پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

ثبت زمینی دمای گرمترین منطقه کره زمین توسط گروهی از پژوهشگران و اساتید دانشگاهی با همکاری کلوپ ملی سافاری کانون جهانگردی و اتومبیلرانی

متخصصین و پژوهشگران ایرانی با همکاری کلوپ سافاری حوزه اتومبیلرانی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی استان خراسان جنوبی، برای نخستین بار داده های هواشناسی در بیابان لوت به عنوان یکی از گرمترین نقاط کره زمین را به صورت زمینی ثبت کردند. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو این رویداد روز دوشنبه ۲۷ تیرماه ۱۴۰۱ به مناسبت […]

سبحان قالیباف
سه شنبه - ۲۸ تیر ۱۴۰۱

متخصصین و پژوهشگران ایرانی با همکاری کلوپ سافاری حوزه اتومبیلرانی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی استان خراسان جنوبی، برای نخستین بار داده های هواشناسی در بیابان لوت به عنوان یکی از گرمترین نقاط کره زمین را به صورت زمینی ثبت کردند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

این رویداد روز دوشنبه ۲۷ تیرماه ۱۴۰۱ به مناسبت گرامیداشت زنده یاد پروفسور محمدحسن گنجی پدر علم جغرافیای نوین ایران و ششمین سالروز ثبت جهانی بیابان لوت با حضور ١١ نفر از اساتید دانشگاه ها و متخصصین و پژوهشگران سازمان هاي مختلف و همراهي سه نفر از اعضاي كلوپ سافاري حوزه اتومبيلراني كانون جهانگردی و اتومبیلرانی در استان خراسان جنوبي آغاز شد.

این گروه به مدت ٢٤ ساعت در میراث جهانی بیابان لوت و ریگ یلان مستقر بودند تا برای نخستین بار دمای یکی از داغترین مناطق کره زمین را به صورت زمینی اندازه گیری کرده و به ثبت برسانند. نتایج این بررسی ها در اختیار دانشگاه تهران قرار گرفته تا پس از بررسی توسط اساتید و کارشناسان این حوزه به اطلاع عموم برسد.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی