پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خط تولید ایران خودرو

رکورد زنی صنعت خودرو

سخنگوی وزارت صمت بیان کرد: طبق آمارهای مالی، صنعت خودرو با 18 درصد رشد، رکورد دار رشد بخش تولید در اقتصاد بود. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو امید قالیباف سخنگوی وزارت صمت اظهار کرد: همزمان با رشد کمی تولید، با ابتکار وزیر صمت و با هماهنگی با سازمان ملی استاندارد، تولید خودروهای تیبا، سمند […]

سبحان قالیباف
سه شنبه - ۲۸ تیر ۱۴۰۱

سخنگوی وزارت صمت بیان کرد: طبق آمارهای مالی، صنعت خودرو با 18 درصد رشد، رکورد دار رشد بخش تولید در اقتصاد بود.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

امید قالیباف سخنگوی وزارت صمت اظهار کرد: همزمان با رشد کمی تولید، با ابتکار وزیر صمت و با هماهنگی با سازمان ملی استاندارد، تولید خودروهای تیبا، سمند و ساینا از ابتدای مرداد متوقف می‌شود.

وی اشاره کرد: به‌جای آنها خودروهای شاهین CVT ، آریا، رانا AMT, هایما 8S و آریسان2 که ضرایب کیفی بالاتری دارند جایگزین خواهد شد.

سخنگوی وزارت صمت نتایج اقدامات کمی و کیفی این وزارتخانه در صنعت خودرو را قابل مشاهده دانست و ادامه‌داد: این صنعت طبق ابلاغ هشت ماده‌ای رییس‌جمهور در حال گذار پلتفرمی از شکل سنتی به مدرن است و طبق سند تحول خودرو مسیر کیفی سازی در سال آینده شتاب بیشتری خواهد گرفت.

قالیباف در مورد تعهدات خودروسازان برای سه خودرویی که تولید نمی‌شود، گفت: جمع این تعهدات کمتر از 50 هزار دستگاه است و طبق هماهنگی با سازمان ملی استاندارد شماره‌گذاری خواهد شد.

وی با اشاره به خروج 15 طرح خودرویی از شمول قرعه کشی در مرحله نخست تخصیص یکپارچه، اظهارداشت: در مرحله دوم تخصیص یکپارچه (که در حال انجام است) و با افزایش رشد تولید، 50 درصد طرح‌های فروش خارج از قرعه کشی عرضه خواهد شد و این روند تا حذف کامل قرعه کشی ادامه خواهد یافت.

سخنگوی صمت گفت: هدفگذاری امسال ایجاد جریان پایدار تولید و ساماندهی عرضه و مدیریت التهاب بازار خودرو است و رصد قیمت‌ها در بازار نشان می‌دهد شاهد کاهش قیمت خودرو در بازار هستیم.

وی در پایان گفت: ماه آینده خبرهای خوبی از صنعت خودرو به اطلاع مردم خواهد رسید.

انتهای پیام/ منبع: ایرنا

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی