پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

مهم ترین ابزار های جلوگیری از سرقت ماشین را بشناسید

براساس آخرین سالنامه آماری ایران، بیش از 40 درصد از سرقت‌های کشور ما را دزدی خودرو یا لوازم داخل آن تشکیل می‌دهد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو براساس آخرین سالنامه آماری ایران، بیش از 40 درصد از سرقت‌های کشور ما را دزدی خودرو یا لوازم داخل آن تشکیل می‌دهد. یکی از ماموران انتظامی نیروی […]

سبحان قالیباف
چهارشنبه - ۱۲ مرداد ۱۴۰۱

براساس آخرین سالنامه آماری ایران، بیش از 40 درصد از سرقت‌های کشور ما را دزدی خودرو یا لوازم داخل آن تشکیل می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

براساس آخرین سالنامه آماری ایران، بیش از 40 درصد از سرقت‌های کشور ما را دزدی خودرو یا لوازم داخل آن تشکیل می‌دهد. یکی از ماموران انتظامی نیروی پلیس ایران در مصاحبه با پایگاه‌های خبری می‌گوید: «در حال حاضر سارقان برای باز کردن قفل یک خودرو تولید داخل به کمتر از 13 ثانیه زمان نیاز دارند!»

ضعف طراحی و استفاده از تجهیزات نامرغوب در خودروهای تولید داخل، آن‌ها را به یکی از دردسترس‌ترین اهداف سارقان خودرو تبدیل کرده است. بنابراین تصمیم گرفته‌ایم مطلبی با موضوع مهم‌ترین ابزارهای جلوگیری از سرقت ماشین برای شما مالکین محترم تهیه کنیم تا میزان خطر در برابر سارقان خودرو را به صفر نزدیک کنیم.

سرقت خودرو؛ خطری که در کمین همه رانندگان است!

پیش از آنکه به سراغ معرفی ابزارهای ضدسرقت و توصیه‌های ایمنی برای کاهش احتمال سرقت خودرو برویم، باید بدانیم چه کسانی بیش از دیگران در معرض سرقت خودرو هستند؟

معمولا آن دسته از افرادی که به‌دلیل نداشتن پارکینگ شخصی، مجبورند ماشین خود را در کوچه‌ها و خیابان‌های اطراف خانه پارک کنند، بیش از دیگران در معرض سرقت وسایل نقلیه هستند. در حال حاضر پنج استان تهران، مشهد، البرز، خوزستان و اصفهان و خودروهای پژو و پراید به‌ترتیب بیشترین آمار سرقت در کشور را به خود اختصاص می‌دهند. این در حالی است که استفاده نکردن از ردیاب سبب می‌شود پلیس حداقل تا 40 روز نتواند ردی از ماشین پیدا کند. پس از پایان این بازه نیز معمولا خودروی مسروقه به‌صورت اسکلت و اسقاطی پیدا می‌شود.

بنابراین اگر ناچارید اتومبیل خود را خارج از پارکینگ ساختمان پارک کنید، اگر در طول روز ماشینتان را در کوچه‌های خلوت قرار می‌دهید یا حتی اگر مالک یک خودروی داخلی هستید، پیشنهاد می‌کنیم حتما مهم‌ترین ابزارهای جلوگیری از سرقت ماشین را بشناسید.

 آشنایی با ابزارهای ضد سرقت خودرو؛ ایمنی اموالتان را تضمین کنید

در ادامه سه دسته از مهم‌ترین ابزارهای ضدسرقت برای افزایش ایمنی خودرو را به شما معرفی می‌کنیم. داشتن هر یک از این ابزارها و وسایل می‌تواند به میزان قابل‌توجهی سارقین را از دزدی خودروی شما منصرف کند.

1.       دزدگیر خودرو؛ ساده‌ترین بازدارنده سرقت وسایل نقلیه

طبق گزارش ایسنا در هر 27 ثانیه یک خودرو در ایران به سرقت می‌رود. از طرفی، پلیس آگاهی کشور ادعا می‌کند درصد بالایی از سارقان خودرو می‌توانند در کم‌تر از 13 ثانیه، در خودروهای داخلی را باز کنند!

ثانیه‌ها برای سارقان وسایل نقلیه حیاتی هستند؛ بنابراین آن‌ها سعی می‌کنند به سراغ خودروهایی بروند که در کوتاه‌ترین زمان ممکن قابلیت بازگشایی و سرقت را دارند. صدای آژیر دزدگیر یک عامل مخرب برای این سرعت عمل به‌شمار می‌رود؛ بنابراین اولین و مهم‌ترین ابزار ضدسرقت موردنیاز برای هر ماشین، دزدگیر است.

بااین‌حال، توجه داشته باشید که دزدگیر فقط یک بازدارنده است؛ به این معنا که اگر با قطع آژیر دزدگیر توسط سارق یا بی‌توجهی خودتان به صدای آن، دزدی اتفاق بیفتد، امکان پیدا کردن خودرو را نخواهید داشت؛ بنابراین نباید کاربرد دزدگیر را با ابزارهای حرفه‌ای‌تری مانند ردیاب خودرو اشتباه بگیرید. دزدگیرهای خودرو ممکن است سارق را فراری بدهند، اما در صورت به‌سرقت‌رفتن آن، کمکی به شما نخواهند کرد.

2 . قفل‌های ضد سرقت؛ راه حلی هوشمندانه برای افزایش ایمنی خودرو

استفاده از ابزارهای جانبی، دومین روش محافظت از خودرو در برابر سارقان و دزدان احتمالی است. شما می‌توانید برای هر قسمت از ماشین خود، یک اکسسوری ضد سرقت تهیه کنید. این دسته از لوازم ممکن است تا حد زیادی از سرقت خودرو جلوگیری کنند. بااین‌حال، در برابر ایمنی لوازم داخل خودرو، ضمانتی به شما نمی‌دهند. پیشنهاد می‌کنیم اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که به‌صورت روزانه در معرض سرقت قرار دارید، از اکسسوری‌های حرفه‌ای‌تری مانند جی پی اس مگنتی استفاده کنید. این دستگاه‌های به‌روز حتی در صورت تکان‌خوردن خودرو، ایجاد ضربه یا روشن‌شدن آن، با ارسال یک پیامک به‌سرعت شما را آگاه می‌کنند.

در غیر این صورت می‌توانید برای افزایش امنیت خودرو، از لوازم زیر کمک بگیرید:

  • قفل پدال
  • قفل فرمان
  • قفل کاپوت
  • قفل رینگ
  • قفل زاپاس

علاوه‌بر این، یک دسته از قفل‌های ضدسرقت در بازار وجود دارند که روی سگ‌دست چرخ‌های جلو و پشت دیسک چرخ نصب شده و به کمک یک ریموت کنترل می‌شوند. این دسته از قفل‌ها دسترسی بسیار سختی دارند و امنیت خودرو را به طرز چشمگیری افزایش می‌دهند.

3 . رعایت نکات ایمنی؛ مهم‌ترین عامل برای پیشگیری از سرقت خودرو

سومین ابزار و روش افزایش ایمنی خودرو، گنجاندن نکات ساده در عادات روزمره است. پیشنهاد می‌کنیم برای آنکه از دست سارقین خودرو در امان باشید، حتما نکات زیر را رعایت کنید:

  • در مکان‌های شلوغ پارک کنید.
  • در خیابان‌های روشن پارک کنید.
  • در خرید تجهیزات ضد سرقت دست و دلباز باشید و از اکسسوری‌های دست دوم استفاده نکنید.
  • در پارکینگ‌های عمومی، نزدیک به در خروجی پارک نکنید.
  • از بسته بودن کامل در و پنجره‌ها اطمینان حاصل کنید.
  • وسایل ارزشمند خود را در خودرو رها نکنید.
  • به شکلی مماس با دیوار پارک کنید که در صندوق خودرو شما باز نشود.

رعایت این نکات می‌تواند خودروی شما را از فهرست دزدی سارقان حذف کند؛ بنابراین پیشنهاد می‌کنیم برای جلوگیری از سرقت صندوق عقب و محافظت از وسیله نقلیه خود این عادات را وارد زندگی روزمره خود کنید.

ردیاب خودرو، بهترین وسیله برای جلوگیری سرقت اتومبیل

در این مقاله با سه روش و چندین ابزار برای جلوگیری از سرقت ماشین آشنا شدیم. بااین‌حال فراموش نکنید که همه ابزارهای معرفی‌شده، به‌نوعی بازدارنده سرقت هستند و در حقیقت خودروی شما را ضدسرقت نمی‌کنند.

اگر مایلید حتی در صورت دزدی خودرو، به‌صورت لحظه‌ای از مکان آن باخبر باشید و احتمال بازگرداندن آن را به 100 درصد برسانید، تنها روش مناسب برای شما، تهیه یک ردیاب خودرو است. این دسته از ابزارهای ضدسرقت، طیف وسیعی از امکانات را در اختیار شما قرار می‌دهند. قابلیت شنود صدای داخل کابین، کنترل سرعت ماشین، کنترل محدوده جغرافیایی، امکان خاموش کردن خودرو در هر گوشه از جهان و ردیابی لحظه‌ای آن، به مالکان وسیله نقلیه کمک می‌کند دیگر نگران سرقت ماشین خود نباشند.

اگر مایلید امنیت لوازم نقلیه خود را به سطح جدیدی وارد کنید، ایمن ردیاب مجری آرزوهای شما است. همین حالا با شماره تلفن 02144420001 تماس بگیرید. پشتیبانان ایمن ردیاب آماده ارائه مشاوره برای انتخاب بهترین مدل ردیاب باتوجه‌به نیازها و انتظارات شما هستند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها : رپرتاژ

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی