پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

ساختار شکنی بنتلی مولینر Batur

بنتلی مولینر Batur کوپه، در این هفته در معرض دید قرار می گیرد. این محصول تازه نفس زبان طراحی بنتلی را تاحدودی تغییر داده است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو  بنتلی مولینر Batur کوپه، این هفته در مونته‌ری حاضر می‌شود و در معرض دید عموم قرار می‌گیرد. این خودرو در واقع قصد دارد تا […]

سبحان قالیباف
یکشنبه - ۳۰ مرداد ۱۴۰۱

بنتلی مولینر Batur کوپه، در این هفته در معرض دید قرار می گیرد. این محصول تازه نفس زبان طراحی بنتلی را تاحدودی تغییر داده است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو 

بنتلی مولینر Batur کوپه، این هفته در مونته‌ری حاضر می‌شود و در معرض دید عموم قرار می‌گیرد. این خودرو در واقع قصد دارد تا آینده محصولات این برند لوکس را نشان دهد.

بنتلی بتور (Batur) زبان طراحی فعلی برند را نیز تا حدودی تغییر داده است. چراغ‌های گرد جداگانه جلو، با چراغ‌های کشیده جایگزین شده‌اند. قسمت بالای چراغ، یک نوار LED است که به سمت بیرون و گلگیرها کشیده شده است. طراحی جلوپنجره و سپرها نیز جدید است. چراغ‌های عقب نیز بسیار باریک هستند. رینگ‌های 22 اینچی منحصربه‌فرد آن، در ظاهر خودرو بسیار موثر است.

بنتلی مولینر Batur توسط Andreas Mindt، مدیر طراحی، و تیمش در بنتلی ساخته شده است. وی در سال 2021، پس از 25 سال فعالیت در گروه فولکس‌واگن، به بنتلی پیوست‌. او با برندهایی مانند فولکس‌واگن و آئودی کار می‌کرد و احتمالاً وی را به عنوان طراح آئودی E-Tron الکتریکی به یاد آورید.

درست همانند آئودی E-Tron، مولینر Batur نیز آینده الکتریکی برند را نمایش می‌دهد. زیرا این خودروساز بر اساس استراتژی «Beyond100» خود، به برندی الکتریکی تبدیل خواهد شد. بنتلی امیدوار است که تا سال 2030 تمام الکتریکی شود. البته مدل Batur نیز برقی نیست.

این محصول از پیشرانه W12 توئین‌توربو با حجم 6 لیتر نیرو می‌گیرد و قادر است 710 اسب‌بخار قدرت و 1000 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. بنابراین، این قدرتمندترین محصول شرکت بنتلی محسوب می‌شود. سیستم تعلیق آن از نوع بادی بوده و مجهز به ضد لغزش، دیفرانسیل الکترونیکی لغزش محدود و … است. نیروی تولید شده به تمامی چرخ‌ها می‌رسد.

داخل کابین، به اندازه ظاهر خارجی خودرو متفاوت نیست. با الهام از مدل Bacalar، هویت اصلی بنتلی حفظ شده است و مشتریان می‌توانند سبک کابین دلخواه خود را سفارش دهند.

سه گزینه مختلف برای مواد داخل کابین وجود دارد. چرم اسکاتلندی و ایتالیایی و جیر مصنوعی Dinamica. کفپوش‌ها از مواد بازیافتی ساخته شده‌اند و این اولین بار است که این مواد در محصولات این برند استفاده می‌شوند.

بنتلی به جای فیبرکربن، از یک کامپوزیت فیبر طبیعی استفاده کرده است. بنتلی برای مشتریان خاص‌پسند خود نیز گزینه‌ای را قرار داده است؛ اجزایی با جنس طلای 18 عیار و پدید آمده با پرینت سه بعدی در کابین.

بنتلی تنها 18 دستگاه از مولینر بتور را تولید می‌کند که هر کدام 2 میلیون دلار قیمت دارند و قبلا فروخته شده‌اند. تولید این مدل اوایل سال 2023 آغاز می‌شود‌ و احتمالاً در همان سال تحویل داده می‌شود.

انتهای پیام/ منبع: باما

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی