پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

اتوخسروانی

گارانتی واقعی و بی اما و اگر در فروش ، اصلا وجود دارد؟ + گزارش میدانی

به گزارش اختصاصی خبرنگار پایگاه خبری جوان خودرو؛ تناسب گارانتی با معاملات این روزها در کلام عالی اما در عمل کاملا مایوس کننده است. فروشندگان کالا و خدمات در هنگام بازاریابی صحبت از گارانتی های جذاب و خدمات پس از فروش می کنند ، اما در میدان عمل و موقع نیاز، مشتری خود را تنها […]

javankhodro
دوشنبه - ۱۰ مرداد ۱۴۰۱

به گزارش اختصاصی خبرنگار پایگاه خبری جوان خودرو؛

تناسب گارانتی با معاملات این روزها در کلام عالی اما در عمل کاملا مایوس کننده است. فروشندگان کالا و خدمات در هنگام بازاریابی صحبت از گارانتی های جذاب و خدمات پس از فروش می کنند ، اما در میدان عمل و موقع نیاز، مشتری خود را تنها می بیند و گارانتی را بی فایده! این شد که تیم گزارش پایگاه خبری جوان خودرو تصمیم گرفت تا این موضوع را بررسی میدانی کند.

خبرنگار ما با سراغ چند شرکت تامین و فروش خودرو را گرفت و به آنها مراجعه کرد. اولین شرکت که چند نمایشگاه هم در حوالی عباس آباد دارد، خودرو را با گواهی کارشناسی رنگ به خریدار معرفی می کند و مدعی است که تا انتهای مراحل سند زدن خریدار را همراهی می کند. با کمی پرس و جو به یکی از مشتریان رسیدیم. خودروی i20 مدل 97 خریده بود، برگه کارشناسی رنگ و تصادف درست بود، خودرو را هم تحویل گرفته بود اما برای سند زدن به مشکل برخورده بود. فروشنده تمام مبلغ منهای 5 میلیون تومان را از خریدار گرفته و خودرو و مدارک را تحویل داده، و گفته برو 2 هفته دیگر بیا برای سند و وکالت تعویض پلاک. اما ظاهرا این شرکت با فروشنده ای که خودرو را به صورت امانی در اختیارشان گذاشته به اختلاف خوردند و بعد از فروش این خودرو، فروشنده قبلی حاضر به سند زدن نیست.

جالب است که این شرکت هیچ پیگیری جدی برای رفع مشکل نمی کند و فقط می گوید وکالت کاری به شما می دهیم که از طرف ما از صاحب سند قبلی شکایت کنید و او را در دادگاه ملزم به تنظیم سند کنید! دقیقا کاری که وظیفه آنها بوده اولا نگذارند پیش بیاید، بعد هم گر پیش آمد پیگیری کنند، اما این مسئولیت را از سر خود باز کرده اند و طوق گرفتاری را گردن مشتری نگون بخت انداخته اند!

سراغ برند دیگری می رویم که در شرایط گذاری و لیزینگ شهرت پیدا کرده، متاسفانه در اینجا موفق به کشف واقعیت نمی شویم، چون همکاری نمی کنند و این روزها هم مشتری زیادی ندارند که با ما گپ و گفت کند.

کمی دلگرم شدیم

روز بعد سراغ اتوخسروانی رفتیم، مجموعه ای که این روزها تبلیغات زیادی در فضای مجازی می کند و مدعی است از لحظه دریافت درخواست خرید خودرو تا پیدا کردن و کارشناسی و سند زدن ، صفر تا صد مشتری را همراهی می کند و در کوتاه ترین زمان ممکن این فرایند را طی می کند. البته کار اینجا تمام نمی شود، اتوخسروانی در طرح خدمات پس از خرید، انواع گارانتی ها را روی خودروی مورد معامله اعطا می کند که مشتری خیالش راحت تر باشد. راستش به جز اینجا، جای دیگری ندیده بودیم که حتی خودروی کارکرده را هم برای فروش گارانتی کنند! ریسکش زیاد است، اگر خراب شود یا باید کلی هزینه کنند و یا راهکاری برای توجیه و خودمان بگویم، پیچاندن مشتری پیدا کنند!

میلاد عتیقه چیان ، مدیر بازاریابی اتوخسروانی به ما پیشنهاد داد که تا 2 ساعت دیگر به مرکز اتوشناس  (برند خدمات خودرویی اتوخسروانی) برویم، ظاهرا قرار بود یکی از مشتریان آنها که چندی پیش یک دستگاه هیوندای ولستر خریده و دچار مشکل شده و شامل گارانتی بوده، به مرکز خدمات تعمیرگاهی آنها مراجعه کند. ریش و قیچی را دست خودمان سپرد که مصاحبه بگیریم.

به اتوشناس رفتیم، کمی منتظر ماندیم تا یک آقای جوان وارد شد. کمی عجله داشت اما برای ما وقت گذاشت. او ماه گذشته از اتوخسروانی یک دستگاه هیوندای ولستر خریداری می کند و چند روز بعد در جاده شمال دچار نقص فنی می شود و فورا با اتوشناس تماس می گیرد. از آنجایی که مطابق با یکی از بندهای سه گانه گارانتی اتوخسروانی، خودروی کارکرده او مشمول یک سال گارانتی موتور و گیربکس بوده، با مرکز تماس اتوخسروانی تماس می گیرد و آنها سریعا یکی از خودروبرهای اتوشناس را به محل اعزام می کنند و این هیوندای را به تهران می آورند. موتور ایراد اساسی داشته در حدی که میل لنگ قابل تراشکاری و ترمیم نبوده و باید عوض می شده.

اقدام جهت خرید لوازم موتوری و فرایند تعمیر به سرعت صورت می گیرد و طی چند روز خودرو بهتر از روز اول آماده تحویل به مشتری شد، بدون اینکه حتی یک ریال از وی اخذ شود؛ از خودروبر تا تعمیر کامل خودرو کاملا رایگان!

تعجب ما برانگیخته شد، چون برنامه حضور ما بدون هماهنگی بود، اما کمی دلگرم شدیم که هنوز رد پایی از گارانتی واقعی و مجموعه های عملگرا و متعهد در مقابل مشتری وجود دارند. آن هم در بازار خدمات که راستش زیاد تعرفه بردار نیست و مشتریان هزینه های زیادی را ممکن است متحمل شوند.

مجدد با اتوخسروانی تماس گرفتیم تا لیست دقیق تر گارانتی ها را بپرسیم، به ما گفتند اگر خودروی صفر کیلومتر وارداتی و چینی بخرید، در صورت بروز ایراد فنی موتور و گیربکس تا یکسال یا ۱۵ هزار کیلومتر خودرو پس گرفته شده و با یک دستگاه صفر مشابه تعویض می شود. اگر هم خودروهای کارکرده وارداتی و چینی از اتوخسروانی خریداری شود دارای یک سال گارانتی موتور و گیربکس خواهد بود، به این شکل که در صورت بروز ایراد در موتور و گیربکس، خودرو تعمیر شده و هزینه آن را به طورکامل اتوخسروانی پرداخت خواهد کرد.

 

 

به زودی گزارش دقیق تر این بررسی میدانی همراه با اسم مراکز و البته مستندات متقن برای درج خبر منتشر خواهد شد.

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی