوان نماینده به فیوا معرفی کنند که سهم قابل توجهی در حفظ میراث وسایل نقلیه تاریخی داشته باشند. از میان نامزدها، یک هیئت بین المللی معتبر از داوران، پذیرفته شدگان نهایی را طبق گزارش های مستند، انتخاب می کنند.

گفتی است، در لیست داوران این رویداد بین المللی افراد مشهوری چون Jay Leno کارشناس و کلکسیونر معروف آمریکایی، Nick Mason از اعضاء گروه معروف موسیقی پینک فلوید و از کلکسیونرهای به نام جهان، Tiddo Bresters رئیس فدراسیون بین المللی وسایل نقلیه تاریخی جهان حضور دارند.

از جمله نکات جالب توجه دیگر در لیست ۹ نفره انتخاب شده توسظ هیئت داروان فیوا باید به قرار گرفتن نام شهرزاد پاک نیت همدانی نماینده ایران در کنار Battista Pininfarina بنیانگذار موسس طراحی معروف پینین فارینا اشاره کرد. گفتنی است، این افراد از میان نفراتی که ٨١ عضو فیوا به این فدراسیون بین المللی معرفی کرده اند، انتخاب شدند.

انتهای پیام /

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی